شنبه 11 آذر 1396 - 10:55:41

مراقبت از پوست در پاییز

مراقبت های پوستی

رفع خشکی پوست

 

⁠مراقبت از پوست درفصول پاییز و زمستان

پوست را زیاد نشویید

بهتر است که این شستن‌ها در حد اعتدال باشند. در ضمن می‌توانند بعد از هر بار شستشو، دست و صورتشان را با کرم‌های مناسب موجود در بازار چرب و مرطوب کنند و برای اینکه دست‌هایشان کمتر آلوده شود و کمتر نیاز به شستن پیدا کند، وقتی از منزل خارج می‌شوند دستکش مناسب بپوشند تا هم دست‌هایشان کمتر در معرض آلودگی قرار بگیرد و هم کمتر با سرما و خشکی هوا مواجه شود.


نیازهای پوست


افرادی که پوست‌شان خیلی خشک است و سرمای هوا هم خشکی پوست شان را تشدید می‌کند، باید از کرم‌هایی با پایه چربی و افرادی که پوست‌شان چرب است و می‌خواهند فقط رطوبت از دست رفته آن را بازیابند، بهتر است مرطوب‌کننده‌های با پایه آب مصرف کنند. ضمن اینکه برای جذب بیشتر و مناسب‌تر هر دو نوع این کرم‌ها، باید ابتدا دست و صورت را بعد از شستن خوب خشک و سپس از محصولات مرطوب‌کننده مناسب استفاده کرد. ا

ضدآفتاب و جلوگیری از خشکی

یک باور کاملا اشتباه این است که ملایم‌تر‌شدن نورآفتاب در روزهای سرد پاییز و زمستان نیاز به استفاده از ضدآفتاب را از بین می‌برد، در حالی که مصرف‌نکردن ضدآفتاب، یکی از عوامل خشکی پوست در فصل سرما محسوب می‌شود، بنابراین تمام افراد باید در فصول سرد هم از ضدآفتاب البته در دفعات کمتر استفاده کنند.میزان SPF ضدآفتاب‌ها به پوست و منطقه‌ای زندگی بستگی دارد. بهتر است پیش از مصرف ضدآفتاب در پاییز و زمستان با یک متخصص پوست و مو مشورت شود اما اغلب استفاده از ضدآفتاب‌هایی با
25 SPF به بالا توصیه می‌شود.
ویتامین E بخورید

عوامل بسیاری می‌توانند در خشک‌شدن پوست افراد موثر باشند که یکی از آنها مشکلات تغذیه‌ای و کمبود ویتامین‌هاست. هرچه بدن کمتر در معرض دریافت ویتامین‌ها و عناصر مفید برای شاداب و باطراوت ماندن پوست قرار بگیرد، بیشتر و زودتر دچار خشکی و چروکیدگی پوست می‌شود، بنابراین مصرف انواع ویتامین‌ها از جمله ویتامین E در این روزها خیلی به افراد توصیه می‌شود و پیشنهاد ما برای جلوگیری از کمبود آب بدن و در نتیجه خشکی پوست، مصرف ‌آب زیاد در پاییز و زمستان است.
کنار گزاشتن برنزه کننده :
شاید شما جز افرادی باشید که دوست دارند پوستشان برنزه باشد یا در تمامی فصول سال پوستشان کمی تیره تر جلوه دهد اما در این فصل ان چیزی که باید در نظر داشته باشیم این است که محصولات برنزه کننده ای که در فصل تابستان استفاده میکردید برای این فصل مناسب نیستند ، در صورتی که شما از این محصولات استفاده کنید این امکان وجود دارد که پوست شما اسیب ببنید یا رنگی غیر طبیعی و زننده به خود بگیرد .

پوست بیندازید :
برای مراقبت پوست در فصل پاییز ایده آل تر این است که شما در جهت لایه برداری هم از لایه برداری های شیمیایی استفاده کنیم و هم از لایه برداری های اسکراب فیزیکی که می توانیم از این نوع اسکراب ها به (مثل لیف یا هر اسکرابی که دارای دانه‌های کروی شکل است) اشاره کنیم .
به عنوان مثال شما می توانید با نمک یا شکر یا آرد جو را با شامپو خود مخلوط کنید و در حمام بدنتان را با آن ماساژ دهید . البته شما باید حواستان باشد که به زانو ها و همچنین آرنج تان توحه بیشتری داشته باشید . می توانید به عنوان راه حلی دیگر از لایه برداری های حاوی اسیدمیوه مانند آلفاهیدروکسی اسید نیز استفاده کنید تا بدین ترتیب پوست شما لطیف تر گردد .
پاییزفصل درمان است

این امکان وجود دارد که در تابستان به علت اینکه تابش افتاب به صورت مستقیم وجود دارد پوست شما دچار کمی آسیب شده باشد و به همین علت روی پوست شما لکه های وجود داشته باشد یا اینکه رنگ خود را از حالت یکنواختی از دست داده باشد یا اینکه دچار کمی ناهمواری شده باشد . حالا این روزها چون شدت نور آفتاب کم شده است زمان آن رسیده است که پوست خود را درمان کنید . می توانید برای این رسیدن به این هدف سرم ها یا کرم های لکه بر و مغزی استفاده کنید . در داروخانه ها محصولات و کرم های روشن کننده زیادی موجود می باشد که شما می توانید از آنها استفاده کنید . تا بدین ترتیب پوست خود را به حالت اولیه بر گردانید .
مانند کرم‌های حاوی هیدروکینون


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: