شنبه 31 تیر 1396 - 09:00:21

برخورد با پرسنل سالن زیبایی

برخورد صحیح با پرسنل ناراضی آرایشگاه

مدیریت کارکنان سالن زیبایی

پرسنل آرایشگاه

 

 

 

برای داشتن یک رابطه موفق نیاز به محبت، وفاداری و احترام است، حال چه این رابطه یک ازدواج باشد، چه ارتباط با پرسنل سالن زیبایی. زیرا تنها زمانی یک رابطه کاری، موفق است که علاوه بر موارد ذکر شده، ارتباط مناسبی بین  مدیریت و پرسنل سالن زیبایی وجود داشته باشد و با صبر و درک متقابل مدیریت بتواند با پرسنل خود رابطه کاری مناسبی برقرار کند. داشتن پرسنل ناراضی در یک سالن زیبایی می تواند منجر به پایین آمدن کیفیت کاری و درنتیجه از دست رفتن مشتری ها شود. به همین دلیل در این مقاله از سایت آرایشگری رژ لب به نحوه برخورد صحیح با پرسنل ناراضی و روش هایی برای رضایت شغلی پرسنل  پرداخته شده است.

 

 

چگونه پرسنل سالن زیبایی خود را راضی نگه داریم؟

 

درآمد پرسنل سالن زیبایی

 فرق عادل بودن و سخاوتمندی بیش از اندازه را بدانید.به عنوان یک مدیر، تنها لازم است که حداقل حقوق لازم را برای پرسنل خود در نظر گرفته و به آن ها اجازه دهید تا اساس در آمد خود را بر اساس کمیسیون هایی که از خدمات خود دریافت می کنند، به دست آورند. البته این تنها یک نوع مدیریت مالی سالن زیبایی است و روش های دیگری مانند اجاره صندلی و روش هایی از این قبیل برای چرخش یک سالن وجود دارد.

 

 


شفاف بودن با پرسنل سالن زیبایی

غالبا پرسنل از وضعیت مالی مدیریت اطلاعی نداشته و این مساله را زیر سوال می برند. به همین دلیل برخی از سالن داران به دنبال رفتار صحیح با چنین صحبت هایی هستند. به نظر می رسد که بهترین روش برخورد با این رفتار این است که به صورت شفافی عمل کنید و حتی برای کسب درآمد بیشتر از پرسنل خود نظر بخواهید. زیرا هر چقدر در آمد سالن زیبایی شما بالاتر باشد، به این معنی است که مشتری ها بیشتر هستند و در آمد پرسنل نیز بالاتر است. درگیر کردن کارمندان در چرخه درآمد سالن زیبایی و در میان گذاشتن قبض ها، خرید های مختلف و دیگر هزینه ها و نشان دادن درآمد اصلی آرایشگاه باعث می شود تا آن ها بتوانند به شما اعتماد کنند. بنابراین در جلسه بعدی که با پرسنل خود دارید، می توانید این روش را امتحان کرده و از نتایج به دست آمده حیرت زده شوید.

 

 

 

 

مدیریت سالن زیبایی

 

 

 

سهیم کردن  پرسنل در فعالیت سالن زیبایی 

به پرسنل خود بها داده و به آن ها نشان دهید که نظر آن ها برای شما اهمیت دارد. در مورد اهداف آن ها سوال پرسیده و به آن ها اجازه دهید تا بخشی از اهداف خود را در آرایشگاه شما به مرحله اجرا در آورند. به آن ها نشان دهید که موفقیت سالن زیبایی، موفقیت آن هاست و برعکس. به آن ها نشان دهید که آن ها زیر دست شما نیستند و شما با هم و در کنار هم مشغول کسب درآمد هستید.

 

 

 

 برگزاری کلاس های آموزشی برای پرسنل سالن زیبایی

کلاس های آموزشی می تواند به موفقیت و عملکرد بهتر سالن زیبایی شما کمک کند. به پرسنل شما کمک می کنند تا خدمات خود را به شکل حرفه ای تری ارائه دهند. همچنین برای این که کلاس های ارائه شده در راستای نیاز پرسنل باشد، می توانید از آن ها در این مورد نظر خواسته و با رای گیری کلاس های مناسبی برای آن ها ترتیب دهید.

 

 

 

به وجود آوردن محیطی شاد برای پرسنل سالن زیبایی

محیطی شاد و مفرح برای پرسنل سالن زیبایی خود به وجود آورید و به آن ها اجازه دهید تا برای تفریح و سرگرمی در کنار هم جمع شوند. گزینه های زیادی برای انجام این کار دارید، می توانید مهمانی های مختلفی برای آن ها ترتیب داده و یا بلیط های استخر و یا فعالیت هایی از این قبیل برای آن ها فراهم کنید تا ارتباط صمیمانه تری بین شما و پرسنل به وجود آید. همچنین برای پرسنل خود محیطی به وجود آورید که تشویق به خلاقیت شوند و بتوانند با انجام کارهای گروهی به نتایج مناسبی دست یابند.

 

 

 

 

 ارتباط پرسنل  سالن زیبایی با مشتریان

سالن های موفق کارکنان خود را تشویق می کنند که در فضاهای مجازی فعال باشند و با مشتری ها رابطه دوستانه ای ایجاد کنند. این کار مشتری های بیشتری جذب کرده و وفاداری آن ها را تضمین می کند.

 

 

 

تشکر لفظی از پرسنل سالن زیبایی

گاهی اوقات یک قدردانی ساده می تواند به کارکنان دلگرمی داده و باعث وفاداری بیشتر آن ها به شما شود. این کار رضایت آن ها را جلب کرده و حتی کارکنانی که درآمد کمتری دارند، با این روش احساس رضایت بیشتری خواهند داشت.
در صورتی که یکی از پرسنل شما کار خوبی ارائه داده به آن ها این موضوع را گفته و نشان دهید که تلاش آن ها را می بینید. همچنین در کنار این تشکرهای روزانه می توانید هرچند وقت یکبار بسته های هدیه ای برای آن ها در نظر بگیرید.به عنوان مثال جشن تولد پرسنل سالن زیبایی را فراموش نکنید.
حتی شما می توانید جوایزی را برای رسیدن پرسنل به سطحی از کارایی مشخص کنید به عنوان مثال پنج درصد پورسانت بیشتر برای پرسنلی که بتواند در این ماه 30 مشتری جدید جذب کند.

 

 

 

 

برخورد مناسب با اشتباه پرسنل سالن زیبایی

در صورتی که یکی از پرسنل شما مرتکب اشتباه شد، از برخورد شدید با وی پرهیز کرده و در یک موقعیت شخصی به او گوشزد شوید که همه اشتباه می کنند. حمایت شما می تواند آن فرد را تشویق به تلاش بیشتر کند و به آن ها اجازه دهد تا از اشتباهات خود درس بگیرند. فراموش نکنید که در بسیاری از مواقع صبر و بخشش می تواند نتایج فوق العاده ای به وجود آورد.

 

 

 

 

رفتار مناسب با پرسنل سالن زیبایی

در صورتی که شما رفتار مناسبی با پرسنل سالن زیبایی خود نداشته باشید، نباید توقع داشته باشید که آن ها نیز با شما رفتار مناسبی داشته باشند. همچنین رفتار غیر مناسب شما روی رفتار پرسنل شما هم تاثیر گذاشته و در نتیجه مشتری با برخورد خوبی مواجه نخواهد شد.

 

 

 

 

 ساخت یک برند تاثیر گذار برای سالن زیبایی

برای سالن زیبایی خود یک خط مشی تعیین کرده و پرسنل خود را تشویق کنید که از آن خط مشی پیروی کنند. این کار به سالن زیبایی شما برند خاصی می بخشد و به شناخته تر شدن آن کمک می کند.

 

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

منم می تونم در زمینه قانون کار و منابع انسانی به شما مشورت بدم
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: