یکشنبه 18 شهریور 1397 - 15:08:29

8 اشتباه رایج در شستن و شوی مو ها

روش صحیح شستن مو در حمام
هنگام شستن موها باید این نکات را رعایت کنید

 




هر وقت که لازم است موهایتان را بشویید


آیا این توصیه به گوشتان خورده است که نباید هر روز موی خود را بشویید؟ بهتر است این توصیه را فراموش کنید شرایط افراد نسبت به هم متفاوت است بنابراین هرگاه حس کردید که موی شما نیاز به شست و شو دارد سر خود را بشویید. اگر ورزش میکنید یا شغلی دارید که باعث میشود موهای شما زود به زود کثیف شود میتوانید موهای خود را بشویید نکته مهم این است که اگر هر روز دوش میگیرید از شامپو های قوی استفاده نکنید به ویژه در روزهای سرد و خشک زمستان مدام چربی سر را پاک نکنید و برخی روز ها با آب خالی موی خود را بشویید.
 

 


شامپو نزنید


همانطور که بالا ذکر شد اگر هر روز دوش میگیرید نیازی نیست که مدام از شامپو استفاده کنید. با آب خالی هم موی شما به صورت روزانه تمییز میشود. در انتهای دوش گرفتن ساقه مو را نرم کننده بزنید و بعد مو را بشویید و خشک کنید.
 

 


بیش از یک بار شامپو بزنید


اگر مدت زمان زیادی بین دو حمام شما فاصله افتاده است و موها ی خود را نشسته اید یک بار شستن سر تمام آلودگی های کف سر را از بین نمیبرد. بهتر از برای اینکه تمام کثیفی های مو به خوبی پاک شود بهتر از دوبار شامپو بزنید و کف سر را به خوبی بشویید.
 


دمای آب مهم است


اگر موهای شما نیاز به شست و شوی عمقی دارد از آب ولرم استفاده کنید تا کوتیکول های مو باز شده و منافذ سر کاملا تمییز شود اما اگر مو های خود را مکررا میشویید دمای آب را پایین بیاورید و با آب خنک موهای خود را بشویید. از آب داغ برای شستن سر به شدت پرهیز کنید. آب داغ میتواند منجر به خشکی و ترک خوردن پوست کف سر شود.
 

 

روش صحیح شستن مو

 


سر خود را کاملا آبکشی کنید


قبل از زدن شامپو حدود 30 ثانیه زیر دوش آب بمانید یا موهای خود را خیس کنید. این کار موها را آماده شامپو خوردن میکند. ایسن نکته را فراموش نکیند که قبل از بیرون رفتن از حمام باید موها به خوبی آبکشی شود اگر موهایتان خوابیده و بی حالت است این امکان وجود دارد که آبکشی موها به درستی صورت نگرفته باشد.

 


روش صحیح شستن سر


برای شستن سر باید با نوک انگشتان به نحوی که ناخن هیچ برخوردی با کف سر نداشته باشد و با حرکات نرم دایره ای سر را ماساژ دهید برای شستن مو لازم نیست ساقه مو را چنگ بزنید شستن کف سر برای تمیز شدن موها اکتفا میکند.
شستن مو ها را از محل روش در پیشانی شروع کنید و به سمت گردن بروید. ماساژ کف سر باعث میشود که موها ضخیم تر و سالم تر رشد کند.

 



محصولات مناسب انتخاب کنید


سعی کنید مواد طبیعی را جایگزین مواد مصنوعی کنید. همیشه از موادی استفاده کنید که در آن از مواد شیمیایی استفاده نشده یا میزان آن به کمترین میزان ممکن است. شامپو های حجم دهنده مو حاوی نرم کننده کرمی هستند یک لایه محافظ برای حجم دادن به مو میبخشد

 


در حمام شانه نزنید


به هیچ وجه موی خود را در حمام شانه نزدید. مو هنگامی که خیس میشود به شکننده ترین و سست ترین حالت خود میرسد با این کار علاوه بر تحریک مو برای ریزش باعث کشیده شدن و شکستن تار مو از وسط میشود. بهترین زمان برای شانه زدن مو وقتی است که مو ها حدودا  80 تا 90 درصد خشک شده اند و رطوبت اندکی دارند. برای شانه زدن مو ابتدا با دست گره های درشت را باز کنید و سپس به آرامی از ساقه شروع کنید و بعد از باز کردن گره های ساقه به سمت ریشه بروید.
اگر مو گره زیادی دارد و شانه نمیخورد با مقدرای روغن بادام یا نارگیل مو را چرب کنید و بعد با شانه دندانه پهن مو را با ملایمت شانه بزنید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: