شنبه 17 مرداد 1394 - 09:44:34

کاربرد تخم مرغ در رشد مو و جلوگیری از ریزش مو

 


برخی از ما با ریزش مو  مواجه هستیم، کنده شدن دایمی موها از ریشه ممکن است نگران کننده باشد. این قضیه از نظر روحی ما را افسرده و عصبی می کند. اما با استفاده از مواد طبیعی ای که حاوی مواد معدنی, ویتامین ها و پروتئین ها هستند میتوانیم مواد مغذی لازم به مو ها را تامین کرده و از ریزش آن جلوگیری کنیم. در اینجا ما در مورد تخم مرغ صحبت می کنیم که میتواند به ما کمک کند تا به خوبی از ریزش مو ها جلوگیری کند.

چگونه تخم مرغ به کاهش ریزش و افزایش رشد موها کمک می کند
همانطور که اشاره شد تخم مرغ سرشار از ویتامین های حیاتی و مواد معدنی است. بیشتر اوقات کمبود ویتامین های خاصی سبب مشکلاتی مثل: شکنندگی موها، ریزش بیش ازاندازه موها و... است. تخم مرغ سرشار از اسید هایی است که مواد مغذی را به موها می دهد و همچنین از خشکی پوست سر جلوگیری می کند. به علاوه تخم مرغ حاوی لسیتین است که مو و پوست سر را در شرایط خوبی نگه می دارد. تخم مرغ همچنین به رطوبت مو هم کمک می کند.
تخم مرغ همچنین حاوی ویتامین های آ ، ب ، دی و ای  است. ویتامین آ در افزایش میزان رشد موها و به حداقل رسیدن ریزش مو موثر است. ویتامین کا همچنین در جلوگیری از ریزش مو و موهای خاکستری نارس کمک می کند. ویتامین ب مجموعه ای شامل ب6 ، ب7 ، ب12 و... است. ویتامین ب7 یا بیوتین(یکی از ویتامینهای گروه ب) یکی از مهمترین ویتامین ها ست، کمبود هر یک از این ویتامین ها میتواند منجر به ریزش مو و شکنندگدگی در موهای خشک شود. نیاسین یا ویتامین ب3 همچنین ویتامین بسیار مهمی است که از نازک شدن جلو گیری می کند. ویتامین ای در تخم مرغ از به هم گره خوردن و موهای صاف جلوگیری کرده و همچنین مواد مغذی به آنها می دهد. تخم مرغ به عنوان منبع طبیعی پروتئین شناخته شده و ما می دانیم که موها از واحد های پروتیین به نام آمینو اسید ساخته شده اند بنابراین استفاده از تخم مرغ به منظور محافظت از موها و داشتن موهای ضخیم بلند زیبا موثر است. تخم مرغ همچنین سرشار از مواد معدنی مثل : سیلیسیوم ، سولفور ، روی ، مس ، آهن و... است که همه آنها به جلو گیری از ریزش مو ها کمک می کنند.
همانطور که تا اینجا مطرح کردیم تخم مرغ فواید بسیار دارد، مواد معدنی بسیار و ویتامین های و پروتیین های زیاد و.. دارد. اما شما چطور با استفاده از تخم مرغ می توانید از ریزش و از دست دادن موها جلوگیری کنید، شما می توانید تخم مرغ را به شکلهای مختلف بخورید و همچنین می توانید مثل ماسک و نرم کنده های مو آن را روی سر قرار دهید. تخم مرغ به موها برق و جلا می بخشد .

در اینجا چند راه استفاده از تخم مرغ برای مقابله با مشکلات مو آورده شده است .
1 . مخلوط تخم مرغ و روغن زیتون
یک کاسه بردارید و یک عدد تخم مرغ را درون آن بشکنید. سه قاشق پر روغن زیتون به آن اضافه کرده و مخلوطآن  را هم بزنید. ابتدا موهایتان را شانه کرده و سپس مخلوط بالا را به شکل ماسک روی آن قرار دهید. مطمئن شوید که ماسک پوست سر و موها را پوشانده است. این کار باعث می شود موها درخشان تر وبراق تر به نظر آیند . این مخلوط همچنین باعث قوی تر شدن موها شده و ریزش آن ها را کاهش می دهد.
2 . ماسک تخم مرغ و آب لیمو
یک تخم مرغ رابشکنید و به آن سه قاشق آب لیمو اضافه کنید. آب لیمو به عنوان از بین برنده چربی ها و هر گونه آلودگی پوست سر شناخته می شود و چربی مو یکی از عوامل ریزش مو است. مخلوط این دو را نیز روی پوست سر و مو ها بکشید. بعد از 2 ساعت موهایتان را ابتدا با آب سرد بشویید و سپس از شامپو استفاده کنید. این مخلوط را یک بار در طول هفته استفاده کنید .
3 . ریزش کمتر مو و نرمی مو با تخم مرغ

زمان هایی پیش می آید که مو شکننده است و عمر آن کم است بنابراین شما باز هم با ریزش و از دست دادن موهایتان مواجه می شوید . این حالت در آقایان نیز مشاهده می شود. درمان این حالت با تخم مرغ ممکن است .
یک تخم مرغ برداشته وآن را درون کاسه ای بشکنید و آن را با یک قاشق هم بزنید تا مخلوط یکنواختی از زرده و سفیده تخم مرغ داشته باشید .سپس آن را به مدت 3 ساعت روی پوست و مویتان بگذارید . بعد از 3 ساعت ابتدا موها را با آب سرد شسته و سپس برای از بین بردن بوی تخم مرغ از شامپو استفاده کنید. این کار را یک بار در هفته انجام دهید تا موهایی نرم داشته و دیگر از دغدغه ریزش مو آسوده خاطر شوید .

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (5)

پنجشنبه 06 دی 1397 - 21:30:49
مطالب خیلی مفید هستند ممنون
دوشنبه 30 مهر 1397 - 15:33:39
تخم مرغ عالیه برای تغذیه موی رنگ شده..عالی عالی عالی...????
چهارشنبه 09 خرداد 1397 - 21:46:19
باتشکر فراوان
پنجشنبه 15 تیر 1396 - 15:54:20
ازراهنمایی شما ممنون انشاالله جواب میدهد
سه شنبه 20 مرداد 1394 - 10:30:51
خوبه
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: