چهارشنبه 27 مرداد 1395 - 23:32:47

مدیریت موفق سالن زیبایی

مدیریت موفق یک سالن زیبایی

مدیریت  آرایشگاه

سالن زیبایی

 

مدیریت آرایشگاه


گفته می شود که دانستن نیازهای مشتری و برآورده کردن این نیازها رمز موفقیت هر سالن زیبایی است. اما آیا دانستن این نیازها برای داشتن یک سالن زیبایی موفق کافی است و مسائل دیگر در این موفقیت تاثیری ندارد؟ در این مقاله از سایت رژلب به این موضوع پرداخته شده و نکاتی برای موفقیت بیشتر هر سالن زیبایی ارائه شده است.

6 نکته برای دستیابی به موفقیت بیشتر سالن زیبایی
1. شناخت منطقه
همان طور که می دانید مردم هر منطقه سلایق متفاوتی داشته و نمی توان گفت همه جا یک مدل مو یا رنگ مو را می پسندند. برای درک بهتر این موضوع می توانید در خیابان های آن منطقه قدم زده و از روی نحوه آرایش صورت و موها، مردم آن منطقه و نیاز های آن ها را بهتر درک کنید.

2. تماشای دقیق تر مشتری ها
این که فردی بگوید ظاهر جدید و یا مدل موی جدید خود را دوست دارد ولی برای بار دوم به شما مراجعه نکند بیان گر چیست؟ بسیاری از افراد در بیان نظر خود و یا نقد کردن کار آرایشگر خود مردد می شوند و نمی تواند نظر خود را به طور صریح بیان کنند. به همین دلیل شما باید از هوش خود استفاده کرده و از روی کوچکترین حرکات فرد نیاز های وی را حدس بزنید. اگر احساس کردید که زبان بدن وی می گوید که از مدل شما راضی نیست یعنی این که مشتری راضی نیست. پس باید با ارائه راهکارهایی و پرسش دقیق تر درباره خواسته وی به مدل آرایش و یا مویی دست یابید که مشتری مد نظر دارد.

3. قیمت های متناسب

مدیریت آرایشگاه


این که قیمت های خود را بیش از اندازه پایین بگیرید روش مناسبی برای جذب مشتری نیست و تنها این دید را به وجود می آورد که کیفیت کاری شما پایین است. بنابراین با توجه به منطقه و با توجه به بودجه مشتری خود قیمت های معقولی را برای خدمات خود ارائه داده و تعادل بین گران و ارزان را حفظ کنید.

4. تنوع
سالن زیبایی خود را تا جای ممکن گسترش داده و علاوه بر خدمات مربوط به مو، ناخن و آرایش، خدماتی مانند ماساژ و خدمات زیبایی دیگری ارائه دهید. البته دقت داشته باشید که در حین این پروسه کیفیت کار اصلی خود که سالن زیبایی شماست را پایین نیاورید.

5. پوشیدن رنگ مشکی

لباس آرایشگر


بله درست است. پوشیدن رنگ مشکی در یک سالن زیبایی ممکن است عجیب به نظر برسد ولی طی تحقیقات انجام شده و طی نظر سنجی های انجام شده محققان به این نتیجه رسیده اند که پوشیدن رنگ مشکی در یک سالن زیبایی به مشتری احساس راحتی بیشتری داده و بهتر می تواند با شما ارتباط برقرار کند. دلیل این امر شاید این باشد که رنگ مشکی یک رنگ خنثی است و با خنثی کردن محیط پیرامون  به مشتری حس برجسته تر دیده شدن داده می شود.

6. محیط سالن
مشتری هایی که به سالن زیبایی شما مراجعه می کنند به دنبال یک محیط آرامش بخش و در عین حال گرم هستند. بنابراین دکور و تمیزی سالن از اهمیت زیادی برخوردار بوده و در صورتی که هر گونه مشکلی در سالن شما وجود دارد بهتر است که هر چه سریع تر آن را تعمیر کنید.

کنترل سالن
یکی دیگر از فاکتورهای مدیریت موفق یک سالن زیبایی این است که کنترل همه جانبه ای روی مشتری خود داشته باشید. برای این کار تحقیق کرده و محصولات آرایشی و بهداشتی که مشتری شما خریداری می کند را در نظر بگیرید تا بتوانید خدماتی ارائه کنید که وی مد نظر دارد.
همچنین تعداد کارکنان شما هم اهمیت زیادی در جذب مشتری دارد و برای هر کار بهتر است از یک فرد متخصص آن استفاده شود. به طور مثال فر کردن، بافت و یا هر کدام از خدمات دیگر را به فرد توانمندی سپرده و با این کار به مشتری نشان دهید که در کار خود حرفه ای هستید.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط  رژ لب دات کام 

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد.

لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: