پنجشنبه 07 دی 1396 - 13:33:31

10 روش ایجاد انگیزه در پرسنل آرایشگاه

 

راه های افزایش انگیزه در کارکنان آرایشگاه

ایجاد انگیزه در پرسنل سالن زیبایی

 


10 روش ایجاد انگیزه در پرسنل آرایشگاه

گاهی اوقات درک چگونگی ایجاد انگیزه در پرسنل آرایشگاه به خصوص اگر آرایشگاه شلوغ و پر رفت و آمدی داشته باشید، کار دشواری است. در اینجا 10 روش ایجاد انگیزه در پرسنل آرایشگاه آورده شده است که می توان با آن ها روحیه کارمندان را تقویت کرده و بهره وری هرکدام از اعضا را افزایش داد.


1. شرکت در تصمیم گیری اگر در هنگام تصمیم گیری نظر کارکنان دیگر را نیز بپرسید، به آنها احساس مهم بودن داده اید، به علاوه اگر پرسنل آرایشگاهتان موافق تصمیم های شما نباشند، محیط کاری دچار مشکل می شود. پرسنل شما هر روز با مشتریان مختلفی سر و کار دارند، پس آنها بهتر از هرکس دیگری می توانند نیازهای مشتریان را به شما انتقال داده و در تصمیم گیری های مربوط به آرایشگاه به شما کمک کنند.

2. تشکر فراموش نشود ممکن است گفتن "متشکرم" کار ساده و بی اهمیتی به نظر برسد ولی قدر دانی از زحمات پرسنل و گفتن خسته نباشید به آن ها، به آن ها انگیزه می دهد تا بهتر کار کنند.

3. احساس صمیمیت همان طور که بسیاری از آرایشگران موفق می گویند، آمدن به یک سالن آرایشی باید همان قدر که برای مشتریان لذت بخش است برای کارمندان آن نیز حس خوبی داشته باشد. همچنین اضافه کردن وسایل راحتی در اتاق استراحت باعث می شود تا پرسنل آرایشگاه شما بتوانند استراحت کافی داشته و همیشه در برخورد با مشتریان پرانرژی باشند.

4. جایزه دادن در ازای کار خوب پرسنل خود می توانید به تقاضاهای آنها گوش داده و در صورت امکان عمل کنید. برای مثال برای همه آن ها کوپن آرایشی و یا ماساژ در نظر بگیرید. دقت کنید که برای همدلی بیشتر به جای یک فرد خاص به کل پرسنل هدیه بدهید.   
البته گاهی اوقات برای ایجاد حس رقابت، به یک فرد نیز تشویقی بدهید که این تشویقی می تواند پول نقد و یا وسایل پرکاربرد مثل دوربین، تبلت و .. باشند.

5. ایجاد انگیزه برای کار گروهی تشویق پرسنل در انجام کار گروهی می تواند به محیط آرایشگاه ها فضایی دوستانه داده و در جذب مشتریان نیز تاثیر بیشتری داشته باشد. برای این منظور می توانید ماهی یکبار پرسنل خود را به کلاس های ورزشی برده و یا به استخر دعوت کنید.

6. ایجاد رقابت سالم تشویق کارکنان به کار گروهی ضروری است، اما گاهی اوقات ضروری است تا بین آن ها رقابت سالمی ایجاد کرده تا همگی برای به دست آوردن موفقیت بیشتر، بهتر کار کنند.

7. بهترین ها را تشویق کنید در نظر گرفتن یک جایزه هرقدر کوچک به کارمندان انگیزه می دهد تا به آینده فکر کرده، انگیزه داشته و با خلاقیت بیشتری کار کنند.

8. آموزش اموزش و تمرین پرسنل سالن آرایش، نه تنها در ساخت یک تیم قوی به شما کمک می کند بلکه به آنها در کار خود انگیزه می دهد. برای این منظور هم در داخل و هم در خارج آرایشگاه دوره های آموزشی برای پرسنل خود در نظر بگیرید.

9. به هرکدام از پرسنل به چشم یک فرد خاص نگاه کنید بهتر است برای این منظور و برای جذب مشتری بیشتر، این تفکر را در افراد به وجود آورید که بهتر کار کردن و جذب مشتری بیشتر به آینده آن ها در داشتن یک سالن زیبایی کمک می کند. پس هرچقدر مشتری بیشتری داشته باشند از لحاظ مادی برای خود و آینده شان مفید است. در واقع به آنها یادآوری کنید که موفقیت شما، موفیت آن هاست، تا در پرسنل انگیزه بیشتری ایجاد کنید.

10. تشویق ایده های نو پرسنل خود را تشویق کنید تا تکنیک های جدید پیدا کرده و امتحان کنند. برای این منظور می توانید برای آن ها مجله های مختلف آرایشی و دسترسی اینترنتی در نظر بگیرید تا انگیزه بیشتری در امتحان کردن ایده های نو داشته باشند. همچنین به آن ها بگویید که خود نیز از امتحان کردن آرایش های جدید و حتی عجیب هراس نداشته باشند.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر یا مشاوره رایگان با وب سایت رژلب می توانید با شماره های درج شده تماس حاصل نمایید.

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

جمعه 08 دی 1396 - 13:37:37
عالی بود
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: