سه شنبه 11 آذر 1393 - 01:36:08

مدل ابرو و مدل موی مناسب چهره

 
برای داشتن صورتی زیبا باید ابروهای آراسته داشته باشیم.ابرو قاب صورت است وهماهنگی مدل ابرو با چشم و فرم صورت و یا  قرینه بودن ابرو ها تاثیر بسیاری در زیباتر شدن چهره دارد و برداشتن صحیح ابرو برای صورت های  مختلف، متفاوت است. 
صورت‌ها به فرم‌های مختلفی دسته‌بندی می‌شوند و فرم ابرو نیز به همین نسبت متفاوت خواهد بود. 
 
 چه مدل ابرویی برای صورت شما مناسب است؟
انتخاب فرم ابروی صحیح می تواند ظاهر چهره شما را کاملاً عوض کند. 
1- صورت گرد:
بهترین فرم ابرو – فرم ابروی زاویه دار با ارتفاعی بلند و دمی کوتاه.
این فرم ابرو باعث می شود صورت بلندتر و باریکتر به نظر رسد. اما زاویه ابروانتان را زیاد شیب ندهید. چرا که به نظر نادرست می آید و توجه را به گردی صورتتان جلب می کند.
بدترین  ابرو – بدنترین فرم ابرو برای صورت گرد، فرم ابروی گرد است چرا که باعث می شود صورت گردتر به نظر رسد.
 
مدل آرایش مو برای صورت گرد    
موهایتان را طوری آرایش کنید که صورتتان را باریک نشان دهد. موهای  بالای سرتان را با پوش دادن کمی ارتفاع بدهید. دو طرف صورتتان را با مو پرحجم نکنید. ارتفاع مو جلوی سر را به درازای چانه تان بگیرید چرا که باعث می شود صورت گرد تر به نظر آید. اندازه مو باید بالا و و یا زیر چانه باشد.
وسیله آرایشی برای صورت گرد   
فراموش نکنید که استخوان های گونه را به وسیله رژگونه برجسته کنید. روژگونه را روی استخوان گونه مستقیماً از زیر گوشه داخلی چشم شروع کنید و به طور اریب به طرف بالا و شقیقه ها بکشید. این آرایش به لاغرتر کردن صورتتان کمک می کند.
از یک روژگونه دلنشین استفاده کنید.لب ها با رنگ های دلپذیر توجه را از گونه های پهن دور می کند و شما را زیبا جلوه می دهد.
 
2- صورت دراز (کشیده):
بهترین فرم ابرو – فرم ابروی صاف و افقی است که باعث می شود چشم ها در یک راستا به نظر آیند و ظاهر چهره را بیضی تر نشان دهد.
بدترین فرم ابرو- فرم ابروهای زاویه دار با ارتفاعی بلند و دمی کوتاه است که حالت درازی صورتتان را افزایش می دهد.
مدل آرایش مو برای صورت دراز (کشیده)   
شما باید طرفدار مدل موئی با حجم زیاد در دو طرف صورت به خصوص اطراف گونه ها و گوش ها باشید. موی چتری نیز به صورت دراز تناسب بهتری می دهد و باعث می شود درازی صورت کوتاهتر به نظر آید در حالی که یک قسمت گود کناری، استخوان های گونه شما را عریض تر به نظر خواهد رساند.از قسمت وسط اجتناب کنید به خصوص با موی صاف که باریکی صورت را بیشتر نشان می دهد.
وسیله آرایشی برای صورت دراز (کشیده) 
در اینجا روژگونه نقشی مهم دارد. بهترین راه این است که روژگونه را از گوشه خارجی چشم به طور افقی بکشید. بعضی از آرایشگران زدن مقداری روژگونه را روی چانه برای کوچک تر نشان دادن آن پیشنهاد می کنند. این پیشنهاد موثر واقع می شود ولی باید مواظب باشید روژگونه زیاد روی این قسمت از صورت به کار نبرید. مطلب دیگری که باید به آن توجه کنید این است که گردن بلند با این صورت خیلی هماهنگی دارد. در حالی که گردن های کوتاه با این صورت هماهنگی ندارند.
 
3- صورت چهارگوش (مربع) :
بهترین فرم ابر-ابروی زاویه دارا و ابروی منحنی با قوس تیز برای منحرف کردن توجه از آرواره چهارگوش متناسب این فرم صورت است و چهره را به حالت تعادل در می آورد.
بدترین فرم ابرو-در اینجا فرم ابروئی که آرواره را چهارگوش تر کند وجود ندارد اما ابروی نازک و گرد نمی تواند چهره چهارگوش را به حالت تعادل درآورد. 
 
مدل آرایش مو برای صورت چهارگوش :    
مدل ساده آرایش مو، بخصوص آرایشی که با حلقه های گرد در اطراف صورت باشد مناسب ترین آرایش برای این چهره است. مدل های کاملاً ساده و ارتفاع جلوی مو به درازای چانه که هر دو چانه بزرگ را نمایان تر می کنند برای این فرم صورت مناسب نیست.
 
4-صورت به شکل قلب یا گلابی:
بهترین فرم ابرو، ابروی گرد است تا مقداری تیزی چانه را ملایمتر کند.
بدترین فرم ابرو، ابروی صاف و افقی است که برای خنثی کردن قسمت چانه موثر نیست. این فرم نامناسب تمام تعادل صورت را بر هم خواهد زد.
 
مدل آرایش مو برای صورت به شکل قلب یا گلابی  :   
آرایش موی این مدل باید در قسمت پائینی پر حجم باشد مانند یک کاکل به درازای چانه، و یا به روشی که حلقه های مو در اطراف چانه قرار بگیرند تا باعث شود صورت گرد به نظرآید. 
وسیله آرایش برای صورت به شکل قلب یا گلابی   
یک روژ خوش رنگ انتخاب کنید و آرایش کنید. ابروان مناسب به همراه این آرایش فرم صورتتان را به حالت تعادل در می آورد و ظاهرتان را کامل می کند. 
 
5- صورت به شکل خشتی (چند ضلعی) :
بهترین فرم ابرو-  ابروی زاویه دار و یا ابروی منحنی قوس دار است. چون استخوان های پهن گونه ها و شقیقه هایتان را باریک جلوه می دهد.
ابروی گرد، انتخاب دیگری است برای این مدل صورت، زیرا به این چهره زاویه دار حال ملایمتری می دهد.
بدترین فرم ابرو-  فرم ابروی صاف باعث می شود که حالت صورت کوتاه تر به نظر رسد، چرا که این فرم ابرو باعث جلب توجه دیگران به پهنای صورت می شود در نتیجه ظاهر صورت پهن را پهن تر نشان می دهد.
 
اطلاعات ضروری دیگر : 
مدل آرایش مو برای صورت به شکل خشتی (چند ضلعی) 
اگر به موی قسمت  پایینی صورت های به فرم خشتی کمی حالت گرد بدهید به نظر زیبا جلوه خواهد کرد. یک کاکل کلاسیک مدور با موئی که به طرف چانه  آورده می شود. مثال کاملی است که بین پیشانی باریک و چانه هماهنگی ایجاد می کند و باعث می شود که چهره به نظر بیضی آید. از هر آرایشی که باعث حالت انحنا به طرف بیرون در گونه ها شود پرهیز کنید.
وسیله آرایش برای صورت به شکل خشتی (چند ضلعی)
از بکار بردن یک روژ گونه پر رنگ که به پهنای استخوان های گونه را نمایان تر می سازد، اجتناب کنید. و بیش از حد به کار نبرید و در عوض روی چشم ها و لبها به طور مساوی برای به تعادل درآوردن حالت صورتتان کار کنید.
 
6-صورت به شکل بیضی  :
بهترین فرم ابرو- هر فرم ابروئیکه خصوصیات چهره شما را بیشتر نشان بدهد مانند ابروی زاویه دار ملایم، برای این فرم صور برازنده است. از آنجائی که صورت شما فرم بیضی دارد ابروان در بیشتر بیضی نشان دادن خصوصیات چهره تان نقشی ندارند.
بدترین فرم ابرو- ابروئی است که به طور کامل و یا اصلاً به چهره زیبائی ندهد. این خطای بزرگی است که ابر باید دارای ارتفاع زیادی باشد و به چهره حالت تعجب و یا عصبانیت دائم را بدهد.
 
مدل آرایش مو برای صورت بیضی 
اگر دارای صورتی به شکل بیضی هستید هر آرایشی به چهره تان می آید.
یک اخطار: چهره زیبای خود را نپوشانیدو برای مثال چتری زیاد پیشانی را می پوشاند و تناسب صورت را از بین می برد.
وسیله آرایشی برای صورت بیضی 
از روژگونه با دقت استفاده کنید. زیرا ممکن است صورت شما را پهن تر و یا باریک تر نشان بدهد. روژگونه از روی استخوان گونه ها، درست از زیر مرکز چشم ها شروع شود و به قسمت بالا به طرف شقیقه ها کشیده شود.
 
 

نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: