یکشنبه 29 تیر 1399 - 18:17:30

22 پماد برای درمان اگزما

درمان قطعی اگزما

بهترین محصولات درمان اگزما

 

 

 اگزما چیست؟ 

اگزما یک بیماری پوستی است که منجر به خشکی، خارش و التهاب پوست می شود. متأسفانه در فصل زمستان اگزما بیشتر دیده می شود که علت آن هم نازک شدن سطح پوست و حساسیت بیشتر آن به محیط است. 

 

 علت اگزما


اگزما یک بیماری موروثی در نظر گرفته می شود و همراه با آلرژهای خوراکی، التهاب مخاط بینی، آلرژیک و آسم است. این بیماری پوستی، وقتی اتفاق می افتد که پوست ملتهب شده و نمی تواند رطوبت کافی را در خودش نگه دارد. این مشکل می تواند توسط رطوبت از هوای مرطوب و خیس، همینطور هوای به شدت سرد و خشک تشدید شود.عوامل دیگری که می تواند باعث اگزما شود، مثل: استرس، محرکها (مواد حساسیت زا، صابون ها یا لوسیون ها)، مواد خوراکی خاص یا گرد و خاک و کپکها است.

 

 علائم بیماری اگزما چیست؟

علائم بیماری اگزما با توجه به سن افراد متفاوت است. در هر رده سنی، اگزما در نقاطی خاص بیشتر از بقیه نقاط دیده می شود. به همین علت ما علائم اگزما را در سه رده سنی نوزادان، کودکان، نوجوانان و جوانان بررسی کرده ایم:

 

اگزمای نوزادان

برای نوزادان، معمولاً ضایعات پوسته دار قرمز (راش) بر روی صورت، گردن و کف سر، و گاهی اوقات جلوی بازوها یا ران ها ظاهر می شود. هرچه نوزاد، این نواحی را بیشتر بخاراند، باعث گسترس اگزما به سایر قسمت های بدن می شود.

 

اگزمای کودکان

 کودکان 3 الی 12 سال، بیماری اگزما را در نواحی پشت زانو یا داخل آرنج ها تجربه می کنند. اگر آن ناحیه از پوست برای مدت خیلی طولانی تحت پوشش راش باشد، بعد از مدتی به رنگ قهوه ای با جنس کلفت تر و سخت تر تبدیل می شود.

 

اگزما در نوجوانان و جوانان

نوجوانان و جوانان معمولاً در قسمت های مچ پا و مچ دست، سر آرنج، پشت زانوها، صورت، گردن، سینه، ساق پا و کف دست دچار اگزما می شوند. به طور کلی، بیماری اگزما یک مشکل پوستی وابسته به حساسیت است که پوست بدن را داغ، خشک و خارش دار می کند. بعضی وقت ها این خارش به قدری زیاد می شود که واقعاً اذیت کننده است. بعضی وقت ها خارش می تواند کمتر باشد، امّا در بعضی مواقع منجر به خونریزی، ترک و پوست ریزی می شود.

 

 اگزمای حاد تا مزمن 

براساس شدت و دوره بیماری، ضایعات التهابی اگزما را به سه گروه اصلی می‌توان تقسیم نمود:


الف. التهاب اگزمایی حاد؛ این نوع التهاب با ضایعات قرمز روشن و متورم، همراه با دانه‌های آبدار و با خارش شدید مشخص می‌شود. خاراندن باعث ایجاد خارش، ترشح سرم از دانه‌ها، تشکیل دلمه و افزایش احتمال عفونت ثانویه می‌شود. شروع و استقرار بیماری از چند ساعت تا 2 الی 3 روز زمان برده و در صورت عارضه دار نشدن چند روز تا چند هفته تداوم یافته و سپس برطرف می‌شود. انواع بیماری‌های اگزمایی که با این مشخصات ظاهر می‌شود عبارت است از: درماتیت تماسی، اگزمای سکه ای، پمفولیکس، عفونتهای قارچی.


ب. التهاب اگزمایی متوسط؛ این حالت با ضایعات پوسته دار قرمز با خراش و نمای فلسی شکل پوست و با خارش خفیف تا متوسط و بدون دانه‌های آبدار مشخص می‌شود. بیماری‌های درماتیت آتوپیک، درماتیت کهنه بچه، اگزمای دور دهان، اگزمای نوک پستان مادران شیرده و ... با این نوع التهاب ظاهر می‌شود.

ج. التهاب اگزمایی مزمن؛ این حالت با افزایش ضخامت پوست، تشدید خطوط پوستی، خراش و ترکهای پوستی و خارش متوسط تا شدید مشخص می‌شود. بیماری‌هایی که میتوانند با این حالت تظاهر کنند، عبارت است از: پای خشک و ترکدار، اگزمای نوک انگشتان تایپیستها.

 

 

عکس اگزما

 

 

 تشخیص اگزما


به دنبال قسمت‌های قرمز- قهوه‌ای روی بدنتان بگردید. اگزما و پسوریازیس، هردو باعث ایجاد قسمت‌های قرمز روی پوست می‌شوند؛ با این‌ حال، اگزما قسمت‌های قرمزی دارد که همچنین به قهوه‌ای یا خاکستری متمایل است. پوست همچنین ممکن است در تاول‌های کوچکی که از مایع پرشده، پوشانده شده باشد.


 

 انتخاب صحیح محصولات مراقبت از پوست 


در صورتی که پوست حساس و ملتهب دارید، نباید از هر محصولی استفاده کنید. به طور مثال؛ باید به جای صابون هایی که تنها باعث خشک شدن پوست می شوند، از ژل های شستشوی مخصوص پوست خشک که به آبرسانی پوست کمک می کنند، برای تمیزی پوست استفاده کنید. همچنین باید از کرم هایی که مخصوص پوست حساس شما تعبیه شده اند، کمک گیرید. در صورتی که از خشکی و حساسیت پوست رنج می برید، نیازی به نگرانی نیست. زیرا روش های زیادی برای درمان قطعی اگزما وجود دارد. افراد زیادی وجود دارند که از این شرایط رنج می برند. در بسیاری از موارد داشتن پوست خشک و حساس، منجر به اگزما شده و برای درمان آن باید اقدام کرد. در اینجا 22 پماد برای درمان اگزما به شما معرفی می کنیم. با رژلب، همراه باشید.

 

معرفی 22 پماد برای درمان قطعی اگزما:

 

1- پماد "آکوآ فور" بهبود دهنده اگزما Aquaphor

این کرم یکی از بهترین محصولات در درمان اگزماست و برای درمان خشکی پوست، خارش آن و قسمت هایی که بیشتر دچار اگزما هستند، به کار می رود. در این کرم پانتنول و گلیسیرین که از خشکی پوست جلوگیری می کنند، وجود دارد.

نحوه استفاده

این پماد، باید روی قسمت های مورد نظر پوست به طور روزانه و پس از استحمام به کار رود.                                                                                                       

 

2- پماد مرطوب کننده برای درمان اگزما "آوینو" Aveeno

اگزما باعث خشکی شدید پوست شده و به همین دلیل برای درمان آن باید از محصولی استفاده کرد که خاصیت مرطوب کردن و آبرسانی بالایی دارد.

نحوه استفاده

پس از شستن پوست یک حوله نرم را روی پوست قرار دهید، ولی آن را روی پوست نکشید. سپس کرم را روی پوست خشک بمالید.

 

 

3- پماد مخصوص پوست خشک "کِیت سامِرویل"  برای التیام اگزما Kate Somerville

این کرم یک کرم التیام دهنده پوست است که آبرسانی لازم روی پوست خشک را انجام داده و به نرمی و لطافت آن کمک می کند. به علاوه این کرم خاصیت ضد التهاب دارد.

نحوه استفاده

این کرم باید دوبار در روز، روی سطح پوست مالیده شود.

 

 

4- لوسیون "اولترا بیوتی" از بین برنده خارش اگزما First Aid Beauty Ultra Repair

این کرم در عین سبکی به آبرسانی پوست های خشک کمک کرده و خارش ناشی از اگزما را از بین می برد. این کرم به دلیل سبکی و سرعت جذب بالا، به خصوص در فصل تابستان پر کاربرد است.

نحوه استفاده

این کرم باید دو بار در روز روی قسمت های خکش پوست مالیده شود.

 

 

5- پماد "لاش دریم"  جهت درمان اگزما Lush Dream

این کرم سرشار از  بلغور جو، روغن کاکائو و روغن زیتون است و پوست را نرم و لطیف می کند.

نحوه استفاده

این کرم باید روی آرنج دست، سر زانو و کف پاها زده شود تا به آبرسانی این نقاط کمک کند.

 

اگزمای دست

 

 

 

6- پماد "یوسرین"  ترمیم کننده اگزما Eucerin

این محصول به عنوان یک کرم ترمیمی قوی شناخته شده و درمان خوبی برای اگزماست. این کرم پوست را لایه برداری کرده، آبرسانی کرده و در نتیجه ترمیم می کند.

نحوه استفاده

این کرم باید به طور روازنه و پس از استحمام روی پوست زده شود.

 

 

7- پماد دست "اسکین فیکس" جلوگیری از ایجاد اگزما Skinfix

این کرم ملایم می تواند از التهاب پوست و ایجاد اگزما جلوگیری کرده و به سرعت آن را بهبود بخشد. به علاوه از این کرم، می توان بدون هیچ نگرانی روی صورت استفاده کرد؛ زیرا مواد به کار رفته در آن آسیبی به پوست صورت وارد نمی کند.

نحوه استفاده

کمی از این کرم باید به کف دست مالیده شده و به قسمت های خشک پوست زده شود.

 

 

8- کرم تسکین دهنده روزانه "یوسرین" مناسب برای درمان اگزما Eucerin

این کرم ترمیمی برای درمان اگزما به کار رفته و خشکی و خارش پوست را از بین می برد. این کرم پوست را نرم و مرطوب می کند.

نحوه استفاده

این کرم را باید به طور روزانه روی بدن مالید.

 

 

9- لوسیون بلغور جو "سنت آیوز" کاهش دهنده التهاب اگزما  St. Ives 

این لوسیون قوی از پوست به مدت طولانی محافظت کرده و قیمت مناسبی هم دارد. این لوسیون علائم اگزما را کاهش داده و پوست حساس را مرطوب می کند.

نحوه استفاده

این لوسیون را باید در کف دست ریخته و سپس روی پوست بدن پخش کرد. این لوسیون به خصوص روی آرنج دست و روی زانو ها معجزه می کند. البته باید از آن به طور روزانه استفاده کرد.

 

 

10- لوسیون مرطوب کننده "سراوه" از بین برنده علائم اگزما CeraVe

این لوسیون یکی از بهترین محصولات برای درمان اگزماست که نه تنها پوست را مرطوب می کند، بلکه به درمان کامل اگزما هم کمک می کند.

نحوه استفاده

این لوسیون باید به طور روزانه و پس از استحمام روی پوست مالیده شود.

 

 

11- لوسیون "لایت وَنی" پماد مرطوب کننده مناسب اگزما Vanicream Lite

این لوسیون مخصوص اگزما هیچ ماده شیمیایی که معمولاً در کرم های مرطوب کننده وجود دارد، ندارد و می تواند کل روز پوست را مرطوب نگه دارد.

نحوه استفاده

این لوسیون باید پس از استحمام، شنا و یا  زمانیکه در معرض خورشید قرار دارید، روی پوست زده شود.

 

 

درمان اگزما با محصولات اتوپیا

 

 

 

12- پماد کورتیزون 10 درمان خارش ناشی از اگزما  Cortizone-10 


کورتیزون 10 یک محصول مؤثر برای از بین بردن خارش پوست ناشی از اگزما و التهاب آن است. این کرم خاصیت مرطوب کنندگی بالای دارد و برای پوست های خشک و حساس مناسب است. در صورتی که کسی پوست حساسی داشته باشد، می تواند از این محصول استفاده کند.

نحوه استفاده

این کرم باید، تنها روی قسمت های خشک به کار رود و نباید آن را روی صورت و یا زیر بغل مالید. اما روی قسمت های دیگر تا 4 بار در روز نیز قابل استفاده است.

 

 

13- کرم "اکسِدِرم" کمک به کم شدن خارش اگزما Exederm

در این کرم به مقدار 1% هیدروکورتیزون وجود دارد که خارش و التهاب ناشی از اگزما را کاهش می دهد و به پوست کمک می کند تا سریع تر درمان شود. این کرم هیچ عارضه جانبی ندارد.

نحوه استفاده

این کرم باید روزی سه یا چهار بار روی قسمت های حساس پوست زده شود.

 

 

14- پماد بدن "اَم لاکتین" مؤثر در درمان اگزما AmLactin

این کرم برای از بین بردن خارش ناشی از اگزما به کار می رود و می تواند پوست را مرطوب کرده و درمان کند.

 

 

15- پماد "تِراپلِکس" دارای اثر مرطوب کنندگی در درمان اگزما Theraplex

کرم تراپلکس خشکی و خارش ناشی از اگزما را از بین برده و خاصیت مرطوب کنندگی، طولانی تری نسبت به بقیه کرم ها دارد.

نحوه استفاده

این کرم باید حداقل یک بار در روز و حداکثر سه بار در روز استفاده شود.

 

 

16- لوسیون "وازلین" ترمیم کننده اثرات اگزما Vaseline

لوسیون وازلین، شامل مقادیر زیادی پترولیوم خالص است که روی پوست مانند محافظی عمل کرده و از خروج رطوبت جلوگیری می کند. این کرم به آبرسانی و ترمیم پوست هم کمک می کند و بصورت مؤثر باعث درمان اگزما میشود.

نحوه استفاده

این لوسیون باید پس از استحمام روی قسمت های خشک پوست مالیده شود.

 

 

17- پماد دست "کلینِرال اکس زِم" کاهش دهنده التهاب اگزما Clineral X-Zem

این کرم دست برای درمان ترک پوست دست و خشکی آن توصیه می شود و با داشتن املاح معدنی و دریایی فراوان، محصول بی نظیری برای از بین بردن خارش، التهاب و خشکی پوست ناشی از اگزما می باشد.

 

 

18- پماد "پوریا" رطوبت رسان پوست و مؤثر در درمان اگزما Puriya

این محصول برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی توصیه می شود و به خصوص برای پوست های حساس مناسب است. این کرم غلیظ بوده و رطوبت پوست را بیشتر می کند.

نحوه استفاده

این کرم باید روزی یک یا دو بار روی پوست مالیده شود.

 

 

19- پماد "سترابن" کاهش دهنده علائم اگزما Cetraben

این کرم معمولاً، توسط پزشکان برای درمان اگزما و برای کاهش علائم آن توصیه می شود. زیرا 98 درصد آن از مواد طبیعی است و برای پوست های حساس کاملاً مناسب است. البته این کرم اگزما را درمان نمی کند.

نحوه استفاده

این کرم به هر تعداد دفعات که روی پوست به کار رود مشکلی ندارد و به خصوص برای آبرسانی روزانه پوست مناسب است.

 

20- پماد ترمیمی "تنا" مناسب برای درمان اگزما Thena

این کرم خاصیت فوق مرطوب کنندگی دارد و برای کاهش علائم اگزما به کار می رود.

نحوه استفاده

این کرم باید روزی یک یا دو بار استفاده شود.

 

21- پماد "بالم لا روش" ازبین برنده خشکی ناشی از اگزماLa Roche

بالم لا روش، یک محصول بی نظیر برای از بین بردن خشکی، التهاب و خارش پوست است. این کرم خشکی شدید پوست را از بین می برد.

نحوه استفاده

این کرم باید روزانه، روی بدن و صورت استفاده شود.

 

22- کرم "لوویا" درمان کننده اگزما

لوویا کرم مخصوص اگزماست که هیچ بوی نامطبوعی ندارد.

نحوه استفاده

این کرم باید روانه یا دوبار در روز استفاده شود.

بهر روی برای درمان اگزما نیاز به آگاهی از روش های مراقبتی خاصی است که این 22 پماد برای درمان اگزما  برخی از این روش ها هستند.

 

بروز رسانی این مطلب: 

لابراتور پارس حیان به عنوان واحد پیشرو در تولید فرآوردهای بهداشت و مراقبت از پوست و مو، گروه محصولات تخصصی آردن اتوپیا لاین اگزوپرو را جهت کمک به رفع خشکی و کاهش علائم ناشی از اگزما و درماتیت آتوپیک و کاهش التهابات تماسی پوست تولید و عرضه نموده است.

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: