شنبه 19 آبان 1397 - 13:53:57

پاکسازی روزانه پوست چرب

 

 

پاکسازی روزانه پوست چرب

پاکسازی پوست چه فوایدی دارد؟

 


 

 

خانم ها و آقایانی که پوست چرب دارید، توجه کنید! آیا به دنبال راهکاری برای پاکسازی روزانه پوست چرب خود هستید؟ در این مقاله از سایت آرایشی رژلب ، ما مراحل مراقبت روزانه را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید چربی پوست خود را پاکسازی کنید. با ما همراه باشید.

 


 

پاکسازی پوست چرب

 

 

اگر شما در طول روز چند بار از دستمال های پاک کننده چربی برای پوستتان استفاده می کنید، ممکن است این مطلب در مورد پاکسازی پوست برایتان جالب باشد. پیدا کردن محصولات مناسب پوست چرب، محصولاتی که چربی پوست شما را تحت کنترل خود بگیرند، ممکن است دشوار باشد. زیرا انواع پوست چرب، سطوح خاصی از مراقبت را می طلبد. محصولاتی که سنگین هستند، ممکن است پوست شما را چرب تر کند و از طرفی محصولاتی که سبک تر هستند، مشکل آبرسانی برای پوستتان به وجود خواهد آورد. اگرچه مراقبت از پوست چرب مشکل به نظر می رسد؛ امّا با مراقبت روزانه این کار، مثل آب خوردن آسان، خواهد شد. در این مقاله شما با مراقبت های روزانه، برای پوست چرب آشنا می شوید؛ همچنین محصولات تمام ستاره را به شما معرفی می کنیم. پس، برای یادداشت برداری آماده شوید. 


مراقبت روزانه پوست چرب

 

 مراقبت از پوست، هنگام شروع روز، کمک می کند تا پوست شما در تمام طول روز در بهترین حالت ممکن باقی بماند. بهترین راه برای حفظ کیفیت پوست چرب این است که چربی ذخیره شده در طول شب را صبحگاه از روی پوست پاک کنید. نگاهی به مراحل پاکسازی زیر بیندازید تا به جنگ چربی پوست خود بروید و با محصولات مناسب پوست چرب نیز آشنا شوید.

 

مرحله اول برای پاکسازی روزانه پوست چرب:

پوست خود را پاک کنید

هر روز صبح صورت خود را بشویید تا هرگونه ناخالصی که در طول شب روی پوست ایجاد شده، پاک شود. هرچه کثیفی و باکتری بیشتر روی پوست بماند، احتمال آسیب های پوستی بیشتر می شود. پاک کننده و صابون های قوی را فراموش کنید، در عوض به دنبال شوینده های نرم و متعادل بروید، نه محصولاتی که چربی را روی پوست جا بگذارد و نه محصولاتی که پوستتان را بسیار خشک می کند. صورت خود را با آب ولرم بشویید و با حوله نرم خشک کنید.

 

مرحله دوم برای پاکسازی روزانه پوست چرب:

به پوست خود تونر یا مایع مرطوب کننده بزنید 

استفاده از تونر باعث می شود شما مطمئن شوید که تمام سطح پوستتان پاک شده و تمیز است. همچنین، بعضی از این محصولات سطح PH پوست شما را متعادل و بافت آن را نیز نرم می کنند. به دنبال فرمولی بگردید که پوستتان را خشک نکند؛ امّا مناسب برای پوست چرب باشد. با یک پد مرطوب تونر را به آرامی روی پوستتان بزنید و از لمس ناحیه چشم و اطراف آن خودداری کنید.
نکته: استفاده از تونر میکرو باعث تقویت و باز کردن منافذ پوست می شود و همچنین بافت آن را تازه، شفاف و شاداب نگه می دارد.

 

مرحله سوم برای پاکسازی روزانه پوست چرب:

سُِرم بزنید
ممکن است، عجیب به نظر برسد که به پوست چرب کمی چربی اضافه کنید؛ امّا انجام این کار نتایج مثبتی را به همراه دارد. استفاده از سرم با پایه چرب باعث می شود، تولید چربی در سطح پوستتان به حد متعادلی برسد و پوست شما شفاف تر جلوه کند.

 

مرحله چهارم برای پاکسازی روزانه پوست چرب:

از مرطوب کننده فاقد چربی استفاده کنید
پوست چرب با سلول های چرب ساخته شده است؛ امّا هنوز این نوع پوست به یک آبرسان احتیاج دارد. در حقیقت، محروم کردن پوست چرب از آبرسان، باعث تشدید تولید چربی می شود تا بتواند کمبود آبرسانی را جبران کند. بنابراین، انتخاب یک آبرسان فاقد چربی که راحت جذب پوست می شود و احساس سبکی به آن می دهد، مهم است. سعی کنید، آبرسانی انتخاب کنید که علاوه بر رطوبت رسانی، پوست شما را شفاف و مات کند تا پتیه خوبی برای آرایش به حساب بیاید.

 

مرحله پنجم برای پاکسازی روزانه پوست چرب:

از مرطوب کننده بیشتری استفاده کنید

ممکن است، این راهکار برای پوست چرب دیوانه کننده به نظر برسد! امّا این روش، بسیار تأثیرگذار است. اگر پوست شما به درستی آبرسانی نشود، سلول های تولید کننده چربی با توهم کمبود رطوبت، چربی بیشتری تولید می کنند. در این موارد، رطوبت کمتر باعث تولید چربی بیشتر روی پوست می شود. گاهی اوقات مرطوب کننده برای آبرسانی کافی نیست، و لازم است شما محصولات دیگری نیز استفاده کنید، مانند انواع ماسک های صورت.
 

مرحله ششم برای پاکسازی روزانه پوست چرب:

از ضد آفتاب قوی استفاده کنید

اگر مرطوب کننده شما SPF 15  یا بیشتر را برای پوستتان فراهم می کند، می توانید از این مرحله بگذرید. اگر نه، حتماً قبل از خروج از خانه، از ضد آفتاب به عنوان مرحله آخر مراقبت روزانه صبح استفاده کنید. این کار باعث می شود که پوستتان در مقابل اشعه های مضر UV و پیری زودرس در امان باشد.

 

مرحله هفتم برای پاکسازی روزانه پوست چرب:

کرم دور چشم بزنید
در میان عواملی چون کم خوابی، استرس، و سن و سال، عوامل بسیار دیگری نیز وجود دارند تا پوست دور چشم شما را خراب تر کنند. می پرسید، چه چیز بدتری وجود دارد؟ پوست ظریف اطراف چشم، نسبت به پوست بقیه نواحی بسیار نازک تر است و این خود باعث آسیب پذیرتر شدن این قسمت می شود. همانطور که گفته شد، علاوه بر استفاده از ضد آفتاب برای صورت و بدن باید از پوست دور چشم خود نیز محافظت کنید. بنابراین از کرم دور چشمی، استفاده کنید که بتواند در برابر اشعه های مضر قویاً پوست شما را محافظت کند. 

بهرحال پاکسازی روزانه پوست چرب می تواند تأثیرات چشم گیری روی کنترل چربی پوست داشته باشد.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: