شنبه 29 آبان 1400 - 11:37:05

آموزش روشن کردن مو بدون دکلره با رنگ 000

روشن کردن رنگ مو بدون دکلره

 

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که موهایتان به علت دکلره کردن زیاد آسیب دیده باشد و اکنون تصمیم گرفته باشید که موهایتان را به روشی غیر از این روش رنگ کنید. در این مقاله قرار است با این روش یعنی رنگ مو بدون دکلره بیشتر اشنا شویم.

 

فهرست مطالب:

 

موی بلوند

 

 

بلوند و روشن کردن مو

 

در بین خانم های آسیایی داشتن موهای بلوند، کمتر مشاهده می شود. شاید به همین دلیل نیز خانم های آسیایی زیادی تمایل به بلوند کردن موهای خود داشته و بلوند کردن مو در بین خانم های آسیایی محبوبیت بیشتری نسبت به دیگر کشورها دارد. اما مشکلی که بلوند کردن موها دارد این است که برای دستیابی به این رنگ موی زیبا، باید ابتدا موها را دکلره کرده و پیگمنت های رنگی آن را از بین برد که این کار سلامت موها را به خطر می اندازد. از این رو برای حل این مشکل در این مقاله  از سایت آرایشگری رژلب، بلوند کردن مو در خانه معرفی شده که در آن بدون نیاز به دکلره کردن و تنها با استفاده از رنگ موهای روشن کننده قوی، موها روشن می شوند.

 

لازم به ذکر است که دکلره کردن موها باعث وزشدن و حتی ریزش مو نیز میشود؛ و بسیاری از خانم ها نمیخواهند موهایشان آسیب ببیند.همانطور که گفته شد خانم های جوان میتوانند موهایشان را بدون دکلره به رنگ روشن درآورند.

 

 

رنگ موی روشن کننده قوی چیست؟

نوعی رنگ مو که در آن نیازی به دکلره کردن موها نبوده و تنها با کمرنگ کردن پیگمنت های مو، موها روشن می شوند، رنگ موی روشن کننده یا رنگ مو 000 نامیده می شود. این رنگ مو حاوی آمونیاک است که کوتیکول مو را باز کرده و رنگ پذیری آن را ساده تر می کند. کافیست دو برابر مقدار رنگ مو را با اکسیدان 40 ترکیب کرده و موها را روشن کرد. البته بسیاری از آرایشگران حرفه ای توصیه می کنند که برای گرفتن نتیجه بهتر، می توان پس از رنگ کردن موها و شستن آن ها، از تونر استفاده کرده تا به رنگ موی مورد نظر دست یافت.

 

روشن کردن مو با اکسیدان:
 

جذابیت چهره شما به رنگ موی شما بستگی زیادی دارد. بنابراین باید در انتخاب رنگ مو دقت کافی داشته باشید و طوری آنرا انتخاب کنید که با چهره شما همخوانی داشته باشد. قبل از رنگ کردن مو دو دکلره لازم است بدانید که سه نوع اکسیدان وجود دارد که آنها عبارتند از: اکسیدان شماره 1 یا 6 درصد، شماره 2 یا 9 درصد و شماره 3 یا 12 درصد. این اکسیدان ها باید با توجه به رنگ دلخواه و مورد انتخاب ما گزینش شوند.

 

رنگ کردن مو بدون دکلره:

اگر بیشتر از نصف موهایتان سفید شده است رنگ موهای شماره 11 برای شما مناسب میباشد.
معیار های مورد استفاده برای رنگ کردن مو جنس، پایه اصلی رنگ مو میباشد.
بهتر است در انتخاب رنگ اکسیدان مو خود بسیار دقت کنید تا رنگ موهایتان بهتر و جذاب تر شود.
اگر موهای شما قبلا هایلایت شده است شما میتوانید با رنگ  موهای اسپیشیال آن را به رنگ دلخواه دراورید. رنگ موهای اسپیشیال بلوند میتوانند با استفاده از اکسیدان مناسب رنگ خود بدون استفاده از پودر دکلره، موها را تا 6 درجه روشن کنند.

 

انواع رنگ موهای جذاب بدون دکلره:

ابتدا موهایتان را به پایه شش رسانده و سپس رنگ موی عسلی شماره 7 را به اندازه 70 میل وو رنگ مو شکلاتی روشن را به اندازه 20 میل و رنگ مو دودی شماره 7 را به اندازه 30 میل با 10 سانت واریاسون نقره ای و 5 سانت واریاسیون طلایی مخلوط میکنیم. سپس 130 میل اکسیدان دو را به آ اضافه کرده و پس از گذشت 35 دقیقه موها را آبکشی میکنیم.

انواع رنگ موی بدون دکلره عبارتند از:

  • رتگ موی عسلی بدون دکلره
  • رنگ مو زیتونی بدون دکلره
  • رنگ مو شکلاتی عسلی بدون دکلره 
 
5 تفاوت عمده دکلره و رنگ مو روشن کننده


1- مهم ترین تفاوت رنگ موهای روشن کننده و دکلره این است که دکلره کردن می تواند موها را تا پایه 3 الی 8 روشن می کند؛ این در حالی است که رنگ موی روشن کننده 000، تنها موها را تا پایه 5 روشن می کند. این یعنی نمی توان رنگ مو بلوند یخی و خیلی روشن را با رنگ مو سه صفر یا رنگ مو روشن کننده، به دست آورد.

2- دومین تفاوت دکلره و رنگ موهای روشن کننده در این است که برای روشن کردن موها و به دست آوردن رنگ مو بلوند همیشه باید از تونر استفاده کرد تا زیرتوناژ های قرمز یا نارنجی مو از بین برود. این در حالی است که تنها در بعضی موارد پس از استفاده از رنگ موهای روشن کننده باید از تونر استفاده کرد.

3- دکلره در برخی موارد موجب بروز حساسیت، سوختن پوست یا مو و یا بروز التهاب هایی می شود، اما رنگ موهای روشن کننده این طور نیستند و هیچ مشکلی به وجود نمی آورند.

4- رنگ موهای روشن کننده را نمی توان روی موهای رنگ شده به کار برد و برای موهای رنگ شده تنها دکلره کردن کارساز است.

5- رنگ موهای روشن کننده نسبت به دکلره آسیب بسیار کمتری به موها وارد می کنند. اما این رنگ موها نیز مانند هر رنگ مویی اثراتی منفی روی موها می گذارند.

 


چطور می توان از رنگ موهای روشن کننده استفاده کرد؟

وسایل مورد نیاز جهت بلوند کردن مو با رنگ مو روشن کننده

 

  • رنگ موی روشن کننده قوی
  • اکسیدان 40
  • برس مو
  • یک لباس کهنه
  • دستکش های پلاستیکی
  • کاسه
  • براش رنگ مو
  • گیره جدا کننده
  • شامپو
  • کاندیشنر

 

 

روشن کردن مو بدون دکلره

 

 

مراحل روشن کردن مو بدون دکلره با رنگ 000

 

  1. ابتدا داخل کاسه رنگ موی روشن کننده را ریخته و دوبرابر آن اکسیدان 40 داخل ظرف بریزید.

  2. از آن جایی که ممکن است لباس ها لک شوند، بهتر است یک لباس قدیمی و کهنه بپوشید.

  3. دستکش ها را پوشیده و موها را به صورت افقی و عمودی به چهار دسته تقسیم کنید.

  4. سه قسمت از موها را با گیره در بالای سر جمع کرده و یک قسمت را آزاد بگذارید تا رنگ کردن موها را از آن دسته شروع کنید.

  5. هر بار موها را در دسته های 1 یا 2 سانتی جدا کرده و با کمک فرچه رنگ مو، رنگ مو را از بالا به پایین موها بمالید.

  6. برای این که رنگ مو به خوبی روی موها پخش شود، می توانید از انگشتان خود کمک گرفته و رنگ مو را در همه جا به طور یکسان پخش کنید.

  7. با توجه به زمانی که روی جعبه رنگ مو ذکر شده، صبر کنید. حدودا بین 40 تا 60 دقیقه مکث لازم است.

  8. رنگ موی روشن کننده قوی را با آب ولرم بشویید.

  9. سپس موها را با شامپو و کاندیشنر شسته و خشک کنید.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: