سه شنبه 05 مرداد 1395 - 10:14:21

هایلایت با فویل

تقسیم بندی صحیح موها در هایلایت با فویل

هایلایت  با فویل

هایلایت مو

رنگ مو

 

در دنیای آرایش و رنگ مو از فویل  استفاده های زیادی شده و بسیاری از افراد ترجیح میدهند که برای هایلایت موها از فویل استفاده کنند. به علاوه، فویل در موارد دیگری مانند انجام لولایت هم به کار می رود. به این صورت که موها همگی به رنگ مورد نظر در آمده و تنها چند دسته از موها ظاهر طبیعی خود را حفظ کنند. (کاملا برعکس مش و هایلایت های رایج) البته استفاده از فویل نیاز به مهارت داشته و برای به کار بردن آن در رنگ و مش موها نیاز به کمی تجربه است.
لازم به ذکر است که برای استفاده از فویل در آرایش می توان از فویل های آلومینیومی معمولی هم استفاده کرد به شرطی که روی رنگ مو ذکر شده باشد که این رنگ مو در برابر آهن ایمن است. البته فویل های آرایشی هم وجود دارند که گران تر بوده ولی کار را ساده تر می کنند.

 

هایلایت مو با استفاده از فویل

برای استفاده از فویل ابتدا می بایست فویل ها را به قطعات کوچکی متناسب با موها ببرید. معمولا اندازه فویل ها از 10-13 سانت عرض و 20 تا 30 سانت طول است. البته باید دقت کنید که از آن جایی که فویل ها دو لایه می شوند باید طولی دو برابر موها داشته باشند. در صورتی که موهای مشتری بیش از اندازه بلند باشند نیز می توان برای هر دسته از موها از دو فویل که هر فویل به اندازه قد موها بریده شده و به صورت یک ساندویچ در رو و زیر موها قرار می گیرند، استفاده شود. البته می توان هر دسته مو را داخل فویل تا کرد، این کار نیاز به پیچاندن موها داشته و ممکن است که رنگ مو به خوبی انجام نشود.فویل ها در اندازه ها و ضخامت های مختلفی وجود دارند که برای به کار بردن آن ها نیاز به مواد و انجام روش های زیر است.
 

ابزار مورد نیاز برای هایلایت مو با فویل
• موهای تمیز و شسته شده
• گیره مو
• رنگ یا ماده دکلره کردن موها
• یک شانه دم باریک
• یک برس رنگ مو
• فویل

 


مرحله اول هایلایت مو با فویل

مش فویلی


ابتدا آن دسته از موهایی که می خواهید رنگ کنید را جدا کنید. جدا کردن موها به شما کنترل بیشتری داده و برای این کار کافیست از شانه و گیره هایی که از قبل آماده کرده بودید، استفاده کنید.

 

مرحله دوم هایلایت مو با فویل

رنگ مو جدید


با استفاده از شانه دم باریک خود، از روی سر موها را به صورت دسته ای جدا کرده و هر قسمت را پس از جدا کردن با گیره نگه دارید. برای شروع کار نیز بهتر است از پایین سر و موهای پشت گردن این کار را شروع کرده و تا بالای سر و روی پیشانی ادامه دهید. برای تقسیم بندی موها نیز بهتر است از دسته های کوچکتری از مو استفاده کرد.

 

مرحله سوم هایلایت مو با فویل

برای شروع رنگ کردن، یک فویل که از قبل به اندازه دلخواه بریده اید را در زیر یک دسته از موها قرار دهید. به گونه ای که سر براق آن به سمت بالا باشد.

 

مرحله چهارم هایلایت مو با فویل

رنگ با فویل

سپس رنگ مو را با استفاده از برس مخصوص رنگ مو روی این قسمت زده و از فویل مانند صفحه ای در زیر کار استفاده کنید.

 

مرحله پنجم هایلایت مو با فویل

هایلایت مو


برای پیچیدن فویل می بایست به گونه ای عمل کنید که تا ریشه موها به خوبی پوشانده شده و بقیه موها نیز رنگی نشوند. برای پیچاندن موها نیز ابتدا از قسمت انتهایی آن شروع کرده و آن را تا بالا ببرید. فویل را بیش از اندازه فشار نداده و باعث ریختن رنگ مو نشوید.دقت داشته باشید که برای موهای بلند می توان از دو فویل و به صورت ساندویچ استفاده کرد.
 

مرحله ششم هایلایت مو با فویل

هایلایت


برای جمع کردن فویل نیز می بایست آن را تا نزدیکی ریشه موها برده و فشار زیادی به آن وارد نکرد. اگر موهای داخل فویل تان به هم ریخته شده و یا خود فویل تان به ریخته شده است نیز نگران نباشید.

 

مرحله هفتم هایلایت مو با فویل

از مرحله 1 تا مرحله هفت را روی موهای دیگر نیز امتحان کرده و به زمان ماندن رنگ مو داخل فویل نیز دقت داشته باشید. برای این کار می توانید از دستورالعمل خود رنگ مو و مدت زمان مورد نیاز گفته شده بر روی آن استفاده کنید. 

 

کاربرد دیگر فویل
در صورتی که بخواهید تنها قسمتی از موها را رنگ کنید نیز می توانید از فویل کمک بگیرید. این کار به خصوص روی موهای آسیب دیده توصیه می شود.
برای رنگ مجدد ریشه موها نیز می توان از فویل کمک گرفته و بدون رنگی کردن بقیه موها تنها ریشه آن ها را به رنگ دلخواه در آورد.
 

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: