پنجشنبه 31 تیر 1395 - 11:15:32

ترکیب صحیح رنگ مو

ترکیب رنگ مو

ترکیب صحیح رنگ مو

رنگ مو

رنگ مو


بسیاری از آرایشگران پس از مدت ها، در ترکیب رنگ موی خود خبره می شوند. ولی رسیدن به این مهارت ساده نبوده و نیاز به تجربه دارد. به علاوه بسیاری در ابتدا اشتباهات زیادی مرتکب می شوند، این امر کاملا طبیعی بوده و هیچ فردی نمی تواند بدون خطا و کسب تجربه در کاری به تخصص لازم برسد. به همین منظور در این مقاله از سایت رژلب ترکیب صحیح رنگ موها برای دستیابی به نتیجه دلخواه آموزش داده شده است.

 

قوانین پایه ترکیب صحیح  رنگ موها
1. قبل از هر کاری باید رنگ موی دلخواه انتخاب شده و رنگ های حدودی لازم برای دستیابی به آن هم انتخاب شود.
2. چارت رنگ مو رار بررسی کرده و از این که می توان از رنگ مو بیس حال حاضر به رنگ مو دلخواه رسید، اطمینان حاصل کنید.
3. قبل از ترکیب رنگ مو  ابتدا در مورد توناژ های رنگ مو و زیر توناژ ها مطالعه کرده و با انجام این کار از بروز هرگونه اشتباه دوری کنید. به علاوه رنگ موی ترکیبی را ابتدا روی یک دسته از موها امتحان کرده و پس از دستیابی به نتیجه دلخواه آن را روی بقیه موها بزنید. تست رنگ مو زمان کمی می برد ولی گاها می تواند آبروی حرفه ای شما را حفظ کند.
4. فراموش نکنید که هر چه سطح رنگ مو بالاتر باشد، موها را روشن تر می کند.
5. نسبت رنگ مو به اکسیدان معمولا باید 1:1 باشد. این یعنی این که به ازای هر 1 انس رنگ مو، 1 انس اکسیدان باید به آن اضافه شود. مگر این که فردی موهای پرپشت و ضخیمی داشته و یا بخواهد فقط ریشه موهای خود را بپوشاند. در صورت باقی ماندن رنگ مو، در آن را محکم بسته و برای دفعات بعد نگه دارید.
6. وقتی دو رنگ متفاوت را با یکدیگر ترکیب می کنید، توجه داشته باشید که لول بالاتر موها را روشن تر کرده و لول پایین تر به آن ها عمق بخشیده و از کدر شدن رنگ مو جلوگیری می کند.
7. رنگ موی دلخواه شما باید به نسبت رنگ موی بیس فرد بوده و از فرمول زیر پیروی کند. بیس رنگ موی فرد + رنگ موی دلخواه، رنگ مویی تقسیم بر 2 می دهد. به طور مثال اگر بیس رنگ موی فردی 5 بوده و رنگ موی دلخواه 9 باشد، رنگ موی به دست آمده لول 7 خواهد بود.
8. رنگ موی مسی با ترکیب رنگ مو هایی که زیرتوناژ نارنجی دارند به دست می آید و رنگ های قهوه ای روشن تر با کمک ترکیب رنگ های متضادتری به دست خواهند آمد.
9. رنگ موی بژ و دودی نیاز به زیرتوناژ آبی دارند. همچنین رنگ موهای سرد دیگری مانند خاکستری و بعضی از بلوند های روشن نیز زیرتوناژ آبی دارند.

 

نمونه ای از ترکیب رنگ موها


رنگ مو قهوه ای تیره

رنگ مو قهوه ای


برای به دست آوردن یک رنگ موی قهوه ای تیره و یا مشکی طبیعی می بایست 1 انس رنگ موی خاکستری قهوه ای 6.1، به اندازه یک کپ قهوه ای 5.1 ، 1 انس اکسیدان 20 نیاز است. رنگ موهای با زیرتوناژ قرمز با ترکیب این رنگ ها به دست می آیند. البته رنگ موی خاکستری با دیگر رنگ ها تضاد داشته و توناژ سرد دارد ولی همین امر موجب می شود که رنگ موهای با زیرتوناژ قرمز بهتر دیده شوند. اما در صورتی که رنگ خاکستری بیشتر از میزان مورد انتظار بود، می توان:
1. روی موها از هایلایت های قهوه ای و شکلاتی روشن تری استفاده کرد.
2. از رنگ موی تیره ای کمک گرفته و سپس روی موها
هایلایت های روشنی زد.


رنگ مو کاراملی

رنگ مو کاراملی


برای به دست آوردن این رنگ مو باید 5/0 انس رنگ موی بلوند خاکستری، 5/0 انس بلوند شامپاینی، 1 انس اکسیدان 20 را با هم ترکیب کند. این ترکیب رنگ موها را کدر نکرده و زیباتر دیده خواهد شد.

 

رنگ مو قرمز جیغ

رنگ مو قرمز


بعضی از افراد رنگ موهای خیلی مشخص را ترجیح داده و می خواهند موهای خود را به این رنگ در آورند. برای این کار باید موها را به پایه 6 رساند.
برای ترکیب این رنگ مو باید 4/3 انس رنگ موی بلوند طلایی روشن (برای روشن کردن زیرتوناژ تیره موها) به کار برده و به آن 4/1 انس قرمز 7.43 بای عمق بخشیدن به موها و کمی رنگ موی با زیرتوناژ نارنجی استفاده کرد. همچنین 2 انس اکسیدان نیز باید به ترکیب اضافه شود.
برای رنگ کردن موها هم بهتر است ابتدا یک دسته از آن ها رنگ شده و اگر میزان روشنی و تیرگی آن کم بود رنگ موی مسی را کمتر یا بیشتر کرد.


 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 

نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: