پنجشنبه 16 فروردین 1397 - 12:51:59

کوتاه کردن مو لِیِر بلند

کوتاهی مو لِیِر بلند در 7 مرحله
آموزش کوتاه کردن مو

مدل کوتاهی مو لِیِر بلند

کوتاه کردن مو لِیِر بلند، مناسب خانم هایی که موهای بلند دارند و می خواهند بدون کوتاه کردن موهای خود، مدل موی جذابی داشته باشند. این مدل کوتاهی مو تکنیک های متنوعی دارد. به طور مثال می توان برای به دست آوردن آن، دسته های مو را به صورت 45 درجه و یا کمتر کوتاه کرد. در این مقاله از سایت آموزشی رژلب، کوتاه کردن مو لِیِر بلند آموزش داده می شود.


تکنیک دیگری که در این مدل کوتاهی مو به کار می رود، تکنیک کوتاهی از روی موست که در آن موها با زاویه 90 درجه از سر قرار گرفته و خلاف جهتی که به طور طبیعی فرو می آیند، کوتاه می شوند. در تکنیک کوتاه کردن مو لِیِر بلند با بوجود آوردن لایه های بیشتر، موها را پرپشت تر نشان می دهد. به علاوه با کمک این تکنیک کوتاهی مو، حجم موها توسط آرایشگر قابل اندازه گیری و کم و زیاد شدن است.

در کوتاهی مو لیر کوتاه و همچنین کوتاهی مو لیر بلند،  موها باید با زاویه 45 درجه از سر فاصله گرفته و به صورت یک خط عمودی کوتاه شوند. البته قسمت بالایی و تاج سر باید به صورت 90 درجه از سر زاویه گرفته و سپس کوتاه شوند. کناره های سر و پشت گردن نیز باید با همان زاویه 45 درجه و خطوط عمودی کوتاه شود.
در اینجا تکنیک 45 درجه و کوتاهی در خلاف جهت به این معنی است که اگر فرد سر خود را برعکس کند، موهای وی با زاویه 45 درجه دیده شوند. در شکل مراحل کوتاهی لیر بلند بهتر دیده می شود.

 

آموزش کوتاهی مو لِیِر بلند مرحله به مرحله

 

کوتاه کردن مو لِیِر بلند در 7 مرحله

1. ابتدا موها را به صورت هفت تایی استاندارد تقسیم بندی کرد. یعنی کناره های سر هر کدام یک دست، بالای سر یک دسته، تاج سر دو دسته و گردن دو دسته موازی در نظر گرفته می شود.

2. در این مرحله اندازه کوتاهی باید مشخص شده و موهای تاج سر به دو دسته مثلثی شکل تقسیم شوند. قسمت گردن نیز باید به دو دسته مساوی تقسیم شود.

3.  موهای جلوی سر باید به گونه ای کوتاه شوند که روی صورت مشتری قرار نگیرند. برای کوتاهی چتری ها نیز می توان از زاویه 45 درجه شروع کرده و در قسمت های عقب تر از زاویه 90 درجه استفاده کرد.

4. سپس باید به قسمت عقبی سر رفته و با توجه به راهنمای به دست آمده در مرحله قبل، موهای این قسمت را نیز کوتاه کرد. سپس از قسمت مرکزی عقب سر به کناره های چپ و راست سر رفته و هر بار موها را چک کرد تا اندازه مناسب آن ها با یکدیگر بررسی شود.

5. سپس باید قسمت دسته بندی شده موها، هر بار باز شده و به صورت عمودی کوتاه شود. این بار هم باید از مرکز پشت سر به سمت چپ و راست سر رفته و این پروسه تکرار شود.

6. در نهایت موهای بالای سر باید پایین آورده شده و موها خلاف جهت طبیعی شان کوتاه شوند. همچنین باید دقت کرد که کوتاهی به گونه ای باشد که همه موها به خوبی در هم ترکیب شوند.

7. پس از کوتاهی تمامی قسمت های مو، باید لایه های مو را بررسی کرد و در صورتی که قسمتی با بقیه جاها هماهنگ نبود و یا سر تیزی داشت، آن را مرتب کرد تا با بقیه موها ترکیب شود.
وقتی که کوتاهی موها تمام شد، با توجه به اندازه و  لیرهای آن می توان آن ها را سشوار کشیده و حالت داد. همچنین می توان برای این حالت دادن کمی موها را خیس کرده و سپس با بابلیس یا بیگودی آن ها را به مدل های زیبایی در آورد.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: