دوشنبه 21 اسفند 1396 - 16:53:38

راهنمای خرید شامپوهای ضد ریزش مو

انتخاب شامپو مناسب

 شامپوهای ضد ریزش مو

 

شامپوهای ضد ریزش مو

کسانی که دچار ریزش مو می شوند، معمولا به دنبال شامپو های ضد ریزش مو هستند تا روند ریزش مو را کنترل کرده و تا جای ممکن بهبود بخشند. مهم ترین علل ریزش مو وراثت و یا مشکلات هورمونی است و نمی توان از شامپوهای ضد ریزش مو انتظار معجزه داشت.  با این حال با انتخاب و استفاده صحیح شامپو مناسب، می توان مشکل ریزش مو را تا حدی کنترل کرد و به رشد موهای جدید کمک نمود. به همین دلیل نیز شامپوهایی که برای درمان ریزش مو و یا آلوپسیا طراحی شده اند، معمولا از مواد شیمیایی خاصی تشکیل شده اند که به رشد بهتر موها کمک می کند.
به طور مثال ریزش مو در آقایان به دلیل هورمون DHT است. این هورمون فولکول های مو را از بین برده و رشد موهای جدید را مختل می کند. بسیاری از مواد موجود در شامپو ضد ریزش مو باعث کنترل این هورمون شده  و از ریزش مو آقایان جلوگیری می کند. البته مشکل ریزش مو تنها برای آقایان نیست و تحقیقات نشان داده است که حدود 30 میلیون از خانم های آمریکایی نیز با این مشکل مواجه هستند. به همین دلیل تولید کنندگان شامپو دریافته اند که مشکل ریزش مو ارتباطی با جنسیت فرد نداشته و باید محصولات خود را به گونه ای طراحی کنند که هم مناسب خانم ها و هم مناسب آقایان باشند.
با توجه به این که امروزه محصولات مختلفی برای جلوگیری از ریزش مو در بازار وجود دارد، انتخاب این محصولات دشوارتر شده است. خوشبختانه همین تعداد محصول و رقابت بین شرکت های تولیدی قیمت محصولات ضد ریزش مو را پایین آورده و با کمترین هزینه می توان از برندهای مختلف استفاده کرد. در این مقاله از سایت آرایشی رژلب به بررسی راهنمای خرید شامپوهای ضد ریزش مو پرداخته شده است.

 

شامپو جلوگیری از ریزش مو 

 

 

انواع شامپوهای ضد ریزش مو

 

شامپوهای ضد ریزش مو حاوی نخل اره ای (Saw Palmetto) 


مواد اولیه گیاهی موجود در شامپوها می تواند بدون آسیب رساندن به موها، به رشد بهتر آن ها کمک کند. نخل اره ای نیز یکی از این مواد گیاهی است که وجود آن در یک شامپو می تواند نشان دهنده این باشد که آن شامپو تولید هورمون DHT را کنترل کرده و به رشد فولیکول های مو کمک می کند.

 

شامپوهای ضد ریزش مو حاوی روغن درخت چای

روغن درخت چای یکی از مواد محبوب برای تولید شامپوهای ضد ریزش موست. زیرا این ماده آنتی باکتریال بوده و با باز کردن منافذ مو به تغذیه مو و در نتیجه رشد مو کمک می کند.

 

شامپوهای ضد ریزش مو حاوی دانه های روغنی

شامپوهای حاوی دانه های روغنی نیز از گذشته تاکنون برای جلوگیری از ریزش مو توصیه شده اند. این شامپوها از ریزش مو تا حدی جلوگیری کرده و به رشد بهتر موها کمک می کنند.

 

شامپوهای ضد ریزش مو حاوی Phytocyhane

 

شامپوهای حاوی این ماده یا عصاره هسته انگور، باعث جلوگیری از ریزش مو و رشد بهتر آن میشود. این ماده به تار مو نفوذ کرده و با تقویت آن به سلامت و رشد بهتر مو کمک می کند.

 

دوری از سورفاکتانت در شامپو


سورفاکتانت ها مواد شیمیایی مضری هستند که در بسیاری از شامپوها به کار میرود و محبوبیت زیادی بین شرکت های تولیدی شامپو دارند. این درحالی است که سورفاکتانت ها تنها باعث کف کردن شامپو شده و هیچ کمکی به تمیز کردن موها نمی کنند. به علاوه این ماده اثرات مخربی روی سلامت مو داشته و کسانی که با ریزش شدید موهایشان روبرو هستند، بهتر است حتما از شامپوهای حاوی این ماده شیمیایی دوری کنند.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: