یکشنبه 25 مهر 1395 - 14:41:29

دوام موهای فر

ماندگارتر کردن فر موها

فر کردن مو

موهای فر

دوام موهای فر

 

موها یکی از مهم ترین مراکز توجه ظاهر هر فرد بوده و به همین دلیل داشتن موهای زیبا برای هر فرد و به خصوص هر خانم از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از مدل موهایی که در بین خانم ها از محبوبیت زیادی برخوردار است نیز داشتن موهای فر است که ظاهر ملیح تری به خانم ها داده و به همین دلیل خانم ها با انواع روش های کوتاه مدت و بلند مدت برای فر کردن موهای خود اقدام می کنند. اما فر موها و به خصوص فرهای معمولی و کوتاه مدت به سرعت از بین رفته و موها صاف شده و جذابیت خود را پس از مدت کوتاهی از دست می دهند. به همین دلیل در این مقاله از سایت  آرایشی رژلب روش هایی معرفی شده است که در آن، راهکارهایی برای دوام موهای فرارائه شده است .

 

چگونه دوام موهای فر را زیاد کنیم؟


1. حجم دادن صحیح به موها
برای این که موهای فر شده مدت زمان بیشتری روی سر باقی بمانند قبل از فر کردن باید آن ها را شست تا سبک تر باشند. برای شستشوی موها نیز باید از یک شامپوی ملایم استفاده شده و از سنگین کردن موها جلوگیری کرد. در غیر این صورت موها صاف شده و صرف نظر از میزان اسپری موی به کار رفته روی آن ها در یک یا دو ساعت به سرعت باز می شوند.
خشک کردن موها با سشوار نیز نقش مهمی در فر کردن موها دارد. برای خشک کردن موها هم باید از کمر خم شده و موها را به صورت آویزان سشوار کشیده و خشک کرد.

 

2. مقدار مناسب
برای این که موها حالت مناسبی بگیرند باید در فر کردن آن ها دقت کرده و اسپری و یا موس را به اندازه مناسب بر روی موها زد. به علاوه برای دوام موهای فر، باید از اسپری موی مناسبی استفاده کرده و فر موها را با دوام تر کرد.

 

3. مراقبت از موها و جلوگیری از آسیب دیدن موها در مقابل حرارت
موهای آسیب دیده هیچ گاه نمی توانند فر را روی خود به خوبی نگه دارند. به همین دلیل در صورتی که فردی موهای وز و یا دو شاخه ای داشته باشد، باید ابتدا این مشکلات را برطرف کرده و سپس برای فر کردن موها اقدام کند. زیرا هر چه وز موها کمتر باشد، فر روی آن ها زیباتر به نظر می رسد. به همین دلیل موهای وز را با کاندیشنر بشویید.
به علاوه در پروسه فر کردن موها، موها باید تحت حرارت زیادی قرار گیرند که این حرارت خود باعث آسیب رساندن موها می شود. بنابراین باید از سرم های محافظ حرارت روی موها استفاده کرده و با این کار از آسیب رساندن به موها و بروز وز روی آن ها جلوگیری کرد.

4. اسپری
برای دوام موهای فر باید از اسپری موی مناسبی استفاده کرد. برای این کار گاها ممکن است نیاز به دو اسپری مجزا بوده و یکی هنگام فر کردن روی موها زده شده و دیگری پس از پایان کار روی موها زده شود.

 

 ابزار مناسب موهای فر

ماندگاری فر مو

 

 

5. اتو مو و بابلیس
وسیله ای که با استفاده از آن موها فر می شوند هم نقش مهمی در فر کردن موها ایفا می کند. امروزه بسیار از خانم ها توصیه می کنند که برای فر کردن موها از اتو مو استفاده شود. زیرا:
1. بابلیس به خصوص انواع قدیمی تر آن از جنس سرامیک نیستند و به همین دلیل در اثر استفاده بیش از حد آسیب بیشتری به موها وارد می کنند.
2. استفاده از اتو مو فر کردن موها را ساده تر کرده و ماندگاری بیشتر آن ها را هم تضمین می کند.

6. استفاده از بیگودی برای موهای کم پشت
بسیاری از متخصصین آرایشی توصیه می کنند که برای فر کردن موهای کم پشت به جای بابلیس و اتو مو بهتر است از بیگودی های حرارتی استفاده شده و با این کار علاوه بر فر کردن موها، به حجم آن ها افزود. به علاوه این بیگودی ها را می توان در اندازه های کوچک و بزرگ مختلفی روی موها امتحان کرده و فرهای با اندازه های متفاوتی روی سر به وجود آورد.

7. موهای فر بدون حرارت
برای این که بدون نیاز به حرارت بتوان موهای فر زیبایی به وجود آورد، کافیست از یک تیشرت، جوراب، مداد و یا خودکار کمک گرفته و با پیچاندن موها دور آن فرهای زیبایی روی موها به وجود آورد. پیچاندن موها دور این وسایل و نگه داشتن آن در طول شب فرهای ماندگاری روی سر به وجود می آورد.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 
 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

چهارشنبه 28 مهر 1395 - 12:19:58
مطالبتون خیلی خوب بود متشکرم
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: