شنبه 14 اسفند 1395 - 13:25:04

نحوه شستن اکستنشن مو

مراحل شستن اکستنشن مو
مراقبت از اکستنشن مو

اکستنشن مو

 

شستن اکستنشن مو

 

امروزه اکستنشن مو طرفداران زیادی پیدا کرده و از آن برای پرپشت کردن و بلند کردن موها استفاده می شود. همانطور که می دانیم اکستنشن مو نیز مانند هر محصول آرایشی دیگر نیاز به مراقبت دارد و در صورت مراقبت صحیح 3 تا 12 ماه عمر می کند. یکی از مراقبت های ضروری برای نگهداری از اکستنشن مو شستن صحیح آن هاست. در این مقاله از سایت آرایشی رژلب، در مورد نحوه شستن اکستنشن مو پرداخته می شود.

 

 

مراحل شستن اکستنشن مو

مراقبت از اکستنشن مو

 

روش صحیح شستشوی اکستنشن مو


مرحله اول: آماده کردن محصولات مورد نیاز


موهای مصنوعی به اندازه موهای طبیعی چرب نمی شوند به همین دلیل نیاز به شستشوی زیادی ندارند. برای شستن اکستنشن مو باید علاوه بر شامپو و نرم کننده از ماسک های مو نیز استفاده کرد. همچنین بهتر است محصولاتی که برای شستن اکستنشن مو استفاده می شوند، طبیعی و اُرگانیک باشند.

 

مرحله دوم: پر کردن سینک

 

سوارخ سینک ظرفشویی خود را بسته و آن را پر از آب ولرم کنید. دقت داشته باشید که آب مورد استفاده شما خیلی داغ و یا خیلی سرد نباشد. سپس 2 تا 3 قطره شامپو به آن اضافه کرده و آن ها را با هم مخلوط کنید. اکستنشن مو را به آرامی توی آب قرار دهید و دقت کنید که در هم گره نخورند.

 

مرحله سوم: شامپو زدن

 

با یکی از دستان خود سر اکستنشن را گرفته و با دیگری آن ها را به خوبی خیس کنید. پس از آن که به خوبی خیس شدند مقدار دیگری شامپو به آن ها اضافه کنید. برای شستشوی اکستنشن شامپو را از بالا به پایین و با حرکات مستقیم به روی موها بکشید و با این کار از گره خوردن موها جلوگیری کنید. پس از آن که شامپو به خوبی جذب موها شد، آن ها را به مدت 2 تا 3 دقیقه در آب قرار دهید.

 

مرحله چهارم: آب کشی


پس از آن که اکستنشن ها به خوبی خیس خورند، به طور مجزا در زیر آب ولرم گرفته و شامپوی روی آن ها را بشویید. دقت داشته باشید که برای هر دسته مو این کار را به طور مجزا انجام دهید. این کار را تا جایی انجام دهید که شامپو کاملا شسته شود.

 

مرحله پنجم: نرم کننده

 

پس از شستن اکستنشن با شامپو و آب کشی آن ها، نوبت به استفاده از نرم کننده می رسد. برای استفاده از نرم کننده نیز مانند شامپو از بالا به پایین به موها مالیده و این کار را از پایین به بالا انجام ندهید تا موها گره نخورند.  این کار  را روی هر دسته مو به صورت مجزا انجام داده و تا جایی ادامه دهید که نرم شدن موها را کاملا حس کنید. سپس موها را به مدت 4-5 دقیقه در سینک قرار دهید تا کاندیشنر به خوبی جذب موها شود.

 

مرحله ششم: آبکشی هر دسته مو


پس از آن که هر دسته از مو به خوبی در نرم کننده خیس خورد آن را در زیر آب ولرم گرفته و بشویید.

 

مرحله هفتم: شستشو با آب سرد


پس از آن که اکستنشن موها تمیز شد و شامپو و کاندیشنر موجود در آن به خوبی شسته شد، آن ها را با آب سرد آبکشی نمایید. آب سرد باعث درخشش موها می شود.

 

مرحله هشتم: ماسک مو

 

در صورتی که اکستنشن شما از موهای طبیعی به وجود آمده است، بهتر است روی آن ماسک مو بزنید تا وِز موها گرفته شود.

 

مرحله نهم: شانه کردن موها

 

برای مراقبت از اکستنشن های طبیعی از اسپری و یا کرم های محافظ در برابر حرارت استفاده کنید. سپس موها را با یک شانه دندانه درشت به آرامی شانه کنید. دقت داشته باشید که شانه کردن موهای خیس باعث می شود که موها صاف و نرم خشک شوند.

 

مرحله دهم: خشک شدن موها


معمولا توصیه می شود که موهای اکستنشن را به صورت طبیعی خشک کنید اما در صورتی که عجله دارید، می توانید از حرارت ملایم سشوار کمک گرفته و آن ها را خشک کنید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: