دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 - 08:09:13

مراقبت های پوست و مو

سلامت و زیبایی پوست و مو

مراقبت از پوست و مو

جلوگیری از شکنندگی موها

 

مشکلات پوست و مو


یکی از مهمترین عوامل شادابی پوست و مو در هر فصل، خصوصا هوای سرد، رطوبت است. رایج ترین مشکل پوست،  خشکی و التهاب پوست است. به دلیل مختلف و گاهی سردی هوا، بدن رطوبت خود را از دست داده و به همین دلیل پوست خشک و حساس می شود.  مو نیز، مانند پوست، رطوبت خود را از دست میدهد.  همچنین با بالا رفتن سن و کم شدن چربی های پوست احتمال بروز خشکی مو و خارش پوست  وجود دارند. در این مقاله از سایت آرایشی رژلب، به این موضوع مراقبت های پوست و مو پرداخته می شود.

 

آبرسانی به پوست و موها


وجود رطوبت در موها شکنندگی آن هارا کاهش داده و باعث شکنندگی و التهابات بیشماری روی پوست سر می شود. به علاوه با اضافه شدن هر دهه به زندگی فرد احتمال وِز شدن و خشک تر شدن موها بیشتر می شود، بنابراین خانم هایی که سن بالاتری دارند باید بیشتر به این موضوع توجه کنند.

 

سالم نگه داشتن پوست و موها


 شستن موها


در فصول سرد باید هر 2 تا 3 روز یکبار موها را شسته و شامپو زد و از شستشوی روزانه موها جلوگیری کرد تا چربی های طبیعی موها از بین نروند.

 

استفاده از کاندیشنر قبل از شستن موها


قبل از شستن موها با شامپو آن ها را یک کاندیشنر مناسب بشویید. برای حفظ سلامت و مراقبت موها، بهتر است این کاندیشنر ها حاوی روغن جوجوبا، گلاب، اسطوخودوس و... باشد تا رطوبت را به مدت طولانی تری روی موها نگه دارد. در صورت خشکی موها می توان پس از استفاده از کاندیشنر روی موها کلاه پلاستیکی کشیده و یک حوله گرم در اطراف آن ها قرار داد تا مواد مغذی بهتر جذب تارهای مو شوند. انجام این کار به صورت یکبار در هفته به خصوص برای کسانی که موهای خود را رنگ می کنند و با خشکی بیشتر موها روبرو هستند، بیشتر توصیه می شود.

 

آب داغ رطوبت مو را از بین میبرد


آب داغ رطوبت مو را به سرعت از بین می برد و هرچه زمان قرار گیری در زیر این آب داغ بیشتر باشد، رطوبت بیشتری از روی موها شسته می شود. به همین دلیل بهتر است زمان دوش گرفتن کوتاه باشد.

 

سلامت پوست و مو

رطوبت پوست و مو

 

استفاده از کلینزرهای کرمی برای پوست


هرچه کلینزرها بیشتر به شیر شباهت داشته باشند، بهتر است. برخلاف آن هرچه مواد شیمیایی به کار رفته در کلینزرها بیشتر باشد، برای پوست ضرر بیشتری دارد.

 

مرطوب کردن پوست بعد از استحمام

 

پس از استحمام چربی های پوست تا حد زیادی از بین می روند، به همین دلیل نیز گفته می شود که پس از استحمام از لوسیون استفاده کنید.  بهتر است به جای استفاده از لوسیون از کرم های با بیس چربی استفاده کرد.

 

مرطوب کردن پوست قبل از خواب


برای سالم نگه داشتن و حفظ زیبایی پوست باید روزانه دوبار از کرم های مرطوب کننده استفاده کرد که یک بار آن باید قبل از خواب باشد. علت آن هم این است که قبل از خواب دمای بدن تا حدی بالا می رود و به همین دلیل نیز مرطوب کننده بهتر جذب پوست می شود.

 

حفظ رطوبت پوست 


برای حفظ زیبایی پوست دست ها و پاها، می توان قبل از خواب آن ها را مرطوب کرده و سپس با کمک جوراب و دستکش این رطوبت را حفظ کرد.

 

جلوگیری از خشکی پوست با اسیدهای چرب و امگا3


تحقیقات نشان می دهند که اسیدهای چرب که در روغن ماهی وجود دارد، خشکی پوست را از بین برده و سلامت آن را باز می گرداند.

 

جلوگیری از خشکی پوست و مو با بخور


در صورتی که سیستم گرمایشی منزل شما، دستگاه بخور ندارد، باید از یک دستگاه بخور مجزا استفاده کرده و با این کار از خشک شدن پوست و موها جلوگیری کنید.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (2)

دوشنبه 01 خرداد 1396 - 09:26:48
مرسی ازتون خیلی خوب بود
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 - 21:55:19
مثل همیشه عاااالی
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: