شنبه 14 آذر 1394 - 01:57:50

سلامت مو

5 عادت اشتباه که به موها آسیب میزند

نکاتی برای سلامت مو


موهای سالم تنها با استفاده از محصولات آرایشی گران قیمت به دست نمی آیند بلکه عوامل محیطی دیگری نیز در سلامت موها تاثیر گذارند. بسیاری از ما نیز بدون این که متوجه باشیم با عادت های غلط خود به موها آسیب رسانده و باعث ریزش موها می شویم. در این مقاله به 5 مورد از این عادات غلط پرداخته شده است.
• محکم بستن موها

 

 

همه خانم ها در بیشتر مواقع دوست دارند که موهای خود را محکم بسته و از روی صورت کنار بزنند ولی بهتر است بدانید که اگر موها را برای یک مدت طولانی محکم ببندید، به مرور زمان پوست سر ملتهب و حساس شده و این خود باعث ریزش موها می شود. پس اگر می خواهید موهای خود را در طول روز بسته و از صورت خود کنار بزنید، سعی کنید که از روش های دیگری که در آن ها موها کشیده نمی شوند برای بستن موها استفاده کنید.

• حرارت مستقیم روی موها

 



حرارت مستقیم روی موها با استفاده از وسایلی مانند اتو مو، سشوار و بابلیس باعث می شود که موهای زیبایی داشته باشید ولی در عین حال استفاده از این ابزار به موها آسیب رسانده و باعث شکنندگی و نازک شدن موها می شود. البته عدم استفاده از این وسایل نیز ممکن نیست و اکثر خانم هایی که می خواهند موهای خود را به سرعت و سادگی موهای خود را خشک کرده و یا حالت دهند، از این وسایل استفاده می کنند.اما می توانید برای کاهش این آسیب دیدگی از محصولات محافظت در برابر حرارت و یا همان هیت پروتکشن روی موها استفاده کنید. همچنین برای حالت دادن موها می توانید از بیگودی استفاده کرده و یا با موهای جمع شده بخوابید تا صبح روز بعد موهایی زیبا و خوش حالت داشته باشید.

• استفاده از مواد شیمیایی روی موها

 



فرهای نیمه دائم، ریباندینگ موها، رنگ کردن مو و کارهایی از این قبیل که برای انجام آن از مواد شیمیایی و پروسه های شیمیایی استفاده می شود، منجر به آسیب دیدگی موها شود. این پروسه ها و مواد شیمیایی نه تنها باعث خشکی موها و زبر شدن آن ها می شوند بلکه می توانند پوست سر را نیز ملتهب و تحریک کرده و پس از مدتی باعث ریزش موها شوند.

• استفاده از داروهایی که باعث تولید هورمون در بدن می شوند

 



یکی از دارو ها و قرص هایی که باعث به وجود آوردن هورمون در بدن می شوند، قرص های ضد بارداری هستند. استفاده از این قرص ها، قطع و وصل مصرف آن ها و تغییر نوع آن ها باعث تغییر هورمون ها در بدن شده و این هورمون ها روی موها نیز تاثیر می گذارند. بنابراین قبل از مصرف هر دارو از پزشک خود درباره آن ها سوال پرسیده و از یک نوع مشخصی از این قرص ها استفاده کنید تا مجبور به تغییر دائمی آن نباشید.

• استرس

 



استرس بالا روی سلامت موی خانم ها تاثیر دارد. به همین دلیل اگر خانم ها به طور مداوم تحت تاثیر استرس قرار داشته باشند، پس از مدتی دچار ریزش مو می شوند. برای جلوگیری از این موضوع، سعی کنید که ریلکس کرده و با انجام حرکات یوگا و یا گوش دادن به یک موسیقی ملایم خود را آرام کنید. همچنین می توانید از فعالیت های ورزشی که منجر به تخلیه هیجان و استرس می شود، کمک بگیرید.


جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

شنبه 14 آذر 1394 - 19:29:39
ممنون از مطالب خوبتون
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: