جمعه 02 مهر 1395 - 15:34:45

بایدها و نبایدهای اپیلاسیون آقایان

بایدها و نبایدهای اپیلاسیون آقایان

اپیلاسیون آقایان

اپیلاسیون

اپیلاسیون آقایان



امروزه بسیاری از آقایان مانند خانم ها ترجیح می دهند که برای از بین بردن موهای زائد بدن خود از روش هایی مانند اپیلاسیون که ماندگاری بیشتری دارند استفاده کنند. در اپیلاسیون موها از ریشه کنده شده و به همین دلیل انجام دادن این کار روی موهای ضخیم و پرپشت آقایان بدون اطلاعات کافی توصیه نمی شود. به همین دلیل در این مقاله از سایت رژلب به مواردی که قبل از انجام اپیلاسیون روی پوست آقایان باید انجام شود، پرداخته شده و روش های مناسبی برای از بین بردن موها با حداقل درد ممکن توصیه شده است.

 

نکات ضروری در انجام بوتاکس برای آقایان
1. دردناک بودن 
اپیلاسیون
همان طور که گفته شد در اپیلاسیون موها از ریشه کنده شده و به همین گفته می شود که انجام این پروسه دردناک است. اما کسانی که عادت به شیو کردن موهای خود داشته و ترجیح می دهند که نتیجه ماندگارتر باشد، می توانند از مومک استفاده کنند. البته در انجام این کار باید توجه داشت که مومک روی بعضی قسمت ها مانند زیربغل و قسمت های دیگری از بدن که پوست حساس تری دارند، درد بیشتری خواهد داشت. به علاوه کسانی که تا به حال شیو کرده و ریشه موهای بدن خود را محکم تر کرده اند باید بدانند که مومک انداختن برای اولین بار برای آن ها بسیار دردناک خواهد بود. به علاوه باید دقت کنید که موها را تنها کمی کوتاه تر کنید تا درد کمتری داشته باشند.

2. مراجعه به یک فرد متخصص یا با تجربه برای بار اول
همان طور که گفته شد، انجام اپیلاسیون برای اولین بار دردناک تر از دفعات دیگر بوده و به همین دلیل انجام این کار را باید به فرد با تجربه ای سپرد. برای استفاده از وکس هم باید دقت کرد که مومک در جهت موها زده شده و پارچه در جهت خلاف رویش موها کشیده شود. در غیر این صورت موم روی پوست مانده و علاوه بر درد، به هم ریختگی زیادی تولید می کند.

3. انتخاب نوع اپیلاسیون
دو نوع اپیلاسیون وجود دارد که در نوع اول از موم و در نوع دوم از اپیلیدی استفاده می شود. اما برای استفاده از مومک برای آقایان نوع گرم آن توصیه می شود. البته برخی از شرکت ها مومک مخصوص آقایان و موهایی که زبر و بلند هستند را هم تولید کرده اند.
اما در صورتی که از انواع گرم کردنی مومک استفاده می کنید، بهتر است ابتدا دمای آن را چک کرده و مراقب باشید که پوست خود را نسوزانید. به علاوه همان طور که گفته شد، موم باید در جهت رشد موها زده شده و خلاف جهت موها کنده شود.
 

4. استفاده از مرطوب کننده
در استفاده از مومک باید دقت کرد و به این نکته توجه داشت که برخی قسمت های بدن مانند سینه و پشت حساس تر هستند و ممکن است استفاده نادرست مومک روی آن ها باعث بروز جوش شود. به همین دلیل پس از مومک از روغن بچه و یا هر نوع روغن دیگری روی پوست مالیده و پس از شستن آن از مرطوب کننده استفاده کنید.

5. لایه برداری
این قسمت اهمیت زیادی دارد. همیشه به خاطر داشته باشید که قبل از اپیلاسیون لایه برداری کرده و با استفاده از پودر بچه و یا پودر تالک روغن های اضافی پوست را از بین ببرید تا شاهد نتیجه بهتری باشید.
پس از اپیلاسیون هم 2 تا 3 بار در هفته پوست را لایه بردای کرده و با این کار از بروز موهای زیر  پوستی جلوگیری کنید.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 

نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: