یکشنبه 26 فروردین 1397 - 14:13:03

آموزش پدیکور ناخن پا

آموزش فرنچ ناخن پا
آموزش پدیکور ناخن پا در10 مرحله

 

پدیکور ناخن پا

متاسفانه بسیاری از افراد فقط به ناخن های دست خود توجه دارند و به اندازه کافی به ناخن های پا رسیدگی نمی کنند. این در حالی است که ناخن های پا بیشتر از هر جایی از بدن با آلودگی ها برخورد دارند و به همین دلیل نیاز به رسیدگی مرتب دارند. در مقاله از سایت آرایشی رژلب، به آموزش پدیکور ناخن پا و فرنچ روی آن ها پرداخته می شود.

 

آموزش پدیکور ناخن پا در خانه

آموزش پدیکور ناخن پا- مرحله اول

اولین مرحله برای انجام پدیکور ناخن پا در خانه پر کردن ظرفی بزرگ از آب ولرم و کمی نمک حمام است. در صورت نداشتن نمک حمام می توان از شامپو نیز برای این کار استفاده کرد. همچنین می توان کمی لیموترش هم به این آب اضافه کرد تا پوست روشن تر شود.

 

مرحله دوم- آموزش پدیکور ناخن پا – مرحله دوم

پس از این که پاها کمی در آب ولرم باقی ماندو پوست آن ها نرم شد، آن ها را درآورده و لاک هایی که از قبل روی ناخن مانده بود را با لاک پاک کن پاک کنید.

 

آموزش پدیکور ناخن پا - مرحله سوم

در این مرحله نوبت به گرفتن ناخن های پا و مرتب کردن آن ها می رسد. البته باید دقت کرد که ناخن های پا نباید بیش از اندازه کوتاه شده و یا آنقدر بلند باشند که در کفش اذیت کنند.

 

آموزش پدیکور ناخن پا- مرحله چهارم

پس از خیس خوردن پاها در آب، پاشنه پا نرم می شود. به همین دلیل در این مرحله می توان پاشنه پا را با سنگ پا لایه برداری کرده و آن را نرم کرد. دقت کنید که نرمی پاشنه پا برای داشتن یک پدیکور زیبا ضروری است.

 

آموزش پدیکور ناخن پا- مرحله پنجم

بار دیگر پاها را در آب ولرم قرار داده و 10 دقیقه صبر کنید. می توانید بقیه قسمت های پا را هم لایه برداری کنید.

 

آموزش پدیکور ناخن پا- مرحله ششم

در این مرحله پاها را از داخل آب خارج کرده و آن ها را خشک کنید.

 

آموزش پدیکور ناخن پا- مرحله هفتم

برای داشتن یک پدیکور زیبا باید کوتیکل های پا را کمی به عقب برانید. البته دقت داشته باشید که ابتدا ناخن ها را سوهان کشیده و سپس کوتیکل آن ها را عقب بزنید. همچنین دقت کنید که همه کوتیکل نباید از بین برود زیرا همین موضوع باعث بروز قارچ و یا عفونی شدن ناخن می شود.

 

آموزش پدیکور ناخن پا- مرحله هشتم

برخلاف ناخن ها دست، ناخن های پا به اندازه کافی شسته نمیشود، به همین دلیل آلودگی بیشتری در زیر آن ها وجود دارد. بنابراین ابتدا آلودگی های زیر آن ها را از بین ببرید و سپس اقدام به لاک زده ناخن ها کنید. برای از بین بردن آلودگی ها هم به آرامی رفتار کنید و به ناخن و پوست آن صدمه نزنید.

 

آموزش پدیکور ناخن پا- مرحله نهم

پس از این که لایه برداری و سوهان کشیدن ناخن ها تمام شد، نوبت به ماساژ آن ها می رسد. برای این کار نیز کافیست کمی مرطوب کننده روی پاها مالیده و آن را به خوبی روی پاها ماساژ دهید.

 

آموزش پدیکور ناخن پا- مرحله دهم

در این مرحله ابتدا بیس کُت را روی ناخن ها زده و پس از خشک شدن آن، لاک مورد نظر و در نهایت تاپ کُت را بزنید.

 

آموزش فرنچ ناخن پا در 7 مرحله


آموزش فرنچ ناخن پا


مرحله اول: پاک کردن لاک قبلی

برای طراحی ناخن ها، قبل از هر کاری لاک هایی که از قبل روی ناخن ها وجود داشت را پاک کنید.

 

مرحله دوم: ظرف بزرگ پر از آب و لایه برداری پوست

در ظرفی بزرگ آب ولرم ریخته و پس از اضافه کردن نمک حمام و یا شامپو به داخل آن پاها را داخل ظرف قرار دهید. سپس پاها را لایه برداری کرده و سلول های مرده آن را از بین ببرید.

 

مرحله سوم: عقب زدن کوتیکل

در این مرحله پوست پا و ناخن ها نرم شده اند و بهترین زمان برای عقب زدن کوتیکل پاست. البته در این کار دقت کنید تا به پا آسیبی نزنید.

 

مرحله چهارم: کرم مرطوب کننده

کرم مرطوب کننده را روی پوست پا و ناخن ها مالیده و آن را به خوبی ماساژ دهید.

 

مرحله پنجم: گرفتن ناخن ها

ناخن ها را به اندازه دلخواهتان درآورید. البته برای پدیکور بهتر است ناخن ها را خیلی کوتاه نکرده و کمی بلندتر از حد معمول کوتاه کنید.

 

مرحله ششم: بیس کُت

دو لایه از بیس کُت روی ناخن ها زده و صبر کنید تا خشک شود.

 

مرحله هفتم: لاک

پس از خشک شدن بیس کُت، ابتدا روی ناخن ها یک لاک بی رنگ زده و صبر کنید تا خشک شوند. سپس نوک ناخن ها را به رنگ سفید یا هر رنگ دیگری درآورده و در نهایت روی آن ها تاپ کُت بزنید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: