یکشنبه 10 اردیبهشت 1396 - 09:15:06

درمان لک های پوست

رهایی از لک های پوست
ماسک های طبیعی درمان لک های پوست

رفع لک های پوست

 

دلایل وجود لک های پوست چیست

 

جوش های سر سیاه و لکهای پوست یکی از شایع ترین مشکلات پوست به خصوص در بین نوجوانان می باشد. البته این مشکلات خیلی جدی و خطرناک نیستند، اما از زیبایی ظاهر افراد می کاهند. از طرفی ممکن است رنگ این لکها و جوش های پوست به هنگام قرار گرفتن مستقیم زیر نور آفتاب، پر رنگ تر شده و کم کم به لک های پوست به نام کک و مک تبدیل شود. به علاوه ممکن است جوش ها و لک های پوست در تمام نقاط بدن مشهود باشند و به مرور زمان و تغییر شرایط زندگی از قبیل سن، بلوغ و مشکلات هورمونی افزایش پیدا کنند. در این مقاله از سایت آرایشی رژلب، علل و درمان لک های پوست بررسی شده است.

به طور طبیعی دلایل متفاوتی موجب پدید آمدن لک های پوست می شود. بزرگ ترین و مهم ترین آن ها، قرار گرفتن در معرض نور خورشید به مدت طولانی است. برخورد بیش از حد اشعه خورشید برای پوست مضر است و موجب ایجاد لک های پوست می شود. همچینین کمبود ویتامین، استرس و کشیدن سیگار نیز می تواند دلیلی برای ایجاد جوش و لک های پوست باشند.

 

درمان لک پوست با روغن کرچک

ماسک رفع لک پوست

 

8 درمان طبیعی برای رهایی از لک های پوست


درمان لک های پوست  به صورت طبیعی بسیار راحت است. شما می توانید به دلخواه یکی از 8 مورد زیر را انجام داده و نتیجه را مشاهده کنید.

 

آب لیمو



احتمالا آب لیمو بهتریندرمان لک های پوست است، زیرا اسیدی ست و اثر سفید کنندگی دارد و لک های پوست را محو می کند کافی است لیموی تازه را انتخاب کرده و آب آن را بگیرید و با کمک دستمال تمیز آغشته به لیمو صورتو محل لک های پوست را پاکسازی کنید.

 

آلوئه ورا



این گیاه به دلیل خواص فوق العاده شفا بخشی که دارد، بسیار پر کاربرد است. این گیاه موجب درمان آفتاب سوختگی و جوش های سر سیاه می شود. کافی است آلوئه ورای تازه را به مدت یک ساعت روی صورتتان بمالید و با آب سرد بشویید. توصیه می شود این کار را روزی دو بار انجام دهید.

 

آب دوغ



آب دوغ بسیار مفید است و سال هاست مورد استفاده عموم است. آب دوغ حاوی اسید لاکتیک است که برای پوست بسیار مفید است. اگر پوستتان چرب است و آکنه دارید، کافی است کمی آب لیمو به آب دوغ اضافه کنید و روی صورتتان بمالید.

 

آب پیاز

آب پیازبرای درمان لک های پوست بسیار عالی است. پیاز قرمز خاصیتی چند برابر بیش تر از پیاز سفید دارد و می تواند موجب شفافیت و سفیدی پوست شود. اگر از مالیدن پیاز خام روی صورت خوشتان نمی آید، می توانید به آن چند قاشق عسل اضافه کنید و بعد روی صورتتان بمالید.

 

پاپایا

پاپایا برای درمان انواع عارضه های پوست عالی است. آنزیمی در این میوه است که موجب برطرف شدن جوش ها و آکنه ها می شود. می توانید آن را له کنید و 20 دقیقه روی جوش ها و لک های پوست بمالید.

 

قند

 قند به دلیل داشتن گلیکولیک اسید وقتی روی پوست مالیده شود بطور طبیعی جوش و لک های پوست را درمان می کند.

 

 

آب گوجه

آب گوجه را با کمی آب لیمو ترکیب کنید و روی جوش و لک های پوست
 بمالید. می توانید این درمان را روزی یک بار تکرار کنید.

 

روغن کرچک

این روغن یکی از بهترین و موثرترین درمان ها است که بهتر است صبح ها آن را روی صورتتان بمالید و با انجام روزانه این کار، از لک های پوست رها شوید.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (5)

جمعه 18 اسفند 1396 - 00:05:28
با سلام دوستم خیلی لک دارد ولی هر کار میکند خوب نمیشود از ماسک سودا بزنه خوبه جواب میگیره
دوشنبه 03 مهر 1396 - 17:09:58
ممنونم از لطفتون????????
سه شنبه 12 اردیبهشت 1396 - 16:28:49
سلام من صورتم جای جوش حالت سوراخ شدن داره ولکه زیادهم هستن پیشنهادتون چیه ممنون
دوشنبه 11 اردیبهشت 1396 - 23:30:42
خیلی خوب ومفید بود ممنون از لطفتون عزیزان
دوشنبه 11 اردیبهشت 1396 - 06:25:25
ممنونم.مقاله خوب و جامعی بود.
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: