دوشنبه 28 اسفند 1396 - 14:00:47

ماسک صورت با عسل

پاکسازی صورت با عسل
خواص ماسک عسل

 پاکسازی پوست صورت 

بسیاری از خانم ها شکایت می کنند که یک روز پوست صاف و براقی دارند، روز بعد پوستشان چرب شده و جوش می زند و یا یک روز پوستشان خشک و کدر می شود. این مشکل به سلامت پوست و مراقبت ناصحیح از آن مربوط است و با مراقبت صحیح از پوست به راحتی برطرف می شود. در این مقاله از سایت آرایشی رژلب، ماسک صورت با عسل به عنوان یک اسکراب و شوینده مناسب برای حل این مشکل بررسی شده است.

 

ماسک صورت با عسل

وقتی عسل روی پوست ماساژ داده می شود، روغن ها و چربی های اضافی روی پوست از بین میرود و با ساخت یک لایه جدید، پوست مرطوب و نرم می شود. برخلاف تصور عموم، عسل چسبناک نیست و به راحتی از روی پوست شسته می شود.

 

خواص ماسک صورت با عسل چیست؟

عسل خام توانایی پاکسازی و تقویت پوست را دارد و برخلاف کلینزرهای شیمیایی می توان از آن روی پوست های حساس نیز استفاده کرد. همچنین عسل برای پوست های چرب و آکنه خیز نیز مناسب می باشد.

عسل حاوی مقادیر بالایی از باکتری های مفید است که باکتری های مضر را از بین می برد. به همین دلیل نیز عسل برای پوست هایی که زیاد جوش می زنند، مناسب است. به علاوه عسل حاوی آنزیم هایی است که پیوندهای سلول های مرده را شکسته و به راحتی شسته می شود.

همان طور که گفته شد، عسل و نمک اسکراب های طبیعی بی نظیری هستند که علاوه بر از بین بردن سلول های مرده به ساخت سلول های جدید روی پوست کمک می کنند. به همین دلیل نیز استفاده از عسل درخشش و جذابیت پوست را بالا می برد و خاصیت ساخت سلولهای جدید و آبرسان دارد.

عسل حاوی اسیدهای مفید پوست بوده و می توان پوست را درخشان تر کند. به علاوه به کمک عسل توناژ پوست در همه قسمت های آن یکسان شده و رادیکال های آزاد مضر پوست را خنثی می کند.

برای این که پوست سالمی داشته باشیم باید بین حالت اسیدی و قلیایی آن تناسب و تعادل  ph وجود داشته باشد. از طرفی هرچه پوست اسیدی تر باشد، احتمال جوش زدن آن بیشتر می شود و باید از مواد قلیایی روی آن استفاده کرد تا این حالت اسیدی از بین برود.

 

 

پاک کننده پوست صورت

 

چه نوع عسلی باید استفاده کرد؟

هر نوع عسلی برای استفاده روی پوست مناسب است. فقط دقت داشته باشید که عسل مورد نظر غلیظ بوده و کمی گرم شود.

 

آیا به روغن های طبیعی هم نیاز است؟

یکی از روغن های مفید که همراه با عسل به کار می رود، روغن درخت چای و روغن اسطوخودوس است که برای هر پوستی مناسبند.

 

آیا می توان با عسل ماسک صورت درست کرد؟

این دستور را می توان به عنوان ماسک پوست نیز به کار برد. کافیست آن را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوست قرار داده و سپس شست.

 

مواد لازم ماسک صورت با عسل

 • 3/1 فنجان عسل خام
• 15 قطره روغن درخت چای یا عصاره اسطوخودوس

 

نحوه ساخت ماسک صورت

در ظرف کوچکی عسل و روغن یا عصاره خود را ترکیب کرده و با یک قاشق آن را به خوبی هم بزنید. این ترکیب را می توانید در یک تیوپ ذخیره کنید.

 

نحوه استفاده ماسک صورت

2/1 یا 1 قاشق عسل را روی پوست مرطوب زده و آن را روی پوست ماساژ دهید. اگر وقت دارید، 1 یا 2 دقیقه صبر کنید سپس عسل را بشویید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: