دوشنبه 08 اردیبهشت 1393 - 23:38:15

قلم مو های آرایشی (فرچه) انواع و نحوه استفاده

قلم مو های آرایشی (فرچه)ونحوۀاستفاده

یکی از عوامل اساسی که زیبایی آرایشتان را تعین می کند،فرچه هایی است که استفاده کرده اید.برای قسمت های مختلف صورت،برس ها(فرچه های)آرایشی مخصوصی وجود دارد.نحوۀ به کار بردن لوازم آرایشی هنری است که نیاز مند تمرین زیادی می باشد.برس های آرایشی (فرچه ها)کاربردها وانواع مختلفی دارند.این فرچه ها دقت شما را در استفاده از لوازم آرایشی بالا می برندو آرایش برروی صورت غیر طبیعی جلوه نخواهد کرد.اگر از فرچه های مناسب استفاده کنید نتیجه آرایشتان مثل این است که یک آرایشگر حرفه ای،آرایشتان کرده باشد.از آنجاییکه فرچه های آرایشی انواع مختلفی دارند شما حداقل باید اساسی ترین آنها را داشته باشید تا بتوانید،اصلی ترین کارهای آرایشی را انجام دهید. هر فرچه،از الیاف ودسته تشکیل شده است.الیاف(موهای)فرچه ممکن است مصنوعی یا طبیعی باشد و دستۀآن هم ممکن است چوبی یا پلاستیکی باشد.دسته باید محکم به الیاف متصل شده باشد.و الیاف هم نباید زبر باشند یا به پوست آسیب برسانند.دسته باید به گونه ای باشد که راحت دردست گرفته شود و نباید زیاد از حد کلفت باشد.فرچه هایی که از الیاف مصنوعی تهیه شده اند راحت تر تمیز می شوند و دوام بیشتری دارند. وقتی می خواهید فرچه آرایشی بخرید به جنس الیاف و دسته اش توجه کنید و جنس با کیفیت را بخرید.

انواع فرچه های آرایشی(قلم مو)

بسته به آن قسمت از صورت که قرار است آرایش شود،فرچه های آرایشی مخصوصی وجود دارد.مثلاً برای آرایش چشم ها از فرچه های خط چشم،مخلوط کننده آرایش،زاویه دار یا فرچۀ سایه استفاده کنید.برای لب ها می توانید از فرچه های جمع شدنی یا فرچه های دسته بلند استفاده کنید.برای صورت احتیاج به فرچۀ کرم پودر،فرچۀ محو کننده،فرچۀ رژگونه،فرچۀ کابوکی kabukiوفرچۀپنکیک(پودر)دارید.این فرچه ها می توانند نوک تیز،صاف واسکنه خورده و خوش تراش باشند و برای هر نوع آرایشی که می خواهید داشته باشید،به کار می روند.

کاربرد فرچه های آرایشی

نوع فرچۀ آرایشی و کاربردشان،بستگی به آن قسمتی از صورت دارد که قرار است آرایش شود در ادامه توصیه هایی برای استفاده از فرچه ها با توجه به محل مورد استفادۀ آنها ارائه می شود.

صورت

1-برای صورت از فرچۀ کرم پودر استفاده می کنیم تا کرم پودر مایع یا جامد را به صورت،گردن ویا حتی شانه ها بمالیم.این فرچه ها موهای بلند و صاف دارند ودر انتها باریک می شوند.از این فرچه ها برای مالیدن کرم پودر یا ریزه کاری ها می توان استفاده کرد.

2-فرچۀ پودر(پنکیک):قلم موی پودر،برای پخش کردن پودر هایی که بافت شلی دارند بر روی کرم پودر یا محو کننده به کار می رود. همچنین برای مالیدن براق کننده یا برنزه کننده به صورت هم می توان از این قلم موها ،بهره برد.این قلم مو کرک مانند است و آرایش اضافه را از صورت پاک می کند و مقدار مورد نیاز صورت را باقی می گذارد. حتی بیشتر از مواد آرایشی بر روی پوست تاثیر می گذارد.این وسیله ،یکی از وسایل اجباری آرایشی است.

فرچۀ رژگونه: فرچۀ رژگونه یا بزرگ و کرک مانند است ویا کوچک و زاویه دار .این فرچه ها برای رژگونه زدن به گونه ها واستخوانهای گونه،به طور یکنواخت به کار می روند.

لب

قلم مویی که برای لب به کار می رود،نرم ولطیف است وانتهایش باریک است.این قلم مو برای زدن رژلب یا برق لب به لبها استفاده می شود.این قلم موها کمک می کنند که لب به خوبی با رژلب مخلوط و آغشته شود.

چشم

1-خط چشم: قلم موی مخصوص خط چشم،فرچه ای کاملاً نرم و لطیف است که مو های لطیفی دارد که کمک می کند خط چشمتان را با دقت بیشتری بکشید.

2-ریمل: ریمل ها معمولاً فرچۀ محکمی دارند که ریمل را به مژه ها می مالد.بعضی از ریمل ها دارای برس کوچکی هستند که ریمل های اضافی و گلوله شده را از چشم پاک می کند.

3-قلم موی ابرو :این قلم مو به ابرو ها حالت و شکل می دهد و هلال ابرو را کاملاً بر جسته می کند. حالاکه انواع فرچه ها (قلم موهای)آرایشی را شناخته اید وکار برد شان را می دانید،دیگر در استفاده از آنها برای آرایش صورتتان تردید به خرج ندهید.تنها از بهترین انواع قلم موها استفاده کنید که زیبایی تان را کامل می کند.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

نظرات دیگر (1)

فرچه خط چشم میخوام
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: