سه شنبه 04 اردیبهشت 1397 - 11:16:38

آموزش ماساژ بدن

آموزش ماساژ کل بدن
ماساژ درمانی

ماساژ ریلکسی

ماساژ بدن روش بسیار موثری برای از بین بردن خستگی و استرس های روزمره میباشد و با استفاده از آن فرد احساس آرامش و سرزندگی می کند. ماساژ بدن باید در محیطی مناسب و آرامش بخش و به درستی صورت گیرد. در این مقاله از سایت آرایشگری رژ لب، آموزش ماساژ بدن  مرحله به مرحله توضیح داده شده است.

 

تجهیزات مورد نیاز ماساژ بدن


1- محل مناسب برای ماساژ بدن

قبل از هر چیزی باید محیط مناسب برای این کار آماده شده و تختی راحت برای این کار در نظر گرفته شود تا مشتری در طول ماساژ  بدن کاملاً احساس راحتی داشته باشد.

 

 

2- شمع و ماساژ بدن

شمع آرامش بخش است و روشن کردن چند شمع در اتاق و کم کردن نور طبیعی و یا نور چراغ می تواند ماساژ بدن لذت بخشی برای مشتری به وجود آورد. البته بهتر است از شمع های بدون بو استفاده شود.

 

3- موزیک و ماساژ بدن

موسیقی ملایم می تواند محیط را آرام تر نشان داده و ماساژ بدن را لذت بخش تر کند. البته برای این کار بهتر است موسیقی های بدون کلام، با صدای کم به کار گرفته شوند.

 

4- روغن ماساژ بدن

در ماساژ بدن روغن نقش مهمی دارد و حرکت دست ها روی پوست را راحت تر می کند. به علاوه با روغن های گیاهی ماساژ بدن،  برای مشتری دردناک نخواهد بود. برای ماساژ بدن می توان از روغن های مختلف مانند، روغن هسته انگور، روغن آفتابگردان یا روغن بادام که بوی مطبوعی دارد، ستفاده کرد. همچنین بهتر است کمی روغن ولرم شود تا روی پوست راحت تر حرکت کرده و سردی آن باعث آزار پوست و فرد نشود.

 

5- ضرورت نیاز به حوله در ماساژ بدن

در طول ماساژ بدن باید دقت کرده و حوله فراوانی در اطراف خود داشت. به طور مثال باید سطحی که مشتری روی آن قرار می گیرد را حوله گذاشت تا لکه های روغن به جای روی تخت روی حوله بریزند. به علاوه از آن جایی که در طول ماساژ مشتری لباس های خود را در می آورد، می توان با حوله خود را بپوشاند. همچنین حوله برای پاک کردن روغن های اضافی از روی پوست به کار می رود.


 آموزش ماساژ بدن

 


مراحل آموزش ماساژ بدن

مرحله اول: شروع ماساژ بدن از پا

برای ماساژ بدن باید از پا شروع کرد. برای این کار باید پا را با هر دو دست نگه داشته و کف پا و پاشنه آن به آرامی ماساژ داده شود تا استرس بدن از طریق پا خارج شود.
در ماساژ پا، کف پا اهمیت زیادی دارد و ماساژ این قسمت گردش خون را بهتر می کند و لذت بیشتری به مشتری خواهد داد.
برای ماساژ انگشتان، بهتر است از حرکات دایروی و کشیدن آرام هر کدام از انگشتان استفاده کرد.

پس از این که کف پا و پاشنه پا ماساژ داده شد، باید به آرامی به سمت بالا رفته و ماساژ را به ادامه پا و پشت آن برد. برای این کار نیز باید از پایین تا بالای ساق و پشت پا را آرام فشار داده و ماساژ داد. ماساژ باید با هر دو دست انجام شه و در آن از روش ماساژ گره ای استفاده کرد. سپس باید کم کم از ساق پا به سمت زانو و بالای ران پا حرکت کرده و ماساژ را در این قسمت ها ادامه داد.
لازم به ذکر است که در ماساژ همیشه باید به سمت قلب حرکت کرده و ماساژ را به سمت قلب انجام داد.

 

مرحله دوم: ماساژ کمر

با استفاده از ضربات آرام و کشیدن دست روی کمر از کمر تا گردن را ماساژ دهید. سپس کف هر دست را در یک طرف کمر قرار داده و مانند بادبزن به طور همزمان دست ها را به سمت بیرون کمر و شانه ها حرکت دهید.
سپس به سمت پایین کمر رفته و با تکنیک گره عضله های بزرگ تر و روی ستون فقرات را ماساژ دهید. همچنین می توانید با انگشتان خود قسمتی از کمر را گرفته و سپس آن را به سرعت رها کنید تا گردش خون در این قسمت بهتر انجام شود.

 

مرحله سوم: ماساژ گردن و شانه ها

برای ماساژ شانه ها،  هر دست را روی یک شانه قرار داده و شصت دست را روی شانه ها حرکت دهید. دقت داشته باشید که انگشتان خود را روی شانه ها حرکت دهید ولی به سمت استخوان ترقوه نروید. سپس به روبروی مشتری خود رفته و شانه ها را این بار از جلوی وی ماساژ دهید.
پس از ماساژ شانه ها دست ها را به سمت گردن برده و گردن را با ملایمت فشار داده و رها کنید. دقت داشته باشید که هر دست باید در یک سمت گردن قرار داشته و ماساژ آن به صورت همزمان صورت گیرد.

 

مرحله چهارم: ماساژ دست

پس از ماساژ شانه و گردن نوبت به ماساژ بازو و دست می رسد. برای ماساژ این قسمت کافیست مچ دست مشتری را در دست چپ خود نگه داشته و کل دست را بالا ببرید. سپس با دست راست خود پشت دست تا بازوی وی را از بالا به پایین ماساژ دهید.
سپس باید دست خود را عوض کرده و این بار با دست راست دست وی را نگه داشته و با دست چپ دست را از بالا تا پایین ماساژ دهید.
این کار باید روی هر دو دست مشتری تکرار شود.
برای ماساژ کف دست ها نیز باید از انگشتان شصت خود استفاده کرده و با نگه داشتن یک دست مشتری در دستان خود، با حرکت و فشار شصت هایتان کف دست وی را ماساژ دهید. در نهایت نیز باید انگشتان را کمی کشیده و ماساژ دست ها را تکمیل کنید.

 

مرحله پنجم: ماساژ سر

تا اینجا مشتری به شکم خوابیده بود ولی در این مرحله از او بخواهید تا روی کمر خود بخوابد تا بتوانید سر او را ماساژ دهید.
برای ماساژ سر، انگشتان شصت را روی کف سر قرار داده و با ناخن کمی کف سر را مالش دهید.
سپس گوش و لاله گوش را بین انگشتان شصت و اشاره خود گرفته و به آرامی ماساژ دهید.
سپس باید نوک انگشتان را در زیر استخوان گونه قرار داده و با حرکت انگشتان به سمت قسمت خارجی صورت گونه ها را ماساژ دهید.
دست ها را در زیر فک قرار داده و عضلات روی گردن و غبغب را ماساژ دهید. سپس از خط فک انگشتان را تا شقیقه ها حرکت داده و این پروسه را تکرار کنید.
برای ماساژ شقیقه ها نیز انگشتان شصت خود را روی آن ها قرار داده و شقیقه ها را به صورت حرکات دایروی شکل ماساژ دهید.


نکات ضروری ماساژ بدن


نکته اول: آهسته کار کردن

ماساژ بدن باید آهسته و آرام انجام شود تا لذت بخش باشد و ماساژ سریع و با فشار بیش از اندازه به پوست، لذتی نخواهد داشت.

 

نکته دوم: تماس پوستی

برای بالاتر بردن لذت ماساژ بدن، در تمام مراحل باید تماس پوستی با فرد حفظ شود. این کار جریان ماساژ را لذت بخش تر می کند. پس اگر نیاز به برداشتن حوله یا ظرف روغن یا حتی یک بطری آب دارید، در تمام لحظات یک دست خود را روی پوست مشتری نگه دارید.

 

نکته سوم: ارتباط برقرار کردن

یکی از نکات مهم در طول ماساژ بدن، ارتباط مفید است. بنابراین در تمام مراحل از فرد بپرسید که آیا احساس راحتی می کند و یا چه نقاطی لذت بیشتری از ماساژ به وی می دهد. فراموش نکنید که با ارتباط صحیح با مشتری و عمل کردن به خواسته وی می توانید تجربه لذت بخش تری برای او فراهم کنید.

 

نکته چهارم: توجه به گره ها

استرس و تنش های روزمره باعث به وجود آمدن گره هایی روی عضلات می شود که با ماساژ می توان این گره ها را از بین برد. البته از بین بردن این گره ها نباید با فشار صورت گرفته و دردناک باشد.
معمولا برای از بین بردن این گره ها از فشار انگشتان و حرکات دایروی شصت استفاده می شود.
البته نباید فراموش کرد که بیش از حد نباید روی محل گره ها را ماساژ داده و تنها باید حس خوشایندی برای مشتری به وجود آورد.

 

نکته پنجم: اجتناب از فشار وارد کردن به ستون فقرات و استخوان ها

فشار به استخوان ها و ستون فقرات لذتی نداشته و دردناک خواهد بود. به علاوه فشار به این قسمت ها خطرناک بوده و ممکن است باعث آسیب رساندن به آن ها شود. بنابراین باید بیشتر روی عضله ها کار کرد.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

شنبه 08 اردیبهشت 1397 - 22:04:33
خوب بود.ولی بعدش یکی باید باشه خودمونو مایاژ بده
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: