یکشنبه 27 اسفند 1396 - 17:06:25

10 روش افزایش وزن

چگونه وزن اضافه کنیم؟
روش های افزایش وزن سریع

 

برای افزایش وزن چه کنیم؟

برای بسیاری از افراد کاهش وزن دارای اهمیت است و روش های زیادی برای این کار توصیه می شود. این در حالی است که برخی می خواهند وزن خود را بدون استفاده از داروهای شیمیایی و به صورت طبیعی بالا ببرند. در این مقاله از سایت آرایشی رژلب، 10 روش افزایش وزن معرفی شده است.

 

 

روش های طبیعی برای افزایش وزن 


گوشت قرمز

گوشت قرمز کلسترل بالایی دارد و معمولا برای بالا بردن طبیعی وزن توصیه می شود. این گوشت حاوی پروتئین و آهن است. البته از آن جایی که گوشت قرمز دارای کلسترل بالاست، بهتر است برای درست کردن آن از روغن زیادی استفاده نشود.

 

 کره بادام زمینی

بادام زمینی سرشار از پروتئین و چربی است و ماده بسیار موثر برای کسانی است که می خواهند افزایش وزن طبیعی داشته باشند. یک قاشق کره بادام زمینی حدود 100 کالری دارد و حاوی مقادیر بالایی منیزیم، فولیک اسید، ویتامین ب و ویتامین ای می باشد. بهترین زمان مصرف کره بادام زمینی، صبح هاست.

 

 شیر پرچرب

یکی از روش های موثر برای افزایش وزن، استفاده از شیر پرچرب است. هر لیوان شیر پرچرب 60 کیلو کالری دارد و سرشار از مقادیر بالای ویتامین های آ و دی است.

 

 میوه

خوردن میوه به خصوص میوه های استوایی مانند موز، انبه، پاپایا و آناناس به افزایش وزن کمک  میکند و علاوه بر تامین ویتامین های بدن، انرژی بالایی به فرد می دهد. این میوه ها را می توان به صورت طبیعی و یا به صورت آبمیوه مصرف کرده و شاهد افزایش وزن بود.

 

 آووکادو

آووکادو میوه ای سرشار از چربی های طبیعی است و تنها نصف آووکادو حاوی 140 کالری است.  این میوه سرشار از ویتامین هایی مانند ویتامین ای و مواد معدنی مانند فولیک اسید و پتاسیم می باشد. از آووکادو می توان در سالاد استفاده کرد.

 

روش های بالا بردن وزن 

 

 

 نان گندم

نان گندم به افزایش وزن سریع کمک میکند و در صورتی که به رژیم غذایی اضافه شود، می تواند علاوه بر تامین مواد غذایی بدن انرژی بدن را هم تامین کند. به خصوص اگر آن را در وعده صبحانه مصرف کرد.

 

 کره طبیعی

کره کالری بالایی دارد و می توان از آن به جای شیر پرچرب استفاده کرد. کره را می توان در وعده صبحانه به کار برد  و علاوه بر تامین انرژی بدن، مواد غذایی لازم بدن را تامین کرد. البته نباید فراموش کرد که کره بسیار چرب است و تنها به صورت محدود باید استفاده شود.

 

 آجیل ها و دانه های روغنی

دانه های روغنی مانند پسته، بادام، بادام هندی، بادام زمینی و فندق سرشار از چربی ها و مواد مغذی بدن هستند و فیبر بالایی دارند. به علاوه مصرف دانه های روغنی انرژی بدن را تامین میکند.

 

 انواع پنیرها

پنیر انواع مختلفی دارد  و می توان از انواع آن برای وعده های مختلف غذایی استفاده کرد. به علاوه در صورتی که کسی از مصرف شیر چرب و یا کره خسته شد، می تواند از پنیر کمک گرفته و مواد غذایی لازم بدن را تامین کند. اکثر پنیرها چربی بالایی دارند و مصرف آن ها به افزایش وزن کمک می کند.

 

 سیب زمینی

سیب زمینی سرشار از کربوهیدارت، فیبر و ویتامین ث است و برای بالا بردن طبیعی وزن توصیه می شود. به علاوه سیب زمینی سرشار از مواد مغذی برای سلامت پوست است. استفاده از آن روی پوست بسیاری از مشکلات پوستی را برطرف می کند.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (2)

چهارشنبه 01 فروردین 1397 - 15:53:49
خیلی ممنون از سایت خوبتون سال نو مبارک
چهارشنبه 01 فروردین 1397 - 15:53:28
اکه میشه در مورد کاهش وزن هم مطلب بذارید
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: