دوشنبه 06 فروردین 1397 - 12:01:43

فرمولی برای رشد سریع مو

خوردنی هایی که رشد موها را تسریع می دهند
در زمان کم موهایتان را بلند کنید


رشد سریع مو

رشد موها پروسه ای زمان بر و بسیار کُند است و صبر کردن برای بلند شدن موها می تواند دشوار باشد. از طرفی روش های زیادی در اینترنت برای بلند شدن سریع تر موها توصیه می شود. ولی به نظر می رسد که ساده ترین راه برای رشد سریع تر موها، پیروی از یک رژیم غذایی متعادل باشد. زیرا وقتی که مواد غذایی تامینی بدن مناسب و با برنامه باشد، در این مقاله از  سایت آرایشگری رژلب فرمولی برای رشد سریع مو مطرح شده که با رعایت چند نکته ساده می توان موها را سریع تر بلند کرد.

 

رژیم غذایی موثر در رشد سریع مو

مصرف روزانه پروتئین رشد مو را تسریع می دهد

ناخن ها و مو از پروتئینی به نام کراتین تشکیل شده و به همین دلیل نیز مصرف پروتئین برای تسریع رشد مو ضروری است. پروتئین در موادری مانند مرغ، تخم مرغ، ماست و غیره وجود دارد و به طور متوسط باید روزانه 45 تا 55 گرم پروتئین مصرف کرد.

 

مصرف آهن و زینک بیشتر موثر در رشد موها

مواد معدنی مانند آهن و روی نیز می توانند به تشکیل پروتئین و در نتیجه رشد موها کمک کنند. روی و آهن در غذاهایی مانند اسفناج، حبوبات و غذاهای دریایی وجود دارد و میزان مصرف روزانه آن بستگی به سن، جنسیت و سبک زندگی تان دارد.

 

مصرف ویتامین بیشتر روشی موثر برای رشد موها

گفته می شود که ویتامین D یکی از ویتامین های ضروری برای رشد موهاست. همچنین ویتامین ث نیز به رشد آهن کمک کرده و در غذاهایی مانند مرکبات وجود دارد. ویتامین د نیز در غذاهایی مانند شیر غنی شده و آب پرتقال وجود دارد.

مصرف مواد غذایی حاوی بیوتین و ویتامین های ب معجزه ای در رشد مو

بیوتین و دیگر ویتامین های گروه ب می توانند به رشد موها و سلامت آن ها کمک کنند و در مواردی  مانند تخم مرغ، پنیر، قارچ، بادام و گل کلم وجود دارند. این ویتامین ها را می توان به صورت مواد غذایی و یا مکمل های غذایی مصرف کرد. ویتامین ب نیز در موادی مانند ماهی، تخم مرغ، گوشت قرمز، لبنیات، سبزیجات، لوبیا سبز و حبوبات وجود دارد.

 

چربی های مفید ضرورتی برای رشد سریع مو

اسیدهای چرب امگا 3 نیز در رشد سریع موها موثرند. همچنین امگا 3 موها را درخشان و سالم نگه می دارد. امگا 3 در ماهی وجود دارد.

 

رشد سریع موها


نکاتی برای بهبود روند رشد مو

مرتب کردن موها موثر در رشد مو

ممکن است که عجیب به نظر برسد ولی کسانی که موهای خود را با یک برنامه منظم کوتاه می کنند، در واقع به رشد موهای خود کمک کرده اند. به خصوص این که معمولا قسمت انتهای موها اسیب دیده است و در رشد موها اثر منفی دارد که با کوتاه کردن موها این مشکل به سادگی حل می شود.

 

استفاده از روبالشتی ابریشمی

از آن جایی که روبالشتی نخی با موها اصطکاک پیدا می کند، موها آسیب می بینند. به همین دلیل نیز باید از روبالشتی ابریشمی استفاده کرد.

 

نپیچیدن موها در حوله

متاسفانه بسیاری از خانم ها برای خشک کردن موهای خود آن ها را درون حوله می پیچانند. در حالی که این کار باعث آسیب دیدن موهای خیس و شکننده فرد می شود.


 

مراقبت از موها برای تسریع رشد موها

شامپو نکردن هر روزه موها

شامپو کردن موها تنها بری موهای چرب مشکلی ندارد و کسانی که موهای معمولی و خشکی دارند، هرگز نباید هر روز موهای خود را با شامپو بشویند. در عوض می توان برای شستشوی موها از کاندیشنرهای آبرسان استفاده کرد.

 

کاندیشنر ضامن سلامت مو

پس از شامپو کردن موها، حتما از کاندیشنر استفاده کنید. کاندیشنر چربی های مفید و رطوبت مورد نیاز مو را تامین می کند و به سلامت موها و در نتیجه رشد بهتر آن ها کمک می کند.

 

شستن موها با آب سرد

بعد از شستن موها با شامپو و کاندیشنر باید از آب سرد برای شستشوی موها استفاده کرده و با این کار خشکی و وز مو را از بین برد.

 

حداقل استفاده از وسایل گرمایشی برای حالت دادن به مو

استفاده از وسایل گرمایشی مانند سشوار و اتو مو می تواند به موها آسیب زده و با خشکی موها جلوی رشد آن ها را بگیرد.

 

شانه کردن صحیح موها

برای شانه کردن موها نیز باید دقت کرده و برای این کار از یک شانه دندانه درشت استفاده کرد. برای این کار نیز باید ابتدا گره انتهای موها را از بین برده و سپس موهای بالای سر را شانه کرد.

 

بستن صحیح موها

محکم کشیدن و بستن موها، باعث آسیب دیدن آن ها و کند شدن پروسه رشد موها می شود. به همین دلیل بهتر است از مدل موهایی استفاده کرد که در آن موها محکم از ریشه مو کشیده نشوند. همچنین بهتر است برای بستن موها از کش های پلاستیکی استفاده نکرد.

 

ماساژ کف سر

ماساژ روزانه کف سر نیز می تواند گردش خون پوست این قسمت را بهبود بخشیده و با رساندن بهتر خون به فولیکول های مو به رشد بهتر آن ها کمک کند.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (2)

چهارشنبه 15 فروردین 1397 - 09:31:39
عالی بود
دوشنبه 06 فروردین 1397 - 19:20:17
عالی بود ممنون
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: