شنبه 18 فروردین 1397 - 13:35:39

روش صحیح صاف کردن مو با اتو مو

حالت دادن مو با اتو مو
نحوه صاف کردن مو با اتو مو

 

هر چند وقت یکبار می توان موها را با اتو مو صاف کرد؟

بسیاری از خانم ها برای صاف کردن موهای خود از سشوار یا اتو مو استفاده می کنند. زیرا موهای صاف را بهتر می توان کنترل کرد و به مدل موهای مختلف درآورد. اما از طرفی استفاده از اتو مو، سشوار و حرارت این وسایل، باعث آسیب رساندن موها شده و نگرانی هایی برای خانم ها به وجود می آورد. این نگرانی درست است و استفاده از وسایلی که با حرارت، تغییراتی در ساختار مو به وجود می آورند، آسیب هایی به موها وارد می کنند. در این مقاله از سایت آرایشی رژلب، روش صحیح صاف کردن مو با اتومو بررسی و نحوه صاف کردن موها به گونه ای آموزش داده می شود که هیچ آسیبی به موها وارد نشود.

 

کیفیت وسیله حرارتی و اتو مو

یکی از مهم ترین نکاتی که قبل از روش صحیح صاف کردن مو با اتو مو باید در نظر گرفت، کیفیت وسیله ای است که با آن موها صاف می شوند. برای این کار ترجیحا باید از اتو موهایی استفاده کرد که صفحه های سرامیکی دارند تا آسیب وارده به موها کمتر شوند. به علاوه موهایی سالم هستند که رطوبت کافی داشته باشند و حرارت را بهتر تحمل می کنند و در مقابل با حرارت دیرتر آسیب می بینند. برای همین بهتر است پس از هر بار شستشوی موها، روی آن ها از کادیشنر استفاده کنید و هرچند وقت یک بار انتهای موها کوتاه و مرتب نمایید تا قسمت های خشک و آسیب دیده موها از بین رفته و سلامت موها تامین شود.

 

روش صحیح صاف کردن مو با اتو مو

 

استفاده از درجه حرارت مناسب اتو مو

یکی دیگر از نکات مهمی که در استفاده از وسایل حرارتی باید در نظر گرفته شود، حرارتی است که روی موها به کار می رود. این حرارت باید مناسب باشد و با توجه به نوع موها انتخاب شود. به طور مثال نباید موهای شکننده و نازک را با حرارت بالا ، حالت داد. برای این موها باید از حرارت کم و برای موهای ضخیم تری که دیرتر حالت می گیرند، باید از حرارت بالاتری استفاده کرد. به بیان دیگر در صورتی که موها معمولی باشند، بهتر است روی آن ها از حرارت 390 درجه استفاده کرد. درست است که با این میزان حرارت، موها دیرتر حالت می گیرند، ولی به همان میزان نیز آسیب موها کمتر خواهد بود.

 

چرا روزانه از اتو مو استفاده نکنیم؟

برای حفظ سلامت موها در برابر حرارت، باید دقت داشت که هر روز موها با اتو مو  یا سشوار حالت داده نشوند. متخصصین مو توصیه می کنند که صاف کردن موها با وسایل حرارتی باید به گونه ای باشد که بین هر بار مصرف حداقل 24 ساعت فاصله وجود داشته باشد.
گاهی اوقات حتی با استفاده یک روز در میان از وسایل حرارتی، مشاهده می شود که انتهای موها خشک و وز شده و حتی گاها روی این قسمت ها موخوره مشاهده می شود. در این صورت باید فاصله استفاده از وسایل حرارتی به 2 یا 3 روز فاصله برسد.
همچنین نباید فراموش کرد، موهایی که به طور از اتو مو یا سشوار استفاده می کنند، باید با کاندیشنرهای آبرسان و یا ماسک های تقویتی و آبرسان تقویت شوند و با دقت از آن ها مراقبت کرد تا علائم خشکی روی آن ها مشاهده نشود.

 

چند نکته مهم در مورد صاف کردن موها با اتومو

کسانی که موهای خود را به طور مرتب اتو مو می کنند، بهتر است هر 3 تا 6 ماه یکبار از کاندیشنرهای قوی روی موها و سرم های استفاده کنند تا رطوبت موهایشان تامین شود
به علاوه همیشه باید صفحه های اتو مو تمیز باشد و هیچ گاه نباید از اتو موی کثیف برای صاف کردن موها استفاده کرد. زیرا این آلودگی باعث آسیب دیدن تارموها می شود.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

شنبه 18 فروردین 1397 - 22:23:20
من موهام در اثر اتو کشیدن خیلی بد شده بود از اتو کمتر استفاده کردم از روغن آرگان که توی سایت رژلب گفته بود استفاده کردم الان موهام خیلی خوب شذه
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: