یکشنبه 24 اسفند 1393 - 20:23:54

چطور از کک و مک صورت خلاص شویم

تقریبا همه مردم کک و مک دارند، اما در برخی افراد ، به نظر می رسد صورت آنها با کک ومک پوشانده شده است. این لکه های تیره هم برای مردان و هم برای زنان، یک دغدغه ی زیبایی به شمار می رود.

کک و مک یکی از علائم آسیب دیدگی با نور خورشید می باشد.قرار گرفتن طولانی مدت در برابر نورآفتاب سبب پر رنگ شدن رنگدانه های پوست می شود.در نتیجه، پوست تیره تر شده و به تدریج کک و مک پدید می آید.

همچنین کک و مک بخاطر عدم تعادل هورمونهای بدن یا ژنتیک نیز بروز می کند. به طور کلی، پوست های روشن و بور بیشتر مستعد بروز کک و مک می باشند.

اگرچه کک و مک در هر جایی از بدن می تواند ظاهر شود ، اما عمدتا در صورت به ویژه در اطراف بینی مشاهده می شوند.درمانهای خانگی متعددی برای خلاص شدن از این کک و مک ها وجود دارد که به آسانی کک ومک ها را ازبین می برد.

1.     آب لیمو

آب لیمو روشی قدیمی و آزموده شده برای از بین بردن کک و مک می باشد. مواد فعال موجود در آب لیمو اسید سیتریک می باشد که یک عامل سفید کننده طبیعی به حساب می آید. از این رو ، آب لیمو سبب روشن تر کردن کک و مک ها و حتی ناپدید شدن آنها می ود.

·        آب لیمو ی تازه را روی کک و مک ها مالید و به مدت 5تا 10 دقیقه روی آنها ماساژ دهید، سپس با آب ولرم صورت را بشویید. دوبار در روز این کار را تکرار کنید.

·        همچنین می توانید آب لیمو را با یک قاشق غذاخوری ماست ساده مخلوط نموده و روی کک و مک ها بمالید و پس از خشک شدن آن روی صورت، صورت را با آب سرد بشویید. به مدت دوماه، روزی یکبار این کار را انجام دهید.

·        یک قاشق غذاخوری آب لیمو را با کمی نمک و یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط نمایید و روی کک و مک ها بمالید. پس از 10 دقیقه صورت را بشویید. یکبار در روز این کار را انجام دهید.

2.     عسل

عسل یکی دیگر از موادی است که دارای خاصیت سفیدکنندگی طبیعی بوده و در کم رنگ کردن کک و مک تاثیر بسزایی دارد.

·        مقدار مساوی عسل و آب را با هم مخلوط نموده و کمی گرما دهید. این مخلوط را روی کک و مک ها مالیده و اجازه دهید تا خشک شود. سپس صورت را با آب گرم بشویید. این کار را هر شب یک ساعت قبل از خواب انجام دهید.

·        دو قاشق غذاخوری عسل گرم را با یک قاشق غذاخوری غذاخوری سبوس گندم مخلوط کنید. این خمیر را روی کک و مک ها بمالید و پس از 10 دقیقه با آب گرم صورت را بشویید. در نهایت چند مشت آب سرد به صورت بزنید. این کار را دوبار در هفته به مدت دو ماه انجام دهید.

·        مقدار مساوی عسل و ماست را مخلوط نموده و به مدت 30 دقیقه روی کک و مک ها قرار دهید. سپس صورت را با آب سرد بشویید. یک یا دو ماه بطور مرتب این کار را انجام دهید.

3.     پیاز قرمز

پیاز نیز مانند لیمو دارای خاصیت لایه برداری می باشد. علاوه بر این، پیاز قرمز حاوی سولفور می باشد که در از بین بردن کک و مک کمک می نماید.

·        یک پیاز قرمز متوسط را به قطعات ضخیم خرد کنید.  دوبار در روز این برش های پیاز را روی کک و مک ها بمالید.

·        یک پیاز قرمز را رنده کنید و آب آن را بگیرید. آب پیاز را با مقدار مساوی ئسرکه سیب مخلوط کنید و با استفاده از یک تکه پنبه روی کک و مک ها بمالید. اجازه دهید تا خشک شود، سپس با آب سرد صورت را بشویید. این کار را بطور روزانه انجام دهید.

4.     جعفری

جعفری بخاطر دارا بودن ویتامینc، کلسیم، پتاسیم و منیزیم ، در.انی عالی برای بهبود کک و مک به شمار می رود.تمامی این مواد مغذی برای کلاژن سازی پوست و حفظ رنگ اصلی پوست بسیار ضروری می باشند. علاوه براین، جعفری دارای خاصیت سفید کنندگی نیز می باشد.

·        با استفاده از آب میوه گیری آب جعفری را بگیرید.

·        آب جعفری را با مقدار مساوی آب لیمو یا آب پرتقال مخلوط نمایید.

·        این مخلوط را روی کک و مک ها مالید و پس از 10 دقیقه با آب ولرم صورت را بشویید.

·        این کار را به طور روزانه تکرار نمایید.

5.     روغن کرچک

·        روغن کرچک را قبل از خواب روی کک و مک ها بمالید.

·        اجازه دهید تا صبح روی پوست شما باقی بماند.

·        صبح روز بعد، با یک دستمال نرم آن را پاک کرده و صورت را با آب ولرم بشویید.

·        این کار را هرروز تکرار کنید.

6.     توت فرنگی

·        دو تا سه عدد توت فرنگی را له کنید. نصف قاشق عسل به آن اضافه نمایید.

·        این مخلوط را روی کک ومک ها بمالید.

·        پس لز حدود 5 دقیقه صورت را با آب ولرم بشویید.

·        این کار را به مدت چند هفته هر روز تکرار کنید.

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: