دوشنبه 26 مرداد 1394 - 12:08:49

مراقبت های پوستی در آب و هوای شرجی

 



اگر از آن دسته افرادی هستید که در منطقه ای شرجی زندگی می کنید و یا می خواهید برای تعطیلات به یک منطقه با آب و هوای شرجی سفر کنید و نمی خواهید که پوست تان تحت تاثیر این نوع آب و هوا قرار بگیرد، می توانید از این مقاله استفاده کنید.
در این مقاله بهترین روش های ممکن برای مراقبت از پوست در آب و هوای گرم و شرجی آورده شده است.
1. صورت خود را بشویید.
اولین نکته در داشتن یک پوست نرم و زیبا در این آب و هوا سه بار شستن صورت در روز است. فراموش نکنید که در شستن صورت خود از محصولی استفاده کنید که مناسب پوست تان باشد. همچنین قبل از این که از ژل شستشوی صورت استفاده کنید، حتما صورت خود را با آب سرد بشویید. زیرا زدن هر محصول آرایشی به پوستی که در معرض گرما قرار داشته درست نیست. ژل های شستشو منافذ پوست را باز کرده، چربی و عرق اضافی پوست را گرفته و از به وجود آمدن جوش و آکنه جلوگیری می کنند. همچنین یک پاک کننده پوستی مناسب علاوه بر محافظت پوست آن را با طراوت و زیبا نیز می کند.
2. از دئودورانت استفاده کنید.
هوای گرم و شرجی باعث تعرق زیاد به خصوص در ناحیه گردن و زیر بغل می شود. در حالی که می توان از این تعرق با استفاده از دئودورانت های مختلف کمی جلوگیری کرد. البته این کار نه تنها به شما در از بین بردن بوی عرق کمک می کند، بلکه باعث می شود که همیشه بوی خوب داده و تمیز باشید. به خصوص کسانی که در محیط های باز زیاد رفت و آمد دارند باید هرچه سریع تر یک دئودورانت مرغوب خریداری کنند. مطمئن باشید که این کار در این تابستان منجر به داشتن پوستی زیبا و خوشبو می شود.
3. استفاده از ماسک صورت
پوست صورت در آب و هوای شرجی هم خیلی سریع تیره می شود و هم به دلیل رطوبت هوا خیلی سریع آلودگی ها را جذب کرده و چربی بیشتری روی آن جمع می شود. اما می توان این مشکل را با استفاده از حدقل یک بار ماسک صورت در هفته از بین برد. برای این ماسک کافیست از دستورالعمل های زیر پیروی کرده و تنها بعد از 20 تا 25 دقیقه احساس تازگی و طراوت دوباره ای روی پوست خود کنید.
برای این کار ابتدا پوست خود را با آب سرد چند بار بشویید و در صورت تمایل از یک ژل شستشوی صورت استفاده کنید.
لایه برداری:
می توانید این کار را با کمک یک لیمو ترش انجام دهید. برای این کار لیمو را به دو قسمت تقسیم کرده و به مدت دو دقیقه آن را روی پوست خود بمالید. سپس 1 دقسقه صبر کنید و سپس صورت را با آب سرد بشویید.
راه حل دیگری که با کمک آن می توان در لایه برداری استفاده کرد استفاده از کشک و یا ماست ترش است. برای این کار یک قاشق از ماست و یا کشک را مانند کرم روی صورت زده و به مدت 1 تا چند دقیقه صبر کنید. وقتی که احساس کردید که ماست و یا کشک در حال خشک شدن است آن را با انگشتان خود بردارید، با این کار عملا آلودگی های صورت تان را نیز از روی پوست خود برداشته اید.
ماساژ صورت
برای ماساژ صورت احتیاجی به استفاده از روغن های خاص و گران قیمت نیست بلکه می توان با مقداری روغن زیتون و یا روغن نارگیل نیز این کار را انجام داد. برای ماساژ صورت مانند یک حرفه ای از گونه ها شروع کرده و در جهت عقربه های ساعت ماساژ را انجام دهید. بعد از یک یا دو دقیقه به سمت چشم ها رفته و این کار را در نواحی اطراف چشم نیز در همان جهت انجام دهید. سپس پیشانی و خط بین ابروها را ماساژ دهید. برای گرفتن نتیجه بهتر این کار را دوبار انجام دهید.
ماسک صورت
میوه ها خود بهترین ماسک برای صورت هستند. برای استفاده از میوه ها به عنوان ماسک طبیعی صورت ابتدا باید نوع پوست خود را در نظر بگیرید. برای پوست های خشک، ماسک موز و عسل توصیه شده و برای پوست های چرب از ماسک پوست پرتقال و ماست استفاده کنید. اگر به دنبال روش سریع تری هم هستید از گلاب کمک گیرید. 
مرطوب کننده صورت
برای زیبایی صورت خود حتما باید از مرطوب کننده استفاده کنید. قبل از زدن مرطوب کننده مراقب باشید که حتما دست هایتان را به خوبی شسته باشید، سپس کرم را روی صورت و گردن زده و به آرامی بمالید.
4. جلوگیری از آکنه و جوش
دانستن این که چطور از آکنه  جوش در تابستان جلوگیری کنیم بسیار مهم است. زیرا جوش ها هنگام قرار گرفتن در آب و هوای شرجی خود را بیشتر نشان می دهند. یک راه ساده برای جلوگیری از زدن جوش به خصوص در آب و هوای شرجی کمتر دست زدن به صورت است. هر موقع هم که خواستید صورت خود را پاک کنید از دستمال مرطوب استفاده کنید و یا می توانید یک تکه پنبه را در گلاب زده و روی پست خود بمالید. همچنین بهتر است که پوست خود را با آب ولرم بشویید تا منافذ آن باز شوند. همچنین در مناطقی از پوست تان که چرب تر است کمتر مرطوب کننده استفاده کنید.

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

چهارشنبه 28 مرداد 1394 - 22:37:53
واییییییییییییی
چقدر خوب
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: