چهارشنبه 28 مرداد 1394 - 10:42:25

مراقبت های پوستی در 20 سالگی

 

گاهی اوقات این تفکر وجود دارد که مراقبت های پوستی و جلوگیری از چین و چروک مخصوص سنین بالاست، اما محققان ثابت کرده اند که اگر از سنین جوانی مراقبت های پوستی آغاز شود پوست تا سالیان زیاد با طراوت و زیبا می ماند. پس هنگامی که از نوجوانی به بزرگسالی قدم گذاشتید و حتی قبل از آن باید به پوست خود و سلامت آن بیشتر دقت کنید.
در این مقاله به 5 نکته مهم در مراقبت از پوست در سنین جوانی پرداخته می شود.
لایه برداری
از کودکی به ما در مورد لایه برداری و به خصوص شستشوی صورت گفته شده است. به همین دلیل صبح ها همیشه صورت خود را می شوییم. شستن صورت آلودگی ها و چربی های روی پوست را گرفته و به خصوص برای پاک کردن آرایش در ساعات قبل از خواب یک ضرورت است.
علاوه بر شستشوی صورت باید لایه برداری را هم فراموش نکنیم. برای از بین بردن سلول های مرده باید لایه برداری پوست را انجام داد تا علاوه بر از بین بردن پوست های مرده منافذ پوستی باز شده و از زدن جوش جلوگیری شود. همچنین لایه برداری باعث می شود که محصولات دیگر پوستی که استفاده می کنید بهتر عمل کنند.
استفاده از تونر و کرم شب نیز برای افراد جوان توصیه می شود تا به همراه لایه برداری حداقل 3 بار در هفته انجام شود.
استفاده از سرم آرایشی مناسب
بسیاری از افراد حتی نمی دانند که سرم آرایشی چیست، و قاعدتا در مورد اهمیت آن نیز چیزی نمی دانند. اما بهتر است بدانید که اگر می خواهید با گذشت زمان پوست زیبای خود را حفظ کنید باید از سنین جوانی هر روز از سرم های آبرسان روی پوست صورت خود استفاده کنید.
آبرسانی به پوست
وقتی از نوجوانی به جوانی قدم گذاشته می شود نوع مسئولیت ها و سبک زندگی کاملا تفاوت پیدا می کند. این به این معنی است که در زندگی شما استرس های بیشتری به وجود آمده و خواب برای سلامتی پوست شما اهمیت ویژه ای پیدا می کند. همچنین علاوه بر خواب باید به پوست شما آب کافی برسد تا بتواند عملکرد بهتری داشته باشد. پس همین امروز کرم شب و مرطوب کننده صورت مناسب پوست خود را تهیه کنید تا همیشه پوست جوان و زیبایی داشته باشید.
چشم ها
در سنین نوجوانی توجه کمی به اطراف چشم می شود ولی پس از گذشت چند سال اطراف چشم به خصوص برای خانم ها اهمیت ویژه ای پیدا می کند. به همین دلیل باید علاوه بر مراقبت های پوستی از پوست اطراف چشم که نه غده تعریق داشته و نه چربی محافظت ویژه ای به عمل آید. زیرا معمولا اولین علائم بالا رفتن سن در اطراف چشم ظاهر می شود. این علائم کم کم به وجود می آیند اما یک روز ناگهان می بینیم که دور چشم ها پر از چروک است. به همین دلیل بهتر است از همین الان یک کرم مخصوص دور چشم خریداری کرده و اطراف چشم های خود را همیشه مرطوب نگه دارید تا بتوان تا جای ممکن از به وجود آمدن چروک جلوگیری کرد.
عبارت "ضد پیری"
محصولات ضد پیری تنها برای خانم های با سنین بالا نیست بلکه این محصولات برای افرای که در دهه 20 زندگی خود هستند بیشتر توصیه می شود. پس هنگام خرید مصولات آرایشی بهداشتی این کلمه را هرگز فراموش نکنید. همچنین لازم به ذکر است که پوست ما با توجه به سبک زندگی و مراقبت هایی که از آن می کنیم با گذشت زمان تغییر می کند پس بهتر است سبک زندگی خود را به گونه ای پایه گذاری کنیم که هم از پوست و هم از بدن سالمی برخوردار شویم.

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

چهارشنبه 28 مرداد 1394 - 22:33:36
خیلی خوب بود ممنون
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: