پنجشنبه 29 مرداد 1394 - 10:13:27

چگونه آرایش ماندگاری در هوای گرم داشته باشیم

 

اگر تا بحال به این فکر کرده‌اید که وقتی که خورشید به شدت در حال تابیدن است، چگونه می‌توانید شاداب و زیبا به نظر برسید این مقاله به شما کمک خواهد کرد.
آرایش سبک تری انجام دهید
یک آرایش صورت کامل، در زیر یک آفتاب سوزان، می‌تواند از بین رفته و روی صورتت پخش شود، بنابراین با دقت بیشتری از لوازم آرایش استفاده کنید. در صورت امکان از لوازم آرایش پودری استفاده کنید. زیرا این کار به جذب هر نوع روغن کمک خواهد کرد. برای پوشاندن یک لکه یا جوش، در تمام صورتتان از زیرسازی با کرم  استفاده نکنید، و بجای آن، در همان محل از کانسیلر استفاده کنید.
انتخاب لوازم آرایش چند منظوره
ساده‌ترین راه برای مرطوب کردن و یکنواخت کردن رنگ پوست در مواقع ضروری، استفاده از یک مرطوب کننده برنزه است. حتی بهتر است به دنبال مرطوب کننده ای باشید که حاوی ضد آفتاب هم هست. از آنجا که یک مرطوب کننده برنزه شفاف است، مجبور نیستید آن را دقیقا با پوستتان هماهنگ کنید، اما مجبورید این کار را برای زیرسازی انجام دهید. برای این کار از این مرطوب کننده برنزه مانند یک مرطوب کننده‌ی معمولی استفاده کنید.
از رنگ های روشن کمتری استفاده کنید
گرما باعث می‌شود که خون در گونه ها جمع شده و گونه ها رنگ بگیرند. بنابراین لازم نیست که رنگ زیادی به پوستتان اضافه کنید. پس از یک رژ گونه‌ی مایع یا پودری استفاده کنید که پخش نمی‌شود و ایجاد لکه نمی‌کند.
انجام آرایش های مات
آرایش مات، بهتر از آرایش‌های براق یا کرمی دوام دارد، و از آنجا که در فرمول آن از روغن‌های معدنی یا وازلین استفاده نشده، چین، و ترک نخواهد خورد. بعلاوه، این مسئله برای افرادی که پوست چرب دارند نیز یک مزیت است، چون آرایش مات چربی را جذب می‌کند.
اگر می‌خواهید درخشش پوستتان را متعادل کنید، اما به آرایش مات علاقه ندارید، سعی کنید به برنامه‌ی صبحگاهی مراقبت از پوستتان تونر اسید سالیسیلیک اضافه کنید، درست بعد از اینکه پوستتان را تمیز کردید. این تونر، سلول‌های مرده‌ای که روی پوست قرار دارند و چربی را حفظ می‌کنند را از بین می‌برد. برای جلوگیری از خراش پوست، به دنبال تونری بگردید که حاوی 0.5 درصد اسید سالیسیلیک، یا حاوی اسید سالیسیلیکی است که بطور طبیعی بدست آمده باشد.
چشم‌ها
از آنجایی که سایه چشم می‌تواند در گرما چین بخورد یا پخش شود، بهتر است از آن صرفنظر کرده و بجای آن از سرمه‌ی چشم استفاده کنید. اگر بدون سایه احساس خوبی ندارید، قبل از کشیدن خط چشم از یک پرایمر استفاده کنید. پرایمر باعث افزایش ماندگاری خط چشم شده و به جلوگیری از ریختن آن ها کمک می‌کند.
استفاده از ریمل
برای جلوگیری از پخش شدن ریمل از یک ریمل ضد آب استفاده کنید، چون هر نوع رطوبت، رطوبت هوا، اشک یا حتی عرق، باعث جدا شدن ریمل‌های معمولی از چشم‌ها خواهند شد.
برس ریمل را با ملایمت به مژه‌هایتان بمالید و قبل از اینکه ریمل شروع به خشک شدن کند، به سرعت چند لایه ریمل بزنید.
رژ لب
هوای گرم و شرجی، رژ لب را آب می‌کند و باعث می‌شود که پخش شده و ایجاد لکه کند. اول 30 ثانیه برای کشیدن خط لب وقت بگذارید تا رژ لب در سر جایش ثابت بماند.
خط لبتان را مطابق با رژ لب یا رنگ طبیعی لبتان انتخاب کنید تا بیش از حد جلب توجه نکند.
برق لب
هنگام استفاده از برق لب، اول یک نرم کننده لب بزنید تا لب‌ها نرم و لطیف بنظر برسند. فراموش نکنید که لب‌ها بر خلاف پوست، غدد چربی کمی دارند و حتی در تابستان می‌توانند ترک بخورند.
ترفندی برای لب‌ها
بعد از استفاده از رژ لب یا مداد لب، با کاغذ خشک کن روی لب‌ها به آرامی ضربه بزنید. کاغذ خشک کن برخلاف دستمال کاغذی، برای جذب روغن طراحی شده و فقط رنگ رژ لب روی لب‌هایتان باقی می‌ماند.
عطر
به موهایتان عطر بزنید تا بوی ملایم‌تری داشته باشد. عطر را روی کش مو اسپری کنید و قبل از آماده شدن در صبح، آن را به موهایتان ببندید. هنگام بیرون رفتن از خانه، کش مو را جدا کنید و سپس دست‌ها را درون موهایتان برده و کمی آنها را تکان دهید.
استفاده از لاک‌های جیغ
تابستان، زمان خوبی برای امتحان کردن رنگ‌های جسورانه است که در کنار پوست‌های برنزه فوق العاده بنظر می‌رسد. آیا تابحال لاکی خریده‌اید که در بطری جیغ بنظر بیاید، اما هنگام استفاده متوجه شوید که اینگونه نیست؟ لازم نیست آن را دور بیندازید. فقط کافی است قبل از لاک زدن، یک لاک سفید مات ارزان قیمت روی ناخن‌هایتان بزنید. رنگ سفید، لاکتان را جذاب و با طراوت می‌کند.
برنزه کردن
برای درخشندگی طبیعی پوست در تابستان، هیچ چیز بهتر از یک برنزه کننده‌ی خوب نیست. استفاده از یک پودر برنزه کننده، آسان‌تر از نوع کرمی یا مایع آن است. دقت کنید که کرم برنزه ای انتخاب کنید که بیش از دو درجه، تیره‌تر از پوستتان نباشد.
بعد از زدن لوسیون رنگی‌تان، چند دقیقه صبر کنید و سپس از برنزه کننده استفاده کنید. اگر پوست شما هنوز مرطوب باشد، رنگ پوستتان تکه تکه یا رگه‌دار خواهد شد. قلم‌مو را روی پودر فشرده بچرخانید و آن را به پشت دستتان بزنید تا پودر اضافی خارج شود. با حرکات رفت و برگشتی، قلم‌مو را روی شقیقه بمالید، به سمت یکی از گونه‌ها وسپس خط فکتان بروید.
کرم ضدآفتاب
کرم ضد آفتاب، باید جزو اصلی برنامه‌ی روزانه‌ی شما باشد، اما وقتی برای مدت طولانی در بیرون از منزل هستید، باید مطمئن شوید که از ضد آفتاب با طیف گسترده استفاده می‌کنید. به دنبال ضد آفتابی باشید که دارای پوشش محافظ در برابر اشعه UV باشد که می‌تواند روی بدن نیز استفاده شود.
اما مراقب باشید که آن را کجا قرار می‌دهید. هرگز کرم ضد آفتاب (و همچنین بالم لب حاوی SPF) را در داشبورد ماشین نگذارید. هنگامیکه ماشین در زیر خورشید گرم می‌شود، درجه‌ی حرارت بالا می‌تواند باعث شود مواد تشکیل دهنده‌ی فعال ضد آفتاب فاسد شوند.

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 

برای مشاهده وبدئوهای آموزشی آرایش اینجا کلیک نمایید


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: