دوشنبه 06 مهر 1394 - 10:21:29

مراقبت از پوست افراد مسن

 



با بالا رفتن سن تغییراتی در پوست دیده می شود و به منظور نگه داشتن آن در بهترین حالت، شما باید در هر برهه ای از زندگی تان رژیم مناسب پوستی خاصی را رعایت کنید. توجه و رعایت تغییرات فیزیولوژیکی ای که در هر دهه از زندگی، برایتان اتفاق می افتد به مراقبت بهتر از پوست کمک می کند.
ویژگی های پوست افراد مسن:
اگر در دهه ی دوم یا سوم زندگی تان هستید ممکن است از قرار گرفتن در این دسته تعجب کنید – چرا که مگر پوست افراد مسن به معنای دوره چهارم زندگی نیست؟ خوب، الزاما این گونه نیست. معنای پوست افراد مسن این است که به برخی دلایل ( آثار مخرب نور خورشید، استعمال دخانیات، میزان استرس شدید) پوست شما شروع به پیر شدن می کند – و برای این، هیچ کاری نمی توان انجام داد چرا که گفته می شود از هنگام تولد این گونه بوده است. " پیر شدن" یعنی پوست شما شروع به از دست دادن قرمزی طبیعی و قابلیت ارتجاعی آن می کند. خطوط بیشتری از آنچه باید ایجاد شده و منافذ باز می شوند. این چیزها می تواند از اواسط دهه ی دوم زندگی  یا دهه ی سوم سریع تر از حد نرمال شروع شود. اما شما می توانید سرعت این اتفاق را کم کنید.
مراقب برای پوست مسن:
اگر شما دارای پوست مسن هستید ممکن است تمیز کردن، آخرین دغدغه ی فکری تان باشد – شما دوران چرب و پر از لک را گذرانده اید. اما تمیز کردن پوست با محصولات مناسب در حقیقت می تواند به کاهش نشانه های افزایش سن کمک کند. محصولی که دارای آلفا یا بتا هیدروکسی اسید است انتخاب کنید، زیرا این ترکیبات همانطور که به افزایش جایگزینی سلول هایی که در پوست مسن دیده می شود، کمک می کند، درخشندگی آن را کاهش می دهد، همچنین به تمیز شدن و باز شدن منافذ چین و چروک ها که با افزایش سن برجسته تر می شوند، کمک می کند. استفاده از شوینده های دارای آلفا یا بتا هیدروکسی اسید  (AHA / BHA) نیاز به استفاده از شیر پاک کن را، که می تواند پوست مسن را خشک تر کند، از بین می برد. هفته ای یک مرتبه، به آرامی با کشیدن، پوست را پوسته پوسته کنید ( یا از ماسک پوست انداختن صورت استفاده کنید). این کار سلول های مرده را برداشته و رنگ قرمز خود پوست را حفظ می کند.
در مورد مرطوب کننده ها، شما باید نوع چرب و آب دار آن در نظر بگیرید (هر چه میزان آب پوست بیشتر شود، خطوط چین و چروک کم تر به چشم می آید)، بنابراین کرم های سرشار از چربی که رطوبت را هم حفظ می کنند، انتخاب کنید. هنگام زدن مرطوب کننده چانه را فراموش نکنید – گردن و قفسه ی سینه هم از اولین قسمت هایی هستند که افزایش سن را نشان می دهند، پس از آن ها هم چشم پوشی نکنید. محصولاتی که انتخاب می کنید سن را به صورت یکنواخت در همه ی قسمت های بدن کمک کند  -مثل ویتامین A، ویتامین C، کمک آنزیم Q10، کنیتین و مس. آنچه انتخاب می کنید اختیاری است، که همه ی مشابه عمل می کنند – مولکول های جنگنده که رادیکال های آزاد نامیده می شوند سلول های سالم پوست، کلاژن والاستین را از بین می برند. از این مواد در مرطوب کننده استفاده کنید و یا سرم هایی که مواد مغذی را به پوست وارد می کنند، امتحان کنید. در انتها، همیشه ضد آفتاب بزنید. ارزش آن را در هیچ زمانی فراموش نکنید – حتی زمستان ها 20 دقیقه قبل از در معرض اشعه قرار گرفتن، برای جلوگیری از تخریب پوست ضد آفتاب بزنید. برای کمک به پوست مسن باید از مرطوب کننده های با حداقل SPF  15 استفاده کنید.

سفت و محکم کردن صورت پوست مسن:
یک بار در هفته صورت را هیدراته یا آب پوشی کنید، اما در کنار آن از تکنیک های ماساژ دادن به شکل دایره ای هم استفاده کنید.
1. برای تمیز کردن پوست از تمیز کننده های حاوی شیر استفاده کنید، و آن را با انگشتان مستقیما روی صورت بزنید. چند ثانیه صبر کنید ، سپس با حرکت دورانی (همیشه به سمت بالا باشد) پوست را ماساژ دهید. با چوب پنبه آن را بزدایید. این کار گردش خون را بالا می برد.
2. از چانه شروع کنید، به سمت آرواره و صورت بروید، به نرمی 10-20 بار روی هر قسمت با فاصله ی اینچ ضربه بزنید. این کار را اطراف چشم هم انجام دهید. این کار گردش خون را تقویت و پف صورت را کم می کند و پوست محکمی را سبب می شود.
3. ماسک پوسته پوسته کننده صورت بزنید. به این ترتیب از دست سلول های مرده خلاص می شوید اما هیدراته کردن پوست را بیشتر کنید ( ماسک خیار را امتحان کنید). ورقه های نازک خیار را روی چشم وگذاشته و ریلکس کنید. سپس با ریختن 20-10 بار آب، صورت راشستشو دهید. این کار گردش خون را تقویت، و پوست را برای اقدامات بعدی آماده می کند.
4. دوباره سرم ویتامین بزنید، و دوباره روی پوست به نرمی ضربه بزنید اما این بار از گردن این کار را شروع کنید.  با کف دست زیر چانه را 20 بار بزنید.
5. با یک مرطوب کننده ی قوی کار را خاتمه دهید. 5 دقیقه شستن را ادامه دهید، سپس هر چه باقی مانده را با پنبه بردارید.

پنج نکته ی اساسی برای پوست مسن:
1. مرطوب کننده های غنی شده برای پوست افراد مسن عالی است، اما اگر پوست تان شروع به لک زدن کرد، به دلیل استفاده از مرطوب کننده های غنی، آن را با یک نوع لایت تر و سبک تر عوض کنید.
2. مراقبت پوستی در قسمت های چانه را فراموش نکنید – گردن می تواند سریعتر افزایش سن در صورت تان را نشان دهد. به این ترتیب، هر آنچه را که روی صورت انجام می دهید، روی آن نیز انجام دهید.
3. روزانه از یک کرم مخصوص چشم استفاده کنید؛ چشم ها اولین چیزی است که افزایش چشم را نشان می دهد، پس به مراقبت های ویژه ای نیاز دارند.
4. هرگز هنگام پاک کردن آرایش یا زدن مرطوب کننده، صورت تان را نکشید. زمانی که پوست آماده نشان دادن گذر عمر است کشیدن پوست فشار را بیشتر می کند. خیلی نرم این کار را انجام دهید.
5. مدخل ها را با آنتی اکسیدان و ویتامین ها یا سبزیجات و میوه ها روزانه تقویت کنید.

درمان های خانگی برای پوست مسن:
1. ماسک شکر: 2 قاشق شکر را در 3 قاشق آب گرم حل کنید. روی صورت بکشید و بعد از 5 دقیقه روی پوست را ماساژ داده، سپس آن را خوب بشورید.
2. ماسک شهد آرد جوی دو سر: 1 قاشق خاک رس، 1 قاشق آرد جوی دو سر، 1 قاشق عسل، 1 قاشق آواکادو یا روغن بادام، 1 قطره روغن کندر، 1 قاشق روغن اسطوقدوس، 1 قطره عطر گل محمدی و کمی آب را مخلوط و به شکل خمیر درآورید. آن را روی صورت و گردن بکشید و بعد از 15 دقیقه بشورید.
3. ماسک لیمو و روغن زیتون: 2 قاشق روغن زیتون،  نصف قاشق آب لیمو را مخلوط و هم بزنید تا کف کند. سپس شب ها 30 دقیقه روی پوست قرار دهید. شما از تاثیر آن شگفت زده خواهید شد.
4. ماسک تمیز کننده: 4/1 فنجان کرم سنگین، 4/1 قاشق روغن نارگیل، 1 قاشق جوش شیرین، 2/1 فنجان آب در یک تابه که روی شعله کمی قرار دارد با هم ترکیب کرده و به آهستگی مخلوط را هم بزنید. سپس ازروی حرارت برداشته و بگذارید خنک شود. هنگام هم زدن 2 قاشق عسل کم کم به آن اضافه کنید. این محصول از هم جدا خواهد شد بنابراین قبل از استفاده، آن را تکان دهید.
5. ماسک محکم کننده: 2/1 فنجان خرمای خرد شده، 4/1 فنجان مغز گندم، 4/1 فنجان شیر خشک، 4/1 سیب زمینی ( پوست کنده نشده)، 1 قاشق نعنا، 2/1 خیار پوست کنده نشده، 1 قاشق وانیل، 1 قاشق عصاره ی نارگیل، 2 عدد سفیده ی تخم مرغ را در یک مخلوط کن با سرعت کم مخلوط کنید. با انگشتانتان آن را روی صورت و گردن به صورت دایره ای بکشید. 15 تا 20 دقیقه زمان داده و سپس با آب گرم بشورید.شما از این ماسک 2 تا 3 بار در هفته می توانید استفاده کنید.
6. ماسک مرطوب کننده: 1 قاشق روغن سبوس برنج گرم شده، 1 قاشق روغن آواکادو، 1 قاشق روغن کانولا، 1 قاشق روغن گردو، 2 قاشق آب لیمو، 2/1 قاشق روغن نارگیل و 4/1 قاشق روغن پرتقال را با هم در یک تابه مخلوط، آن را روی حرارت پایین قرار دهید. سپس بگذارید مخلوط سرد شود و سپس آن را درون یک بطری لوازم آرایشی بریزید. با چند قطره از آن روی صورت و گردن را روزانه ماساژ دهید. اجزای این مخلوط از هم جدا می شوند بنابراین قبل از استفاده، آن را خوب تکان دهید.

آرایش درست برای پوست مسن:
1. آرایش روی پوست  پس از استفاده از ماسک سفت کننده راحت تر حرکت می کند.
2. پیش از استفاده از این ترکیبات، با یک اسفنج مرطوب روی آن بکشید.
3. چون پوست افراد مسن به خشک تر شدن تمایل دارد، یک کرم که رطوبت پوست را زیاد و از چروک شدن جلوگیری می کند، انتخاب کنید. یک ترکیب زرد رنگ که بیشتر طبیعی است را انتخاب کنید. ساختار های صورتی معمولا صنعتی هستند.
4. قبل از زدن سایه ی چشم، از یک پخش کننده ی لایت استفاده کنید.
5. قبل از زدن هر رنگ رژ لبی، از ویتامین E استفاده کنید.

 

برای مشاهده فیلم آموزش مراقبت از پوست اینجا کلیک کنید.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

دوشنبه 06 مهر 1394 - 20:48:14
فوق العاده بود
ممنون از سایت خوبتون
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: