دوشنبه 20 آذر 1396 - 10:23:00

زمان دور ریختن لوازم آرایشی

از کجا بفهمیم لوازم آرایش فاسد شده است؟

9 روش تشخیص لوازم آرایش تاریخ مصرف گذشته

 

لوازم آرایش

 

 

بسیاری از خانم ها از آرایش کردن لذت برده و به همین دلیل لوازم آرایشی مختلفی مانند ریمل، سایه، لاک و غیره دارند. به دلیل همین علاقه به لوازم آرایش، بسیاری از خانم ها از دور ریختن لوازم آرایشی مورد علاقه خود دوری کرده و با این کار پوست خود را در معرض خطرهای جبران ناپذیری قرار می دهند. این دسته از افراد تا جای ممکن صبر می کنند که روغن و رنگ لاک از یک دیگر جدا شده و رژلب ها بوی بدی از خود متصاعد کنند تا آن ها را دور بریزند. اما این کار اشتباه بوده و در نظر نگرفتن تاریخ مصرف لوازم آرایشی تنها احتمال بروز قارچ و بیماری های پوستی را افزایش می دهد.

در این مقاله از سایت آرایشی رژلب به دور ریختن به موقع لوازم آرایشی بیشتر پرداخته شده و زمان مناسب برای انجام این کار ذکر شده است.

 

زمان دورریختن لوازم آرایشی


 تغییر رنگ لوازم آرایشی

وقتی که یک لوازم آرایشی تغییر رنگ داده و یا از هم جدا می شود، به این معنی است که زمان دور ریختن لوازم آرایشی فرا رسیده است. بنابراین به هیچ وجه نباید از چنین لوازم آرایشی استفاده کرد. زیرا مواد شیمیایی خاصی در آن ها به وجود می آید که به پوست آسیب می رسانند.

 

 

تعویض لوازم آرایشی 2-6 ماه یکبار

درست است که باید طبق فصل عمل کرده و مناسب با آن آرایش کرد. اما باید این نکته هم در نظر گفته شود که این موضوع به این معنی است که در نهایت هر 6 ماه یک بار باید لوازم آرایشی تعویض شوند.

 

 

 عفونت چشم ناشی از لوازم آرایشی

در صورتی که پس از استفاده از یک لوازم آرایشی مخصوص چشم، روی چشم و یا داخل چشم قرمز و ملتهب شود، به این معنی است که آن لوازم آرایشی فاسد شده و باید هر چه زودتر به دور انداخته شود. زیرا ورود باکتری موجود در آن به داخل چشم می تواند مشکلات زیادی برای سلامت آن به وجود آورد.

 

 

 تاریخ انقضا لوازم آرایشی

پس از خرید یک لوازم آرایشی گاها تاریخ انقضای آن فراموش شده و تا جایی از آن استفاده می شود که تمام شود. این در حالی است که مانند هر ماده دیگری لوازم آرایشی بهداشتی هم تاریخ انقضای خاص خود را داشته و استفاده از آن ها پس از زمان مشخص ممکن است موجب آسیب رساندن به پوست شود. بنابراین هر چند وقت یک بار باید تاریخ انقضای لوازم آرایشی را چک کرده و آن هایی که تاریخ گذشته هستند، دور ریخت.

 

 

پودر شدن لوازم آرایشی

در صورتی که سایه و یا محصولات مشابه آن چند لایه شده و یا خود به خود پودر شوند، به این معنی است که زمان دور ریختن آن ها فرا رسیده است.

 

 

خشک شدن پوست بعد از استفاده لوازم آرایشی

در صورتی که زدن یک لوازم آرایشی روی پوست حس بدی منتقل کرده و به گونه ای است که گویی روی پوست خشک شده و پوسته پوسته شود، باید آن را دور ریخت. زیرا در غیر این صورت به پوست آسیب می رساند.

 

 

بوی نامطبوع لوازم آرایشی

گاهی اوقات لوازم آرایشی بوی نامطبوعی از خود متصاعد می کنند که این هم یک نشانه دیگر برای فاسد شدن آن هاست. در این صورت باید این لوازم آرایشی را دور ریخت.

 

 

 تنوع لوازم آرایشی

گاهی اوقات برای تنوع سبک آرایشی یک فرد تغییر می کند. در این صورت بهتر است لوازم آرایشی قدیمی را دور ریخته و از لوازم آرایشی جدیدی استفاده کند تا سلامت پوست خود را هم تضمین کرده باشد.

 

 

 

 زمان خرید لوازم آرایشی

در روی برخی از لوازم آرایشی  تاریخ انقضا ذکر نشده و این خود مشکل ساز است. در این صورت باید به زمان خرید و زمان اولین استفاده از آن لوازم آرایشی توجه کرده و با توجه به زمانی که در زیر ذکر می شود، آن را پس از گذشت زمان مشخص دور ریخت.

 

 

 

تاریخ انقضاء انواع لوازم آرایشی

 ریمل: 3 تا 4 ماه

 کانسیلر: 12 تا 18 ماه

 رژگونه پودری: 24 ماه

 رژگونه کرمی: 12 تا 18 ماه

 رژلب و برق لب: 24 ماه

 پنکیک: 24 ماه

 مداد چشم و لب: 24 ماه

سایه چشم: 12 تا 18 ماه

 کرم پودر: 12 تا 18 ماه

 

 

 

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: