شنبه 16 اسفند 1393 - 00:03:11

5 راه برای خلاص شدن از ترک های پوستی

ترک های روی پوست می توانند معضل بزرگی برای زیبایی شما به شمار روند. این ترک ها خطوط بی رنگ یا سفید رنگی روی پوست می باشند. این ترکها معمولا روی باسن، ران ها، سینه ها، ناحیه شکم و زیر بازوها دیده می شوند. پوست شامل سه لایه می شود.اپیدرم خارجی ترین لایه می باشد، درم لایه ی میانی و هیپودرم درونی ترین لایه ی پوست می باشد. ترک های پوستی در لایه ی میانی پوست  رخ می دهند.

این ترکها در اثر کشش مکرر پوست ایجاد می شوند. هنگامی که پوست به طور ناگهانی کشیده می شود، کلاژن ها ضعیف شده و این ترک های پوستی پدید می آیند. این ترک ها در ابتدا با سوزش و خارش و به رنگ قرمز می باشد اما بعدا به رنگ سفید یا بی رنگ در می آیند و ظاهر ناخوشایندی به پوست ی دهند. بارداری اصلی ترین عامل ایجاد این ترک ها می باشد، اضافه وزن ناگهانی و بلوغ نیز از دیگر عوامل ایجاد این ترک ها می باشند.

راه های برطرف نمودن این ترک ها

شکر

شکر یکی از موثرترین درمانها برای برطرف نمودن این ترک های پوستی می باشد. یک قاشق چایخوری شکر را با چند قطره روغن بادام و چند قطره آب لیمو مخلوط نمایید. 

این مخلوط را روی ترک ها بمالید و ده دقیقه ماساژ دهید. سپس با آب گرم حمام کنید. این کار را هر روز انجام دهید. با انجام این کار پس از دو ماه ترکها کم رنگ شده و کم کم از بین می روند.

آلوئه ورا

آلوئه ورا دارای خاصیت درمانی و ترمیم فوق لعاده ای می باشد و برای انواخ مشکلات و بیماریهای پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. یک برگ تازه آلوئه ورا را ببرید و ژل داخل آن را خارج نمایید. این ژل را به مدت ده دقیقه روی پوست و نواحی ترک خورده بمالید. پوست به سرعت آب را جذب می نماید. نیم ساعت بعد با آب گرم حمام کنید. این ژل را هر روز قبل از حمام کردن استفاده نمایید. ترک های پوستی به مرور زمان محو می شوند.

روغن نارگیل

روغن نارگیل دارای خاصیت از بین بردن جای زخم بوده و پوست را به طرز معجزه آسایی بازسازی می نماید. این روغن توانایی بازسازی کلاژن های آسیب دیده پوست را داشته و با از بین بردن جای زخم و جوش پوست را صاف و براق می نماید. پس از حمام، روغن نارگیل به مدت 5 تا 10 دقیقه روی پوست مالیده و اجازه دهید ا به خوبی جذب پوست شود. پس از آن نباید پوست شما چرب و روغنی به نظر برسد( تمام روغن جذب پوست شود). این روغن را به طور مداوم بکار برید تا این ترک ها از بین روند.

آب سیب زمینی

یک سیب زمینی بزرگ را بشویید و پوست بگیرید. سیب زمینی را رنده کنید و آب آن را بگیرید. این آب سیب زمینی را به تمام ترک های پوستی بمالید و صبر کنید تا پوست آن را جذب نماید. اجازه دهید تا خشک شود، پس از نیم ساعت با آب پوست را بشویید. حداقل دو بار در روز این کار را تکرار نمایید. آب سیب زمینی ترک ها را روشن تر نمده و به از بین رفتن آنها کمک می نماید.

آب

حداقل 12 لیوان در روز آب بنوشید. آب پوست را مرطوب نگه داشته و تمامی سم ها را از بدن شما خارج می نماید. یک پوست مرطوب به خوبی قادر به بازسازی خود بوده و در نتیجه ترک های پوستی به طور اتوماتیک از بین می روند.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: