سه شنبه 02 مرداد 1397 - 08:42:59

آموزش ترکیب رنگ مو

10 روش ترکیب برای فرمول هر رنگ مویی

شناخت و ترکیب رنگ مو

قطعا یکی از پایه ای ترین نکات برای تخصص در رنگ مو دانستن نکات مهم در رابطه با ترکیب رنگ مو است. ترکیب رنگ مو مهارتی است که میتواند شهرت و محبوبیت و توانایی شمار ا از صفر به صد برساند. تفاوت آرایشگری که میتواند رنگ دلخواه مشتری را با نگاه تشخیص بدهد و بسازد با کسی که توانایی این کار را ندارد در چند مهارت پایه ایست که با کمی تمرین و تکرار هر کسی میتواند در آنها تبحر پیدا کند. در این مقاله  از سایت آرایشگری رژلب تما نکاتی که یک آرایشگر حرفه ای برای ترکیب رنگ مو باید بداند را آورده ایم.

 

شناخت چرخه رنگ

شناخت رابطه بین رنگ ها و چرخه رنگ مهمترین پایه ترکیب رنگ مو و اصول و پایه ترکیب رنگ مو است. چرخه رنگ مو از سه رنگ اصلی؛ قرمز، آبی و زرد تشکیل شده است. باقی رنگ ها با ترکیب این سه رنگ با هم به وجود می آید مثلا ترکیب رنگ نارنجی از ترکیب رنگ زرد و قرمز بدست می آید. دانستن رنگ های مکمل و متضاد در ترکیب رنگ مو یک عنصر حیاتی است. برای مثال برای تعدیل و از بین بردن قرمزی ناخواسته مو باید رنگ متضاد آن ( سبز) را انتخاب کنید.

 

شناخت رنگ تناژ رنگ غالب

برای رسیدن به بهترین نتیجه ممکن باید رنگ و تناژ زمینه هر رنگی که استفاده میکنید را به خوبی بدانید برای مثال برخی شرکت ها سری رنگ طبیعی یا Nرا با تناژ گرم تولید میکنند در حالی که برخی شرکت های دیگر بیس رنگ موی آبی یا بنفش دارند. اگر رنگ زمینه و تناژ رنگ مویی که انتخاب میکنید را ندانید، نمیتوانید رنگ دلخواه مشتری را به وجود بیاورید.

 

تشخیص پایه رنگ موی مشتری

پایه رنگ مو یا پایه دکلره در اعدادی بین 1 تا 10 مشخص میشود. عدد 10 روشن ترین رنگ مو و عدد 1 تیره ترین پایه رنگ مو است. در هر رنگ مویی دو نوع تناژ رنگ وجود دارد تناژ (قهوه ای مشکی) و تناژ (قرمز قهوه ای) که سایه های مو را به وجود می آورد. پایه رنگ موهای تیره از شماره 1 تا چهار تناژ رنگی قرمز قهوه ای دارند و رنگ مو های روشن از پایه رنگ موی 7الی 10 فقط رنگدانه های طلایی دارند. در حالیکه پایه رنگ مو 5 و 6 بیشتر شامل رنگدانه های نارنجی است که ترکیب قرمز و زرد است.

 

تشخیص تفاوت رنگ موی سفید و خاکستری

موی سفید و خاکستری یکی نیستند و نمیتوان روی آنها یک عمل را انجام داد

موی خاکستری هنوز مقداری رنگدانه دارد در حالیکه موی سفید رنگدانه ای ندارد. عموما عدم توجه به رنگ خاکستری یا سفید موجب روشن تر شدن نتیجه رنگ است و ممکن است رنگدانه ها به درستی به مو نچسبد.

باید این نکته را در نظر داشته باشید که موی سفید هیچ رنگدانه ای ندارد بنابر این ترکیب قرمز با سفید صورتی میشود نه قرمز!

برای رنگ کردن موی سفید باید چیزی به مو اضافه کنید که رنگ را در خود نگه دارد و به رنگ مد نظر شما برسد. در حالی که رنگ خاکستری هنوز رنگدانه دارد و با آن نباید به شیوه موی سفید رفتار شود. به علاوه دانستن نسبت رنگ سفید به خاکستری در رنگ کردن مو الزامی است. برای مثال اگر 75 درصد مو خاکستری باشد باید درصد اکسیدان خود را به نسبت پایین بیاورید و بیشتر رنگ مو بریزید.

 

ساختن رنگ مو ترکیبی

 

مشاوره دادن به مراجع

مراجع تصور میکند که روی صندلی جت نشسته است و با فشردن یک دکمه میتواند به سر منزل مقصود و مدل رنگ مویی که میخواهد برسد. شما به عنوان یک هیر آرتیست باید نقش ترمز خطر را ایفا کنید و با مشاوره و راهنمایی مشتری او را از انجام کاری که به موهایش آُسیب غیر قابل بازگشت میزند بازدارید.

 

شناخت قطر، حجم و بافت مو

مو های نازک، معمولی و ضخیم هر یک رنگ را به صورت متفاوتی جذب میکنند. تاثیر رنگ بر روی هریک از آنها متفاوت است. موهای آسیب دیده و دکلره شده در برابر رنگ مو حساس تر هستند. موهایی که فلس باز دارند رنگ را بیش از حد جذب میکنند. بنابراین بسته به نتیجه ای که مد نظر شماست رنگ مو باید با توجه به نوع و جنس مو متفاوت باشد. برای مثال هرچه فلس های مو باز تر باشد مدت زمان کم تری و اکسیدان کمتری برای گرفتن رنگ مو نیاز است.

اگر مو به صورت شدید آسیب دیه است یا از قبل دکلره شده و پیوند های پروتئینی مو آسیب دیده است میتوانید از کراتین تراپی استفاده کنید.

در صورتی که مو زمخت است کوتیکول های مو به شدت مقاوم و بسته است و نیاز دارید که این کوتیکول ها را نرم کنید. بنابر این پیش از رنگ کردن ابتدا با مواد مناسب مو را نرم کنید و سپس با اکسیدان درصد بالا اقدام به رنگ کردن مو کنید.

 

شناخت درجه و قدرت اکسیدان

 اکسیدان های هر شرکتی با شرکت و کارخانه دیگر متفاوت است باید این مسئله را بدانید و از قدرت اکسیدان اطمینان حاصل کنید. برای مثال ممکن است اکسیدان ولوم 20 کارخانه مو را 1 ال 2 درجه روشن تر کند در حالیکه همین لول اکسیدان کارخانه دیگری تاثیر به مراتب کمتری داشته باشد بنابراین پیش از استفاده از اکسیدان روی موی مشتری قدرت آن را امتحان کنید.

 

دانش ترکیب رنگ

دانشتن نسبت ترکیب اکسیدان با رنگ مو نکته ای ضروری برای هر رنگ مو کاری است. برای مثال هرچه رنگ بلوند روشن تر باشد به اکسیدان قوی تری احتیاج دارد. اگر تمام رنگ موهای عادی به ترکیب یک به یک رنگ مو و اکسیدان احتیاج داشته باشند این ترکیب برای بلوند های روشن دو اکسیدان و یک رنگ مو است.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: