دوشنبه 31 اردیبهشت 1397 - 10:48:12

خواص روغن کرچک برای رشد مو

 

تاثیر روغن کرچک روی رشد مو

آیا روغن گرچک باعث رشد بیشتر مو میشود؟

 

 

 

 

وقتی نوبت به خرید  بهترین روغن برای افزایش رشد مو، تغذیه موها، نرمی و لطافت موها میرسد، انتخاب کار بسیار سختی است،اما با توجه به خواص ادعا شده در مورد روغن کرچک در فضای مجازی، بررسی علمی در مورد خواص روغن کرچک برای مو انجام دادیم که ماحصل آن را در این مقاله از سایت آرایشگری رژ لب میبینید.

 

 

 

روغن کرچک چیست و از چه چیزی گرفته میشود؟

 

روغن کرچک توسط فشردن و پرس کردن دانه کرچک به دست می آید. در این روغن آمینو اسید های اساسی وجود دارد و سرشار از امگا 6  و امگا 9 است. در ایام گذشته هر وقت بچه ها احساس خوبی نداشتند یک یا دو قاشق روغن کرچک میخوردند و این روغن به عنوان یک محصول درمانی در تمام خانه ها وجود داشت.

 

 

فواید روغن کرچک برای مو چیست؟

مثل اکثر روغن های طبیعی دیگر روغن کرچک نقش مرطوب کننده را برای مو ایفا میکند و کوتیکول های مو را نرم میکند که این خاصیت این روغن را تبدیل به محصولی مفید برای افرادی که موی وز، فر دار یا خشک و شکننده دارند، کرده است.

به علاوه روغن کرچک خاصیت ضد میکروب و ضد عفونی کننده دارد و برای نگه داری و تعادل پوست سر مفید است و ماساژ آن به پوست کف سر گردش خون را در سر افزایش میدهد. داشتن پوست کف سر سالم هم منجر به داشتن موهایی سالم تر میشود.

 

 

خواص روغن کرچک برای رشد مو

 

 

 

آیا روغن کرچک موجب افزایش سرعت رشد موهای شما میشود؟

 

اگر مشکل شما برای بلند کردن مو شکننده بودن بیش از حد آن است و زمانی که موهایتان به اندازه معینی میرسد میشکند و بیش از آن رشد نمیکند، ماساژ مقداری روغن کرچک به موهایتان میتواند رطوبت موی شمارا افزایش دهد و بنابراین موهای شما  بدون اینکه بعد از اندازه خاصی بشکنند بلند میشوند. اگرچه که روغن کرچک تاثیر خاصی روی خود فرایند بلند شدن مو ندارد.

 

 

چگونه از روغن کرچک برای مو استفاده کنیم؟

پیشنهاد ما این است که مقدار بسیار کمی از روغن کرچک را در هر نوبت استفاده کنید چرا که شستشوی مو و پاک کردن روغن کرچک از کف سر آسان نیست. به جای اینکه روغن را به تمام کف سرتان به صورت یکجا بمالید روغن را به ساقه موها و نقاط تحتانی مو که اصولا بیشتر خشک و شکننده هستند بمالید.

برای اینکه بعد از استفاده از روغن کرچک روی موهایتان احساس سنگینی بیش از حد نکنید این روغن را با یک ماده دیگر رقیق کنید. بهتر است که این روغن را با یک ماده امولسیفایر دیگر ترکیب کنید تا به خوبی با هم ترکیب شوند پیشنهاد ما روغن زیتون یا روغن بادام است.

به خاطر داشته باشید برای استفاده از چنین ماسک مویی ابتدا میبایست مو را خیس کنید تا موها بتوانند رطوبت را به خوبی به خود جذب کنند.  

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

من‌ریزش شدید مو دارم.اگه ازش استفاده کنم‌جواب‌میده؟میگن‌اگه‌مرتب استفاده نشه ریزشش‌شدید تر میشه..آیا واقعیت داره؟
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: