چهارشنبه 19 اردیبهشت 1397 - 07:40:33

شامپو بنفش ضد زردی

کاربرد شامپو بنفش ضد زردی چیست؟
شامپو رنگساژ بنفش

 

 

خواص شامپو بنفش ضد زردی

هر رنگ مویی زیرتوناژ مخصوص به خود را دارد.  به همین دلیل وقتی موهای تیره بلوند می شوند، گاهاً به رنگ نارنجی یا کاهی در می آیند. معمولا موهای تیره زیرتوناژ گرم مانند قرمز یا نارنجی دارند و وقتی چنین موهایی دکلره می شوند، تنها رنگ رویی مو از بین رفته و رنگ زیرتوناژ باقی می ماند. به همین دلیل استفاده از تونر و شامپو بنفش این زیرتوناژ ها را خنثی می کنند. در این مقاله از سایت آرایشی رژلب، شامپو بنفش ضد زردی بررسی می شوند.

 

  شامپو بنفش ضدزردی چیست؟

همانطور که از اسم آن پیداست، شامپو بنفش، شامپویی است که رنگ بنفش دارد و به گونه ای طراحی شده که زیرتوناژ های نارنجی و کاهی رنگ مو پس از دکلره را از بین می برد. البته هر شامپوی بنفش رنگی برای این کار مناسب نیست و شامپوی مورد نظر باید حاوی مواد اولیه لازم برای این کار باشد.
زیرتوناژ کاهی معمولا روی موهای کسانی دیده می شود که موهای خود را دکلره کرده اند ولی به جای این که رنگ موها بلوند شود، به رنگ کاهی درآمده و زیبایی چندانی ندارد. برای از بین بردن این رنگ کاهی از تونر یا شامپوی بنفش استفاده می شود.
هدف استفاده از شامپو بنفش ضد زردی، از بین بردن زیرتوناژ نارنجی، قرمز و زرد کاهی است و استفاده از آن ها نیز بسیار ساده است.

 

 تئوری رنگ ها

طبق چرخه رنگ ها، وقتی رنگ های متضاد با هم ترکیب شوند یکدیگر را خنثی می کنند. بنابراین طبق چرخه رنگ زرد و بنفش یکدیگر را خنثی خواهند کرد.
به علاوه رنگ آبی خنثی کننده رنگ نارنجی و رنگ سبز خنثی کننده رنگ است که برای خنثی کردن هر کدام، باید آن ها را با هم ترکیب کرد.

 

 

خواص شامپو ضد زردی

 

شامپوی بنفش ضدزردی چه می کند؟

شامپو بنفش ضدزردی حاوی پیگمنت های کوچکی از رنگ بنفش است که به موهای زرد شده، نفوذ کرده و رنگ مو را خنثی می کند.

برای استفاده از این شامپوها کافیست طبق مراحل زیر عمل کرد:
ابتدا موها را با آب داغ شسته و با این کار منافذ مو را باز کنید.

 مقدار زیادی از شامپوی بنفش را روی موها بریزید.
 5 دقیقه صبر کنید تا شامپو به خبی عمل کند.
 سپس آن را با آب سرد شسته و رنگ دانه ها را روی مو ثابت کنید.

فراموش نکنید که نباید بیش از اندازه شامپو روی موها بماند چون ممکن است رنگ بنفش روی موها تاثیر گذاشته و موها به این رنگ درآیند.
در صورتی که بیرون از حمام از شامپو استفاده می کنید، آن را روی موها مالیده و پس از 30 دقیقه بشویید.
شامپوهای بنفش در حالت عادی موها را بنفش نمی کنند و تنها هنگامی این اتفاق می افتد که شامپو بیش از اندازه روی موها بماند.
شامپوهای بنفش برای کسانی که موهای خود را دکلره کرده و بلوند می کنند بسیار مهم است و این افراد باید برای حفظ زیبایی رنگ موی خود چند بار در هفته از این شامپوها استفاده کنند تا تغییر رنگی روی موها ایجاد نشود.

 

اگر شامپو بنفش ضد زردی عمل نکند، چه باید کرد؟

یکی از علت های عدم تاثیر شامپو بنفش رنگ در این است که این شامپوها به اندازه کافی روی موها نمی مانند.  به علاوه گاهی اوقات استفاده شامپو بنفش به تنهایی کافی نیست و برای از بین بردن زیرتوناژهای نارنجی، قرمز یا کاهی مو، از تونر متضاد آن رنگ استفاده کرد.
همچنین باید توجه کرد که شامپو بنفش برای موهای روشن طراحی شده اند و مصرف این شامپو برای کسی که رنگ موی تیره ای داشته باشد، بی فایده خواهد بود.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: