شنبه 11 بهمن 1393 - 23:06:56

6 راه برای سفید کردن دندادن ها به طور طبیعی

 

نزدیک به 20% افراد هنگام عکس گرفتن دندان های خود را پنهان می کنند. امروزه داشتن دندانهای عالی در فرهنگ ما از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. نکته ی ناراحت کننده اینجاست که برخی افراد حتی با چند نوبت مسواک زدن در روز ، بازهم از لکه های باقی مانده در اثر خوردن چای ، قهوه، و سیگار کشیدن و زرد بودن دندان ها رنج می برند.

در این هنگام ،اولین مسئله ناراحت کننده این است که به نظر می رسد مدتهاست دندانهای خود را مسواک نزده اید و علامت این است که واقعا به خودتان اهمیت نمی دهید. چه کسی نمی خواهد هنگام  لبخند زدن دندانهای سفید و درخشان خود را نشان دهد؟ خبر خوب این است  که من 6 راه سرّی برای سفید کردن دندانها به طور طبیعی دارم .

1.     پس از خوردن و آشامیدن مسواک بزنید.

بهترین روش که همیشه هم آسان نیست، مسواک زدن پس از خوردن و آشامیدن می باشد. مداومت در این کار ممکن است بسته به زمان و مکان شما کمب مشکل باشد. اکثر مواد غذایی روی دندان ها ایجاد لکه نمی کنند، اما اگر زیاد قهوه می خورید یا سیگار می کشید، حتما دندانهایتان به مرور زمان تغییر رنگ می دهند. در اینگونه موارد باید هر سه ماه یک بار به طور منظم دندانهایتان را جرم گیری کنید، بعلاوه می توانید از راهکارهای ارائه شده در این مقاله نیز بهره ببرید.

2.     جوش شیرین و پراکسید هیدروژن

مقدار کمی پراکسید هیدروژن را با مقداری جوش شیرین مخیوط کنید تا یک خمیر تهیه کنید. دندانهایتان را مثل همیشه مسواک بزنید، مطمئن شوید دندانهای عقبی و قسمت داخلی داندان ها را نیز مسواک زده اید. پراکسید هیدروژن ، یک عامل آنتی باکتریال بوده و به عنوان تمیز کننده عاب یرای دندانها و لثه ها عمل نموده و دهان را از هر جرم و میکروبی پاک می نماید.

جوش شیرین ماده ای دانه دانه مانند یک سنباده می باشد، بنابراین مطمئن شوید جوش شیرین را با مقدار کافی پرکسید هیدرون مخلوط کرده اید، اگر دقت لازم نداشته باشید، جوش شیرین زیاد باعث از بین بردن مینای دندان شده و منای دندان هرگز دوباره ساخته نمی شود. ای مخلوط نباید خیلی دانه دانه و زبر باشد، و در واقع بیشتر یک خمیر نرم باشد نه یک خمیر سفت.

3.     روغن نارگیل

آیا حقیقت دارد؟ روغن نارگیل برای تمیز کردن دندانها؟ بله، روغن نارگیل یکی از بهترین سفد کننده های دندان می باشد. یک قاشق مربا خودری   روغن نارگیل را در دهان خود بریزید و دهان خود را به مدت 5 تا 20 دقیقه ببندید. یا چند قطره روغن نارگیل روی مسواک خود بریزید و مسواک بزنید. یا کمی روغن نارگیل روی گوشه ی یک پارچه تمیز بریزید و به دندانهایتان بمالید. روغن نارگیل دارای خواص ضدمیکروبی بوده و برای لثه ها نیز مفید می باشد.

4.     سرکه سیب

سرکه سیب می تواند لکه های بجا منده روی دندانها ، به ویژه لکه های قهوه و نیکوتین را به خوبی برطرف نماید. برای اثر بخشی این روش بهتر است حداقل یک ماه آن را ادامه دهید تا تیجه ی آن را ببینید. افرادی که از این روش استفاده کرده اند می گویند تمیز کردن دندانها با سرکه سیب مثل این است که دندانهایتان را جرم گیری کرده اید. بعد از مسواک زدن با سرکه سیب، با خمیردندان همیشگی تان دندانها را مسواک زنید.ترجیحا بهتر است از خمیردندان های بدون فلوراید استفاده کنید، یا فقط دهانتان را با آب به خوبی بشویید.

5.     پوست لیمو یا پرتقال

پوست پرتقال و لیمو را خشک کرده و پودر کنید سپس با مسواک آنها را به دندانها بمالید. و سپس دهانتان را به خوبی آب بکشید. بهترین آبکشی دهان ، شستشو با پراکسید هیدروژن می باشد، چرا که با ازبین بردن باکتریها و بوی بد دهان باعث تازه شدن نفس می شود. پراکسید هیدروژن و آب را به طور مساوی مخلوط کنید، و حداقل به مدت چند دقیقه در دهان خود بچرخانید.

 

6.     توت فرنگی4 یا 5 توت فرنگی را له کنید و این مخلوط خوشمزه را به دندانها بمالید. و سپس آب بکشید.

 

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

یکشنبه 12 بهمن 1393 - 06:10:51
عالی بود
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: