سه شنبه 21 بهمن 1393 - 21:23:28

درمان خانگی برای منافذ باز پوست

منافذ باز پوست ، نگرانی زیبایی برای بسیاری از افراد به شمار می رود و می تواند سبب بروز برخی عوارض پوستی نظیر آکنه و دانه های سر سیاه، به ویژه در افرادی که دارای پوست چرب هستند شود.

چربی اضافی همراه با گردو خاک و باکتری ها، سبب مسدود شدن منافذ پوست شده و دانه های سرسیاه را به وجود می آورند که منافذ پوست را بزرگتر می نماید.

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آفتاب نیز به دلیل آسیب رساندن به کلاژن و از بین بردن خاصیت ارتجاعی پوست و کاهش کشش دیواره های کانال های منافذ سبب باز کردن این منافذ می شود.

به همین ترتیب، منافذ پوست با بالا رفتن سن خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده و باز می شوند. ژنتیک، استرس، و عدم مراقبت روزانه پوست نیز به باز کردن منافذ پوست کمک می نماید.

اگر چه محصولات آرایشی متعددی برای مقابله با منافذ پوست وجود دارد، اما به یاد داشته باشید این منافذ بخشی طبیعی از پوست هستند و به طور کامل حذف نمی شوند.  قبل از خرید این محصولات ، ابتدا روش های خانگی، طبیعی و ارزان را امتحان کنید.

در اینجا 8 روش خانگی برای برطرف نمودن منافذ باز پوست ارائه گردیده است.

1. یخ

یخ با دارا بودن اثر تنگ کنندگی منافذ، یکی از  ساده ترین و کارآمدترین روش ها می باشد. اغلب قبل از شروع آرایش برای کوچک کردن منافذ از یخ استفاده می شود. این کار به تحریک گردش خون و داشتن پوستی سالم نیز به شما کمک می نماید.

چند تکه یخ را داخل یک پارچه تمیز گذاشته و به مدت 15 تا 30 ثانیه آن را روی پوست قرار دهید. چند بار در روز این کار را انجام دهید. همینطور می توانید روزانه صورت خود را با آب سرد بشویید.

2.سرکه سیب

سرکه سیب به عنوان یک تونر و قابض طبیعی پوست عمل می نماید. بنابراین، با کشش پوست، به کاهش منافذ باز کمک نموده و ph پوست را متعادل می سازد. علاوه براین، با دارا بودن خواص ضد میکروبی و ضد التهابی به درمان آکنه کمک می نماید.

مقدار مساوی از سرکه سیب و آب را با هم مخلوط کنید. یک تکه پنبه را به این مخلوط آغشته کرده و به صورت خود بمالید.پس از چند دقیقه صورت را بشویید.برای نتیجه بهتر می توانید این کار را هرشب پس از تمیز کردن پوست انجام دهید. بعد از شستشو از نرم کننده سبک استفاده کنید.  

3.سفیده تخم مرغ

سفید تخم مرغ نیز با دارا بودن خاصیت سفت کنندگی پوست می تواند به کاهش منافذ باز پوست کمک نماید.

سفیده تخم مرغ را خوب بزنید و سپس روس پوست قرار دهید تا خشک شود.  و سپس پوست را بشویید. برای نتیجه بهتر پس از بکار بردن سفیده روی پوست، آن را با دستمال کاغذی بپوشانید و پس از خشک شدن کامل آن را از پوست جدا کنید. یک یا دو بار در هفته این کار را تکرار نمایید.

4.لایه بردار شکر

لایه بردار خانگی شکر ، به کاهش منافذ پوست بسیار کمک می نماید.

·        دو قاشق غذا خوری شکر را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط نموده و چند قطره آب لیمو به آن اضافه کنید.به مدت 20 تا 30 ثانیه این مخلوط را روی صورت بمالید. و سپس با آب سرد بشویید.دو بار در هفته این کار را تکرار کنید.

·        کمی شکر روی یک برش لیمو بمالید و به آرامی روی پوستتان ماساژ دهید. پس از 10 دقیقه صورت را بشویید. حداقل دوبار در هفته این کار را تکرار کنید.

·        مقدار مساوی عسل را با آب لیمو و کمی شکر مخلوط کنید. و روی پوست ماساژ دهید. و پس از 10 دقیقه بشویید.

5.جوش شیرین

جوش شیرین مانند یک لایه بردار ملایم عمل کرده و روغن اضافی پوست را از بین می برد. PH پوست را متعادل ساخته وبه خاطر داشتن خواص ضد باکتری و ضد التهابی مشکلاتی نظیر آکنه و جوش را کاهش می دهد.  

دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را با دو قاشق آب ولرم مخلوط کنید. و روی پوست ماساژ دهید . در نهایت با آب سرد شستشو دهید. این کار را هفته ای پنج تا هفت بار تکرار کنید.

6.آب لیمو

آب لیمو حاوی اسید سیتریک بوده و منافذ باز پوست را به حداقل می رساند.

یک قاشق چایخوری عسل را در آب یک لیمو حل کنید. آن را روی پوست بمالید و 10 تا 15 دقیقه روی پوست باقی گذارید.حداقل به مدت یک ماه هر روز، روزی یکبار این کار را انجام دهید. می توانید این کار را با مخلوطی از آب لیمو و آب گوجه فرنگی هم انجام دهید.

7. خیار

خیار به عنوان یک قابض به کوچک شدن منافذ پوست کمک می نماید.

یک عدد خیار تازه را رنده کرده و آب آن را بگیرید. یک تکه پنبه را آغشته به آب خیار کنید و به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوست بمالید.

همچنین می توانید کمی گلاب و یا آب لیمو را به آب خیار اضافه کنید. این کار را به طور روزانه انجام دهید.

8.ماست

ماست حاوی اسید لاکتیک می باشد که به حذف روغن اضافی و سلول های مرده پوست کمک کرده ، در نتیجه منافذ پوست را کاهش می دهد.

یک لایه نازک ماست روی پوست بمالید. و 10 دقیقه بعد بشویید. سه یا چهار بار در هفته به مدت حداقل یک ماه این کار را انجام دهید.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

سه شنبه 28 بهمن 1393 - 22:37:56
مرسی مطالبتون عالیه
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: