یکشنبه 20 اسفند 1396 - 15:49:44

سایه چشم خیس

آموزش سایه چشم مرحله به مرحله
آموزش سایه چشم خیس

 

تکنیک سایه چشم خیس چیست؟

سایه  چشم خیس به روشی از سایه زنی گفته می شود که در آن، سایه به صورت خیس روی پوست زده می شود. به دلیل زیبایی و جذابیت این نوع آرایش، این سایه زنی توانسته است بین بسیاری از خانم ها محبوبیت زیادی به دست آورد. در این مقاله از سایت آرایشی رژلب، تکنیک سایه چشم خیس آموزش داده می شود.

 

روش اول سایه چشم با استفاده از سایه و آب

مرحله اول- انتخاب محصول مناسب سایه چشم

در این روش برای خیس کردن سایه از آب استفاده کرده و سپس سایه روی پوست مالیده می شود. این در حالی است که بیشتر سایه ها در برخورد با آب سفت و غیرقابل استفاده می شوند. به همین دلیل باید برای این کار از سایه مناسبی استفاده کرد که پس از خیس شدن نیز قابل استفاده باشد. بهترین روش برای انتخاب سایه، تجربه به کار گیری از آن هاست. البته روی بعضی از سایه ها نیز ذکر شده که به صورت خیس قابل استفاده هستند.

 

مرحله دوم: انتخاب براش مناسب سایه چشم

برای این که براش مورد نظر مناسب این کار باشد، باید از براش هایی استفاده کرد که سر ضخیم و پرپشتی داشته باشند. البته باید دقت کرد که براش حتما تمیز باشد.

 

مرحله سوم: آماده سازی بیس آرایش سایه چشم

بهترین بیس آرایش، پرایمر است. پرایمر سایه را در جای خود نگه داشته و از کیکی شدن آرایش و ریختن آن جلوگیری می کند.

 

مرحله چهارم: نم دار کردن براش سایه چشم

برای نم دار کردن براش، می توان از آب معدنی و یا آب خالص استفاده کرد. برای این کار نیز باید روی براش آب را اسپری کرد. همچنین سایه نباید کاملا خیس شود. در صورت خیس شدن بیش از اندازه فرچه یا براش نیز کافیست آن را با حوله کمی خشک کرد.

 

مرحله پنجم: مالیدن براش روی پالت سایه چشم

در یک جهت براش را به جلو و عقب برده و دقت کنید که آن را بیش از اندازه فشار ندهید. به علاوه سعی کنید که براش خود را تنها در یک سمت سایه زده و سمت دیگر سایه را خشک نگه دارید. در صورتی که از سایه پودری استفاده می کنید، کمی از آن را در ظرف کوچکی بریزید تا مقدار بیش از اندازه ای از سایه روی براش شما نیاید.
 

مرحله ششم: مالیدن سایه روی پوست

در این مرحله سایه را روی پلک چشم بزنید. در صورتی که از رنگ های دیگری هم استفاده می کنید، دقت و ابتدا صبر کنید که رنگ های دیگر خشک شود و سپس رنگ های دیگر را روی پوست بمالید.
 

مرحله هفتم: زدن لایه دوم سایه

در صورتی که پس از خشک شدن سایه، رنگ مورد نظرتان به دست نیامد می توانید لایه دیگری از سایه را روی پوست بمالید. همچنین می توانید کمی سایه خشک را روی لایه قبلی بمالید.

 

آموزش سایه زنی چشم

 

  روش دوم سایه چشم با استفاده از سایه و برق لب

مرحله اول: استفاده از پرایمر در سایه چشم

در این روش سایه خیس به شکل براق و زیبایی روی پوست دیده می شود. به همین دلیل نیز بهتر است قبل از آرایش کردن روی پوست پرایمر زده و نگذارید که پلک و مژه ها آغشته به برق لب شوند. این کار ماندگاری سایه را بالاتر می برد.

 

مرحله دوم: سایه  چشم متالیک

برای زدن این نوع سایه، می توان از هر سایه ای استفاده کرد.

 

مرحله سوم: سایه زنی معمولی

معمولا سایه های ساده تر با این روش زیباتر دیده می شوند. به همین دلیل نیز بهتر است از طرح های پیچیده دوری کرده و مانند همیشه یک سایه زیبا و معمولی روی پلک بزنید. برای درخشش بیشتر سایه، می توانید لایه زیری را با سایه کرمی و لایه رویی را با سایه پودری آرایش کنید.

 

مرحله چهارم: برق لب

برای خیس دیده شدن و درخشش آرایش چشم از یک برق لب معمولی و بی رنگ استفاده کنید.

 

مرحله پنجم: زدن برق لب با فرچه

برای زدن برق لب روی سایه بهتر است از یک براش با موی مصنوعی استفاده کنید و یا از انگشت خود کمک گیرید. دقت داشته باشید که داخل چشم ها برق لب نزنید تا برق لب داخل چشم هایتان نرود.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: