دوشنبه 25 اسفند 1393 - 22:57:51

6 محصول طبیعی و اعجاب انگیز برای صاف کردن موها

تمایل به صاف کردن موها همیشه مورد تقاضای اکثر مردم می باشد و از این رو محصولات صاف کننده مو بسیار پرطرفدار هستند.اما محصولات شیمیایی که عمدتا برای صاف کردن موها مورد استفاده قرار می گیرند ، روی سلامتی موها تاثیر می گذارند. از این رو، محصولات طبیعی صاف کننده مو بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. چنین محصولاتی در تمامی آشپزخانه ها یافت می شوند و به آسانی در دسترس می باشند.

1.     مخلوط شیر نارگیل و آب لیمو

با رنده کردن یک نارگیل، شیر آن را خارج نمایید. شیر نارگیل  دارای خواص صاف کنندگی موقت مو می باشد.اما با اضافه نمودن آب لیمو به آن، به نتیجه ی بهتری دست خواهید یافت. این مخلوط را به مدت 2 ساعت داخل یخچال قرار دهید. پس از دو ساعت لایه ی  خامه شکلی روی سطح آن ایجاد می شود. این کرم را به موها مالیده و با یک حوله روی موها را بپوشانید. حداقل یک ساعت صبر کنید. سپس موها را با یک شامپوی ملایم شستشو داده و به خوبی خشک کنید.

2.     درمان منظم با روغ های داغ

بسیاری از مردم نمی دانند که جدای از تغذیه مناسب موها، درمان با روغن داغ نیز آنها را بسیار صاف می نماید.روغن نارگیل را با روغن زیتون مخلوط نمایید. همچنین می توانید بجای روغن زیتون از روغن بادام نیز استفاده نمایید.این مخلوط را به پوست سر و موها ماساژ دهید.موها را با یک حوله گرم بپوشانید. پس از حداقل 45 دقیقه موها را با شامپو بشویید.

3.     استفاده مرتب  از نرم کننده

استفاده مرتب از نرم کننده پس از هر بار شستشو، موا ر نرم و صاف می نماید. می توانید از چای به عنوان یک نرم کننده طبیعی استفاده نمایید.

4.     اسپری شیر

شیر برای صاف کردن موها بسیار مفید می باشد. شیر را داخل یک بطری اسپری بریزید و آن را روی کل موها اسپری کنید. نیم ساعت صبر کنید تا شیر بخوبی جذب موها شود. سپس موها را شامپو کنید.

5.     شیر و عسل

کمی شیر و عسل را با یکدیگر مخلوط نمایید. برای دستیابی به نتیجه بهتر،کمی توت فرنگی یا موز له شده نیز به آن اضافه نمایید. این مخلوط را روی موها بمالید و یک تا دو ساعت صبر کنید تا کاملا خشک شود. سپس موها را کاملا شستشو دهید.

6.     روغن زیتون با سرکه

روغن زیتون و تخم مرغ هر دو به عنوان محصولات مراقبت از مو شناخته شده اند. اما تا بحال گفته نشده است که مخلوط روغن زیتون و تخم مرغ با یکدیگر تاثیر شگفت انگیزی روی موها دارند. روغن زیتون و تخم مرغ را با هم مخلوط نموده و روی موها بگذارید. حداقل پس از 1 ساعت موها را با یک شامپوی ملایم شستشو دهید.

تمامی این مواد به آسانی در دسترس می باشند و هزینه ی بسیار کمی را در بردارند. اما باید صبور باشید. این روش ها مانند شیوه های صاف کردن موها در سالن های آرایشی نیست. داشتن یک رژیم غذایی مناسب و سالم و تکرار نمودن شیوه های بالا ، حداقل دوبار در هفته بسیار ضروری می باشد. با دنبال کردن این روش، پس از چند ماه تفاوت را احساس خواهید نمود . اگر موهای خیلی فری دارید و میخواهید صاف شود، باید به یک سال آرایشی مراجعه نموده و موهای خود را در معرض مواد شیمیایی مضر قرار دهید که آسیب زیادی به موهای شما می رساند. پس از موهای طبیعی خود ، چه صاف، چه فر لذت ببرید و راه های مراقبت و آرایش صحیح آن را بیاموزید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: