پنجشنبه 17 مرداد 1398 - 07:28:22

اسپری بدن

 

بادی اسپلش و بادی میست

انواع اسپری بدن

 

اسپری بدن

 

اسپری بدن یکی از پرکاربردترین وسایلی است که در وسایل شخصی خانم ها و حتی آقایان یافت می شود. اسپری خوشبو کننده دارای انواع مختلفی است که می تواند با توجه به کاربرد و سلیقه مورد استفاده قرار گیرد. در این مطلب از وب سایت رژلب که پیش رو دارید، قصد داریم به بررسی همه چیز درباره اسپری بدن بپردازیم. با ما همراه باشید.


انواع اسپری بدن


انواع اسپری بدن را می توان در دو نوع ضد تعریق و خوشبو کننده دسته بندی کرد. اسپری ضد تعریق بدن معمولا حاوی ترکیباتی به نام آلومینیوم کلراید و آنتی باکتریال است که از تعریق زیاد پیشگیری می کند. علاوه بر این، باکتری های مضر سطح پوست که تولید بوی بد می کند را نیز از بین می برد و بدین ترتیب اجازه تعریق زیاد و به وجود آمدن بوی بد را به بدن نمی دهد. اسپری های ضد تعریق معمولا از خاصیت خوشبو کنندگی کمتری برخوردارند و تمرکز آن ها بیشتر روی جلوگیری از بروز عرق قرار دارد.
این در حالی است که اسپری های خوشبو کننده تنها حاوی خوشبو کننده هستند و کمک زیادی به کاهش تعریق نمی کنند. تاثیر اسپری خوشبو کننده از ضد تعریق کمتر بوده و معمولا پس از چند ساعت از بین می رود و باید جهت جلوگیری از بوی بد بدن آن را زود به زود تمدید کرد. اگر جزء افرادی هستید که بدن تان چندان عرق نمی کند یا عرق شما بوی بدی ندارد، استفاده از اسپری خوشبو کننده کفایت می کند. اما اگر بدن شما دچار تعریق زیادی می شود، بهتر است از اسپری ضد تعریق استفاده نمایید. همچنین، جهت جلوگیری از بوی بد تعریق نیز می توانید در کنار آن از انواع دیگر خوشبو کننده ها مانند ادوپرفیوم استفاده نمایید.


نحوه استفاده از اسپری بدن


اسپری های ضد تعریق برای جلوگیری از ریختن بیش از حد عرق تولید شده اند؛ پس باید آن را روی بدن و نه روی لباس اسپری کنید. توجه داشته باشید که این اسپری ها معمولا حاوی ذرات سفید رنگی هستند که در صورت مصرف روی لباس، ردی از خود به جای می گذارند. همچنین، زدن اسپری روی لباس، کمکی به جلوگیری از تعریق نخواهد کرد.
اسپری های خوشبو کننده را می توانید هم به طور مستقیم روی بدن و هم روی لباس استفاده کنید. البته برخی از این اسپری ها نیز حاوی ترکیباتی هستند که تماس آن ها با پارچه، موجب ایجاد لکه و زردی می شود. به طور کلی بهتر است زدن اسپری بدن را به زمانی که از حمام می آیید و بدن تان هنوز کمی مرطوب است، موکول کنید. زدن اسپری روی بدن دارای ذرات تعریق و پسماندهای اسپری قبلی تاثیر چندانی را نخواهد داشت. زمانی که قصد دارید اسپری ضد تعریق را روی بدن خود تمدید کنید نیز بهتر است ابتدا نقطه مورد نظر را شستشو دهید و سپس از اسپری استفاده نمایید.

 

نحوه استفاده از اسپری بدن


بهترین زمان استفاده از انواع اسپری بدن


بهترین زمان استفاده از اسپری های بدن برای افرادی که دچار تعریق زیاد می شوند، وقتی است که از حمام خارج می شوند و بدن کاملا تمیز است. افرادی هم که زیاد عرق نمی کنند و عرق بدن شان بدبو نیست نیز می توانند کمی اسپری روی بدن و لباس بزنند تا عطر ملایم و مطبوعی به خود بگیرند.
توجه داشته باشید که استفاده از اسپری بدن بعد از تعریق نه تنها بوی بد آن را از بین نمی برد، بلکه باعث تندتر و بد بوتر شدن بدن نیز خواهد شد. بهترین راه حل این است که ابتدا دوش بگیرید تا بوی بد از بین برود و سپس از اسپری استفاده کنید. اگر هم دسترسی به حمام نداشتید، ابتدا زیربغل خود را با یک دستمال مرطوب پاک کنید و سپس اسپری بزنید.
اگر عادت دارید شب قبل از خواب دوش بگیرید، بهتر است بدانید که بدن هنگام خواب فعالیت زیادی نداشته و عرق نمی کند. به همین دلیل بهتر است از مصرف اسپری بدن خودداری کنید تا پوست کمی استراحت کند. می توانید مام سا اسپری ضد تعریق و خوشیو کننده را بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب مورد استفاده قرار دهید.


مواد منع مصرف اسپری بدن


استفاده از اسپری های ضد تعریق و خوشبو کننده برای افراد بزرگسال مجاز است. کودکان نیز اسپری های مخصوص به خود را دارند و باید از مصرف اسپری بدن بزرگسالان خودداری کنید. با این تفاصیل، باز هم محدودیت هایی در استفاده از این محصولات بهداشتی وجود دارد. به عنوان مثال، اگر پس از مصرف یک نوع اسپری خاص دچار التهاب، خارش و سوزش شدید، باید بدانید که احتمالا به ترکیبات موجود در آن حساسیت داشته و بهتر است از مصرف آن خودداری کنید. استفاده مداوم از اسپری هایی که موجب حساسیت می شوند، ناحیه زیربغل را تیره خواهد کرد. دلیل این امر نیز خاراندن مکرر پوست است که موجب افزایش فعالیت رنگدانه های پوستی و تیره شدن آن است.
معمولا احتمال بروز حساسیت ناشی از اسپری های ضد تعریق در افرادی که مبتلا به اگزما هستند نیز بیشتر است. افرادی که پوست زیربغل خود را در اثر اصلاح با تیغ بریده اند نیز بهتر است جهت جلوگیری از بروز حساسیت و خارش، تا مدتی از مصرف اسپری بدن خودداری کنند. این اسپری ها معمولا حاوی الکل هستند و موجب سوزش و خارش روی پوست آسیب دیده خواهند شد. افراد مبتلا به آسم و بیماری های تنفسی نیز بهتر است از مصرف انواع خوشبو کننده ها و ضد تعریق ها خودداری کنند. چرا که احتمال استنشاق ذرات و ترکیبات موجود در اسپری هنگام مصرف آن و تشدید آسم و آلرژی را به دنبال خواهد داشت.

 

موارد منع مصرف اسپری بدن


بادی اسپلش چیست؟


آیا می دانستید رایحه روی رفتار و حالات انسان ها نقش به سزایی دارد؟ به عنوان مثال، می توان گفت که بوی مطبوع موجب افزایش شادی و اعتماد به نفس در افراد شده و بالعکس، بوی بد می تواند موجب ناراحتی و حتی غم شود. در انواع مختلف رایحه ها، بوی مرکبات موجب شادی و افزایش انرژی می شود. بوی اسطوخودوس نیز موجب شادی و سرزندگی می شود. عطر گل ها موجب کاهش فشار خون شده و اکالیپتوس سبب ایجاد هوشیاری در انسان می شود. تلفیق چند مورد از این رایحه ها را می توان در اکثر خوشبو کننده ها که بادی اسپلش نیز یکی از آن ها است، یافت. در ادامه قصد دارید شما را با این محصول کاربردی آشنا کنیم.
بادی اسپلش نوعی از انواع خوشبو کننده ها است که از ترکیبات مفیدی مانند مرطوب کننده ها و روغن ها تشکیل شده است. این محصول خوشبو کننده را می توان روی بدن مورد استفاده قرار داد. بادی اسپلش ها با رایحه خوبی که دارد، دست کمی از ادکلن ها و ادوپرفیوم ها نداشته و به نسبت آن ها قیمت پایین تری نیز دارند. علاوه بر این، با قابلیت رطوبت و آب رسانی که دارد، برای پوست بسیار مفید بوده و به سرعت توانسته جای خود را در بین لوازم شخصی خانم ها و حتی آقایان باز کند. خاصیت آبرسانی بادی اسپلش، موجب شفافیت و نرمی پوست بدن شده و نیاز شما به مصرف کرم ها و لوسیون ها را به حداقل می رساند.

بادی اسپلش حاوی روغن های گیاهی است که مصرف آن موجب تغذیه و جوانسازی پوست بدن می شود. همان طور که قبلا نیز به آن اشاره کردیم، یکی از مزایای بادی اسپلش این است که قیمت بسیار مناسبی دارد. اما باید توجه داشته باشید که اثر آن موقتی بوده و بوی چندان ماندگاری ندارد. با اضافه کردن ترکیباتی در ساختار بادی اسپلش، قابلیت چند کاره پیدا می کند. بدین معنی که علاوه بر خاصیت خوشبو کنندگی، دارای قابلیت های ضد تعریق، نرم کنندگی، رطوبت رسانی و ضد آفتاب نیز می باشد. البته تمام این فرمولاسیون ها به استراتژی شرکت تولید کننده بستگی دارد که بخواهد محصولات خود را با کدام یک از این قابلیت ها به بازار عرضه کند. استفاده از بادی اسپلش ها به دلیل داشتن همه یا برخی از این خواصف امروزه بسیار رونق یافته و جایگاه مناسبی در بازار محصولات آرایشی و بهداشتی پیدا کرده است.
مزیت بادی اسپلش نسبت به اسپری های معمولی و ادکلن این است که سایر خوشبو کننده ها معمولا حاوی الکل بوده و ایجاد خشکی روی پوست می کند. علاوه بر این، ترکیبات آن توسط پوست بدن جذب شده و منجر به بروز حساسیت های پوستی و حتی در درازمدت منجر به سرطان می شود. این در حالی است که بادی اسپلش ها نه تنها موجب خشکی پوست نمی شوند؛ بلکه آبرسانی، مغذی و جوان کردن پوست را نیز به دنبال خواهند داشت.

 

بادی اسپلش چیست و چه کاربردی دارد؟


بادی میست چیست؟


بادی میست یک محصول بهداشتی درست به مانند بادی اسپلش است. بادی میست را می توان از خانواده عطرها در نظر گرفت؛ اما برخلاف آن، فاقد درصد بالای روغن های معطر می باشد. بادی میست یک نسخه بسیار خفیف عطر است که می توانید آن را مستقیما روی پوست اسپری کنید. از آن جایی که بادی میست بسیار ملایم است، ماندگاری آن نسبت به عطر و ادکلن کمتر بوده و شما را مجبور به چند بار تمدید در طول شبانه روز می کند.
هزینه بادی میست نسبت به عطر و ادکلن بسیار کمتر است. به دلیل این که مصرف خوشبو کننده ها در فصل گرما بسیار بیشتر از فصول دیگر است، بادی میست می تواند گزینه خوب و مقرون به صرفه ای باشد. همچنین، در فصل گرما بهتر است از محصولات سبک تر مثل بادی اسپلش و بادی میست استفاده کنید و عطر را در فصل زمستان مصرف نمایید. بهتر است در فصل گرما، بادی میستی را انتخاب کنید که دارای رایحه خنک و انواع نت های مرکبات، توت ها و انجیرها باشد. علاوه بر این، بهتر است از عدم وجود ترکیبات حساسیت زا در آن اطمینان حاصل کرده و مطمئن شوید که به نور خورشید حساس نباشد.
نحوه استفاده از بادی میست مانند سایر محصولات خوشبو کننده است. بدین معنی که می توان آن را روی نواحی دارای نبض مانند مچ دست، گلو و پشت زانو استفاده کرد. شما می توانید قبل از مصرف بادی میست، روی پوست خود کمی لوسیون بزنید تا ماندگاری آن افزایش یابد. هر بادی میست درست به مانند ادوپرفیوم ها دارای نت آغازین، میانی و پایانی است. نت آغازین همان عطری است که شما بلافاصله پس از زدن بادی میست روی بدن آن را استشمام می کنید. پس از چند دقیقه، نت های میانی آغاز به پخش شدن می شود و در نهایت نیز نت های پایه آشکار می شوند. نت های پایانی همان رایحه ای است که مدت زمان زیاد باقی مانده و کاملا قابل تشخیص است.

 

بادی میست چیست و چه کاربردی دارد؟


فرق بادی میست با بادی اسپلش در چیست؟


بادی میست ها محصولات جدیدی هستند که نسبت به بادی اسپلش ها دارای ماندگاری بیشتری بوده و در حد یک عطر یا ادوپرفیوم کاربرد دارند. این محصولات به دلیل داشتن مقادیر بالای عطر، کیفیت الکل و مواد معدنی به کار برده در آن، کاربرد قوی تری داشته و پخش بوی بیشتری دارد. با به کار بردن بادی میست ها دیگر کمبود وجود عطر یا پرفیوم را احساس نخواهید کرد. همچنین، پوست شما خوشبو شده و خالی از تعریق خواهد بود. این محصول را می توان در همه جا و همه شرایط استفاده کرد.
نکته قابل توجه در مورد تفاوت بین بادی اسپلش و بادی میست در این است که بادی اسپلش را نمی توان روی لباس به کار برد اما بادی میست از این قابلیت برخوردار است. شما می توانید پیش از پوشیدن یا بعد از اتو کردن لباس ها، کمی بادی میست به آن ها بزنید. البته بهتر است این کار را با بادی اسپلش انجام ندهید؛ چرا که تنها مختص بدن است. حتی می توانید هنگام تعویض ملحفه ها نیز کمی بادی میست به تخت خواب خود بزنید. با این کار، هر شب در رایحه ای از شادی و بوی خوش فرو خواهید رفت.

 

در این مطلب از وب سایت رژلب به بررسی همه چیز درباره اسپری بدن پرداختیم. همچنین، شما را با بادی اسپلش و بادی میست نیز آشنا کردیم و تفاوت های آن ها با عطر و ادوپرفیوم را مورد بررسی قرار دادیم. چنانچه شما هم تجربه ای از مصرف انواع مختلف اسپری بدن مانند بادی اسپلش و بادی میست را دارید، آن را با ما و سایر کاربران از طریق قسمت نظرات در میان بگذارید.
 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: