یکشنبه 27 خرداد 1397 - 13:42:18

بهترین مارک ضد آفتاب

 

بهترین ضد آفتاب برای پوست های چرب

بهترین مارک کرم ضد آفتاب

 

شاید تنها نکته مراقبتی پوستی که پزشکان متخصص پوست، آرایشگران و سلبریتی ها روی آن اتفاق نظر دارند استفاده از ضد آفتاب باشد. آفتاب مهمترین عامل پیری پوست است و یکی از معدود راه های مقابله با آن استفاده از ضد آفتاب است. بنابراین لازم است که هر بار که پایتان ار ازخانه بیرون میگذارید حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. در آستانه تابستان تصمیم گرفیتم که در این مقاله از سایت آرایشگری رژلب بهترین مارک ضد آفتاب سال 2018 را به شما معرفی کنیم تا انتخابی هوشمندانه تر داشته باشید.

 

 چگونه بهترین ضد آفتاب را برای پوست انتخاب کنیم؟

وقتی حرف از ضد آفتاب باشد مهمترین نکته میزان SPF آن است. اس پی اف در حقیقت نشان دهنده میزان محافظت از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید است. اشعه ماورا بنفش خورشید مهمترین علت آفتاب سوختگی و آسیب های شدید پوستی است. اس پی اف کرم های ضد آفتاب بین اعداد 2 تا 50+  درجه بندی شده استکه مثبت 50 بیشترین قدرت را در محافظت پوست در برابر اشعه ماورا بنفش دارد. برای اینکه بهتر متوجه این اعداد شوید بهتر است بداید که کرم ضد آفتابی با SPF 15 میتوانند حدو 93% اشعات مضر خورشید را دفع کند. و SPF 50+ تا 98% این اشعه ها را دفع میکند.اکثر متخصصان  پوست توصیه میکنند که از ضد آفتابی که حداقل SPF 30 دارد استفاده کنید.

 

 چه تفاوتی بین  اشعه UVB  و UVA  وجود دارد؟

ضد آفتاب دو نوع اشعه مضر را دفع میکنند. خود ضد آفتاب ها به دو دسته تقسیم میشود که دسته اول با مواد شیمیایی اشعه یو وی را دفع  میکند و دسته دوم توسط  ضد آفتاب فیزیکی که حاوی زینک اکساید و تیتانیوم اکساید هستند و این دو ماده نور و اشعه های مضر خورشید را بازتاب میدهند. ضد افتاب های شیمایی مواد لطیف تر و سبک تری دارند و به همین علت بهتر روی پوست  مینشیند و برای استفاده روزمره مناسب تر است. اگرچه برای این تاثیر این کرم حتما باید 20 دقیقه پیش از خروج از منزل از آن استفاده کنید تا مواد آن به خوبی جذب پوست شود. ضد آفتاب های فیزیکی کمتر به پوست جذب میشود و به همین علت مناسب پوست های چرب و جوشدار و یا حساس است. اما این نکته را به خاطر داشته باشید که این ضد آفتاب فیزیکی به راحتی از روی پوست پاک میشود و نیاز به تجدید مداوم آن دارید. برخی از ضد آفتاب ها از هر دو نوع مواد استفاده میکنند که طبیعتا حاوی خواص هر دو آن است.

 

حالا به معرفی بهترین مارک ضد آفتاب های سال 2018 میپردازیم. دقت کنید که در این مقاله انواع مختلف ضد آفتاب برای پوست های متفاوت گنجانده شده است.  تمامی این محصولات از جدیدترین ترکیباتی هستند که تا کنون برای مقابله با نور آفتاب تهیه شده است.

 

معرفی بهترین مارک ضد آفتاب

 

1. بهترین مارک ضد آفتاب

مارک اسپری ضد آفتاب گارنیر مدل (. Garnier Ambre Solaire Dry Mist Sun Cream Spray)

این ضد آفتاب برخلاف اکثر ضد آفتاب هایی که به صورت معمول دیده اید حالت کرمی ندارد بلکه به صورت یک اسپری پودری  و خشک است. این اسپری مثل اسپری آب معدنی  روی پوستتان محو میشود و  اثری از خود باقی نمیگذارد و میتوانید این اسپری را به هر نقطه از بدنتان بپاشید. این اسپری ضد آفتاب حاویSPF 50+ است و برای پوست های حساس طراحی شده است. به هین علت عاری از الکل و مواد شیمیایی مضر است. به علاوه این محصول ضد آلرژی است و منافذ باز پوست را مسدود نمیکند. مسدود شدن منافذ پوست یکی از مهمترین عوامل ایجاد جوش صورت است.

 

2. بهترین مارک ضد آفتاب کودکان

مارک ضد آفتاب سان سین مدل ( SunSense Kids Roll On)

اگر با بچه ها مسافرت میکنید استفاده از این لوسیون ضد آفتاب را به شما توصیه میکنیم. بهترین نوع ضد آفتاب برای کودکان مدل اسپری یا ژلی است که این ضد آفتاب مارک سان سین به شکل سری دئودورانت طراحی شده است و زدن آن با یک دست امکان پذیر است. این قوطی کوچک با سری قلتان که حاوی ژل ضد آفتاب با SPF 50+  است به راحتی درساک کودک یا کیف دستی جا میگیرد میگیرد و میتوانید به آسانی از آن استفاده کنید. ضد آفتاب سان سین بدون بو است و تا 4 ساعت از پوست در برابر اشعهUVA محافظت میکند. این ضد آفتاب علاوه بر دارا بودن نشان سه ستاره دفع اشعه های مضر یو وی، برای پوست حساس و لطیف کودکان طراحی شده است و میتوان از این ضد آفتاب برای نوزادان 6 ماه به بالا استفاده کرد.

 

3. مارک ضد آفتاب مناسب پوست حساس

مارک ضد آفتاب اونه مدل (Avène Very High Protection CreamSpray)

اگر پوست شما حساس یا مستعد قرمز شدن و آلرژی است. بهتر است که از ضد آفتابی سبک و ساده استفاده کنید. اسپری ضد آفتاب مارک اونه عاری از پارابن و فیلتر های شیمیایی و هرگونه عطر و رایحه ای است. همچنین به علت سبک بودن، منافذ پوست را مسدود نمیکند. این اسپری ضد آفتاب با وجود SPF 50+  روی پوست به هیچ وجه سنگینی نکرده و احساس طراوت و سبکی به ارمغان می آورد. برای زدن این ضد آفتاب روی پوست هیچ دردسری وجود ندارد چراکه با یک اسپری مواد به پوست شما میپاشد و اثری از خود به جا نمیگذارد.

 

بهترین ضد آفتاب کدام است؟

 

4. مارک ضد آفتاب مناسب پوست خشک

مارک کرم ضد آفتاب آلفا اچ مدل (Alpha-H Daily Moisturiser)

این کرم ضد آفتاب علاوه بر خاصیت محافظت از پوست در برابر اشعههای مضر خورشید یک مرطوب کننده و آبرسان عالی است. کرم ضد آفتاب مارک آلفا اچ بدون اینکه روی صورت احساس چربی و سنگینی به وجود بیاورد، پوست را مرطوب میکند و به همین علت برای همه انواع پوست مناسب است. ضد آفتاب آلفا اچ حاوی ویتامین E، آلوئه ورا و عصاره موم عسل و مواد آنتی اکسیدان است و ظاهری مات و یکدست به پوست میدهد. این ضد آفتاب را میتوانید به عنوان پایه آرایش استفاده کنید. این ضد آفتاب که حاوی SPF 50+ است کار شما را در ابتدای صبح برای آماده شدن راحت میکند چرا که نیازی به استفاده مجدد مرطوب کننده نیست.

 

5. کرم ضد آفتاب مناسب پوست چرب

 مارک کرم ضد آفتاب الارو مدل (Ellaro SunScreen Cream Oil free)

 کرم ضد آفتاب با پوشش کرم پودر الارو یک نوع ضد آفتاب کرم پودری است. به این ترتیب که با استفاده از این کرم ضد آفتاب نیازی به استفاده مجدد کرم پودر نیست. این ضد آفتاب در رنگ های مختلفی وجود دارد که میتوانید با توجه به رنگ پوستتان یکی از آن ها را انتخاب کنید. این کرم ضد آفتاب که در دو نوع با SPF 30  و SPF 50 آن وجود دارد در برابر تعرق مقاومت بالایی داشته و در طول روز روی پوست دوام می آورد. رنگدانه های موجود در این کرم پودر پوشش دهی مناسبی دارد که ظاهر پوست را یکدست کرده و مشکلات جزئی پوست را میپوشاند. به این نکته توجه کنید که این کرم به علت بدون روغن بودن گزینه مناسبی برای پوست های چرب و جوشدار است.

 

6. کرم ضد آفتاب مناسب پوست آقایان

مارک کرم ضد آفتاب هیدرودرم مدل (Total Sunblock Cream SPF 35 For Men)

پوست آقایان هم به اندازه پوست خانم ها نیاز به مراقبت دارد و این مراقبت در فصل تابستان جدی تر میشود به ویژه اگر درمحیط های باز و در مقابل نور مستقیم خورشید کار میکنید علاوه بر پوشش فیزیکی توسط کلاو دستکش و لباس آستین بلند به هیچ وجه استفاده از ضد آفتاب را فراموش نکنید. در این ضد آفتاب از فراورده ای ترکیبی بازتاب دهنده فیزیکی و شمیایی است و همین امر حفاظت کاملی در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید به  وجود می آورد. این ضد آفتاب فاقد چربی بوده و منافذ باز پوست را نمیبندد و باعث ایجاد جوش نمیشود. به علاوه این فرآورده در برابر تعریق و شست و شو مقاوم است و در اثر فعالیت روزانه و ورزش از پوست پاک نمیشود. ضد آفتاب هیدرودرم حاوی ویتامین E، آلوئه ورا و ویتامین B5 است که علاوه بر تغذیه پوست، روند پیری پوست را کند میکند.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: