شنبه 16 تیر 1397 - 15:51:29

پاکسازی پوست به روش تالگو

پاکسازی پوست به روش تالگو
پاکسازی پوست چیست؟



پاکسازی پوست به منظور لایه برداری و تخلیه ی جوش ها و دانه های سرسیاه یا سرسفید بدون التهاب است که به آن تخلیه کومودون ها نیز گفته می شود.

پاکسازی می تواند به بهترین روش مکانیکی یا با محصولات تاثیر گذار انجام گیرد که این متد کمک بسیار زیادی در مراقبت های حرفه ای زیبایی پوست می تواند داشته باشد.

البته امروزه با وجود محصولات پاکسازی پوست شرکت تالگو فرانسه و استفاده از دوره های آموزشی تخصصی بین المللی پاکسازی پوست به روش تالگو نیاز به استفاده از روش های مکانیکی و دستگاه کمتر شده است ، چون این کار بدون تهاجم و حداقل آسیب به بهترین روش کار پاکسازی عمیق روی پوست انجام میگیرد.

با توجه به اینکه پوست شما از چه نوعی باشد در هر صورت پاکسازی پوست باید حداقل ماهی یکبار روی صورت انجام پذیرد. تا علاوه بر تمیز کردن منافذ پوست، لایه ی شاخی و مرده که بر اثر نشستن آلودگی ها روی صورت قرار گرفته را بزداید و شادابی و سلامت طبیعی پوست بازیابی شود. پاکسازی پوست در آرایشگاهها یا پاکسازی پوست عروس خانمها قبل از مراسم در لایه برداری و رفع لایه شاخی پوست خلاصه می شود. اما در پاکسازی به روش تالگو میتواند به همراه کرم ماسک های آبرسان ، اکسیژن رسان و مغذی همراه باشد که کمک بسیار زیادی در زیبا جلوه دادن پوست میتواند داشته باشد.

پاکسازی صورت در منزل نیز میتواند به وسیله ی محصولات مربوطه آن مانند جلبک دریایی تالگو به راحتی انجام گیرد تا پوست آمادگی لازم برای دریافت محصولات تخصصی تر همانند محصولات ضدپیری (کلاژن، هیالورونیک ، سیلیسیوم و اکسپشنال ) را داشته باشد.

شناخت پوست

پوست به عنوان وسیع ترین عضو زنده بدن ، در حقیقت یکی از پیچیده ترین، جالبترین و پرکارترین اعضا نیز به شمار می آید و بدن را در مقابل آسیبهای مکانیکی ، حرارت و تابش شدید نور، جلوگیری از نفوذ مواد شیمیایی و ورود میکروبها و میکرو ارگانیسمها به بدن ( سیستم دفاع ایمونولوژیکی ) ، نشان دادن نژاد هر فرد ( سیاه پوست، سفید پوست و ...) مانع از تبخیر شدن آب ، تنظیم حرارت بدن و سدی در برابر از دست دادن دمای داخلی بدن می شود برای مراقبت از این عضو ارزشمند با توجه به نوع پوست که از چه نوعی باشد چرب ، خشک یا معمولی باید در زمان های مختلف پاکسازی به صورت مرتب انجام شود.

پاکسازی پوست خشک و پاکسازی پوست چرب باید با دقت و توجه بیشتری نسبت به پاکسازی پوست نرمال صورت گیرد زیرا از حساسیت بیشتری برخوردارند، پس توجه داشته باشید زمانی که قصد پاکسازی پوست صورت در منزل را داشتید حتما آگاهی لازم را در رابطه با موادی که استفاده می کنید داشته باشید.

انواع پوست

1- پوست خشک: پوستهایی نازک، گاهی اوقات فلس مانند، ترک دار و زبر می باشند. درخشندگی نداشته و به سختی روزنه ای را روی سطح پوست می توان دید.

2- پوست چرب: پوستی صاف، صیقلی و جلا داده شده علی الخصوص در قسمت پیشانی، بینی و چانه می باشد. مقدار چربی روی پوست از حد معمول بیشتر و هنگام لمس کردن اکثر منافذ آن آشکار است.

3- پوست نرمال: پوستی میان خشک و چرب است که نرمی و رطوبت آن مطلوب بوده و منافذ روی پوست بزرگ نیستند .

4- پوست ترکیبی یا مختلط : تقریبا مانند پوستهای نرمال بوده و در مناطق پیشانی، بینی و چانه

(اصطلاحا T-Zone) فعالیت غده های چربی افزایش یافته و پوست در این منطقه، پوستی چرب می باشد.

نکته: برای تشخیص نوع پوست باید پوست تمیز باشد.

دلایل خشک شدن پوست:

1- قرارگیری در محیط و هوای خشک

2- در معرض جریان باد قرار گرفتن

3- هوای سرد

4- اقامت به مدت طولانی در اتاقی که مجهز به دستگاه تهویه هواست.

5- شستنهای پیاپی، موجب از بین رفتن لایه چربی محافظ پوست می گردد.

6- استفاده از فرآورده های شوینده بدون دستکش نظیر مایع ظرفشویی، فرآورده های لباسشویی.

مواردی که باید در خصوص پوستهای خشک رعایت کرد:

1- از شستن مکرر با مواد پاک کننده نظیر صابون باید اجتناب کرد.

2- در معرض عوامل محیطی نظیر باد سرد و هوای خشک نباید قرار گرفت.

3- از مرطوب کننده ها و سایر کرمهایی که مناسب برای پوستهای خشک میباشند استفاده نمود.

توجه: باید توجه داشت پوستهای خشک مستعد ابتلا به عفونتهای پوستی می باشند.

نکات:

1- استفاده صحیح از فرآورده های مراقبت ا پوست موجب ایجاد پوستی نرم با سطحی صاف و انعطاف پذیر می گردد.

2- با استفاده صحیح از فرآورده های محافظت از پوست می توان پوست را در مقابل عوامل خارجی نظیر نور خورشید، باد، سرما، خشکی و ... محافظت نمود.

فرآورده های محافظت و مراقبت از پوست در اشکال مختلف نظیر پماد، پودر، خمیر، امولوسیون، لوسیون، ژل و کرم تهیه می گردند که باید با توجه به نوع پوست و مورد مصرف آن از شکل مناسب استفاده نمود.

پاکسازی پوست توسط جلبک دریایی تالگو:

پاکسازی پوست توسط جلبک باعث می شود که این ارگان حیاتی از لایه های شاخی و مرده پوست خلاص شده و کلاژن سازی را تحریک میکند.

جلبک دریایی تالگو تنها محصول طبیعی و دریایی میباشد که هم باعث پاکسازی عمقی میشود و هم باعث رسیدن املاح معدنی و ویتامینها به عمق پوست میشود .

جلبک دریایی چربی اضافی پوست را هم از بین میبرد و آلودگیهارا از عمق پوست تمیز میکند .

پاکسازی پوست را فراموش نکنید .

فوائد جلبک دریایی برای پوست:



برای برخی از مردم ، جلبک دریایی ظاهری نامناسب و منزجز کننده دارد که در سواحل و دریاچه ها رشد میکند و برای برخی دیگر از جمله مردم آسیای شرق جزء غذاهای لذیذ و مفید محسوب می شود.

در حقیقت جلبک دریایی منبعی غنی از ویتامین ها ، مواد معدنی و اسید آمینه های مفید است که علاوه بر درمان و تسکین بسیاری از بیماری ها به عنوان ماسک پوستی هم استفاده می شود.

التهابی جلبک دریایی تاثیر بسیار مثبتی در از بین بردن و التیام آکنه پوست دارد.

طبق تحقیقات آکادمی درماتولوژی امریکا، آکنه در اثر انتشار بیش از حد نرمال چربی پوست ایجاد می شود. جوش نوعی التهاب منافذ پوست در اثر گرفتار شدن چربی پوست در آنهاست و به دو حالت دانه های سر سیاه و سر سفید بروز میکند.

جلبک دریایی به صورت کاملا اثر بخش ، این التهابات را کاهش داده و از وقوع مجدد آن ها جلوگیری می کند.

پاکسازی عمیق توسط جلبک دریایی ، تعادل چربی پوست را حفظ کرده و مواد زائد پوست را از بین می برد .

در واقع جلبک دریایی به عنوان یک پاک کننده قوی برای سلول های مرده پوست و ناخالصی های دیگر بروی سطح پوست استفاده می شود.

همچنین جلبک دریایی ، منبعی غنی از ید بوده که می تواند عملکرد غده تیروئید را بهبود بخشد.

روند بهبود و عملکرد سالم غده تیروئید در بدن ، منجر به داشتن پوستی جوان و شاداب خواهد شد.

جلبک دریایی به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان قوی ، اثر ضد پیری و بازسازی کننده پوست دارد

همچنین ماسک جلبک دریایی ، باعث حفظ تعادل هورمونی پوست و افزایش جریان خون در سطح پوست می شود که پوست را جوانتر، صافتر ، درخشنده تر و انعطاف پذیرتر میکند.

فواید پاکسازی عمیق :

برای همه افرادی که در جستجوی یک درمان فوق العاده و بینظیر دریایی برای پوست خود به منظور پاکسازی عمیق و متعادل ساختن و تقویت پوستشان هستند. این مراقبت حرفه ای پوست را برای مراقبتهای خاص زیبایی مانند آبرسانی یا ضد چروک آماده می کند. و برای همه افرادی که پوست چرب دارند و خواهان تنظیم و متعادل سازی ترشح سبوم پوست خود می باشند مناسب است.مواد معدنی موجود در این جلبک ها پوست را بازسازی کرده نرمی و تعادل را در پوست برقرار می کند. اجزای فعال: جلبک دریایی خرد شده 100% طبیعی

عوارض پاکسازی پوست:

اگر پاکسازی پوست بدون مراجعه به کارشناسان متخصص و مشاوره انجام شود عوارض جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

بروز این عارضه به خصوص در افراد دارای پوستهای خشک و حساس بیشتر است. این نوع از پوستها حتما باید از بهترین روش پاکسازی پوست خشک ،شستشوی دهنده ی های مخصوص مانند شیر پاک کن و لوسیون برای پوست خشک و اسکراب پوست خشک با مشاوره متخصصین استفاده کنند.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: