یکشنبه 17 تیر 1397 - 10:30:01

آماده کردن پوست قبل از آرایش

 

رموز داشتن پوست صاف

آماده سازی پوست برای آرایش

 

 

راز داشتن یک پوست عالی و صاف آرایش خوب نیست. حتی زیباترین سلبریتی های جهان قبل از شروع آرایش صورت مراحلی انجام میدهند که آرایش روی صورت خوب بخوابد و پوست صاف و یکدست نشان داده شود. در این مقاله از سایت آرایشگری رژلب تمام نکاتی که باید برای داشتن یک پوست صاف بدون اشکال رعایت کنید را شرح داده ایم.

 

لایه برداری پوست

حتما باید به صورت خود را به صورت هفتگی لایه برداری کنید. تمام سطح پوست از سلول های مرده پوشیده شده علت این اتفاق این است که پوست از سلول هایی تشکیل شده که 30 هزار سلول آن در هر دقیقه ریزش میکند. خود این لایه به مرور زمان از پوست جدا شده و میریزد اما اگر این پوست به مدت طولانی روی صورت بماند با چربی و میکروب ترکیب شده و ممکن است باعث جوش زیر پوستی و مشکلات دیگر میشود.

توصیه ما به شما این است که صورت خود را حتما هفته ای یکبار لایه برداری کنید. از انواع روش های لایه برداری پوست لایه بردای فیزیکی با لیف نرم، میکرودرم، لایه بردار های شیمیایی پد های بتا آلفا هیدروکسی یا محصولات پوستی که حاوی ویتامین A است استفاده کنید. یکی از لایه بردار های طبیعی پوست که میتوانید با مواد طبیعی در خانه درست کنید ترکیب شکر با روغن زیتون یا نارگیل است.

توجه داشته باشید که در فصل زمستان که اصولا پوست حساس تر است و در مقابل سرما آسیب میبیند و خشک میشود لایه برداری را باید با احتیاط بسیار بیشتری انجام دهید و حتما بعد از لایه برداری پوست را مرطوب کنید.

اگر روش های بالا برای پوست شما مناسب نیست توصیه میکنیم که برای لایه برداری از موادی که لایه برداری لطیف انجام میدهند استفاده کنید. به داروخانه مراجعه کنید و لای برداری را خریداری کنید که حاوی اسید گولیکولیک است.

 

آماده سازی پوست

پیش از اضافه کردن هرگونه مواد آرایشی به پوست حتما صورت را آماده سازی کنید. همیشه پیش از آرایش، صورت را با تونر یا مرطوب کننده آبرسانی کنید. محصولات آرایشی روی پوست مرطوب و نرم بسیار راحت و روان تر حرکت میکنند و ظاهر پوست را شاداب و بی نقص نشان میدهند.

 

متعادل سازی پوست

قبل از اینکه با یک رنگ کرم پودر تمام صورت را بپوشانید باید مشکلات پوستی را متعادل کنید. هیچگاه افزودن یک لایه قطور کرم پودر مشکلات پوستی را نمیپوشاند و تنها موجب مسدود شدن منافذ پوست و ایجاد جوش میشود. قبل از اینکه کرم پود یا کانسیلر را به پوست بزنید حتما  گودی و سایه سیاه دور چشم و نقاط پراکنده ای که در صورت وجود دارد را با استفاده از کانسیلر رنگی کاور کنید و سپس روی آنها فاندیشن خود را اضافه کنید.

 

آرایش پوست

 

پاک کردن آرایش

پاک کردن آرایش راه و روش خاص خود را دارد و با توجه به جنس پوست هر فرد متفاوت است اما این نکته را به خاطر داشته باشید که تحت هیچ شرایطی با آرایش نخوابید مگر اینکه بخواهید پوست خود را نابود کنید. این بدترین کاری است که در رابطه با پوست میتوانید انجام دهید. بنابر این حتما بلافاصله بعد از رسیدن به خانه و پیش از اینکه به تخت خواب بروید. صورت خود را با استفاده از شوینده مناسب جنس پوست خودتان بشویید. آرایش چشم را میتوانید با تونر های پاک کننده ای که در بازار به فروش میرسد پاک کنید یا اینکه از شامپو بچه برای پاک کردن آرایش چشم استفاده کنید.

 

زیر سازی

نیازی نیست هر روز با لایه ضخیمی از کرم پودر و پنکک از خانه بیرون بروید. پوست خود را عادت بدهید تا به مرور به یک لایه ضد آفتاب کرم پودری قناعت کنید.

در صورتی که از کرم پودر استفاده میکنید مطمئن شوید با استفاده از پد یا براش کرم پودر را در تمام نقاط صورت یکدست و یکنواخت پخش کرده اید. برای اینکار صورت خود را به طرفین بچرخانید و اطراف صورت و گوشه هار بینی را با دقت بیشتری کاور کنید. اگر میخواهید از سایه استفاده کنید حتما روی پلک از زیر ساز سایه استفاده کنید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: