شنبه 05 اردیبهشت 1394 - 01:07:32

بافت موی نواری (آفریقایی)

بافت موی نواری (آفریقایی)، بافتی است که تنها با کمی صبر و مهارت می توانید آن را انجام دهید. ما شما را با اصول این بافت آشنا می کنیم. البته برای تازه کارها احتمال اشتباه کردن وجود دارد، اما مراحل بافت را دنبال کنید تا آن را یاد بگیرید.

بخش اول: آماده شدن برای بافت

1.   مدل تان را طراحی کنید. اگر طرح بافتی را که می خواهید بزنید، در ذهنتان داشته باشید راحت تر می توانید موهایتان را ببافید. می توانید طرح مورد نظرتان را در ذهن تصور کنید، عکس آن را بکشید و یا روی یک ماکت یونولیتی علامت گذاری کنید. آسان ترین بافت برای شروع این است که 4 تا 6 نوار را از جلو تا پشت سر ببافید.

·         مسیر بافتتان را مشخص کنید. آیا می خواهید مسیر آن ها مستقیم رو به عقب باشند یا کمی انحنا داشته باشند؟

·         ضخامت نوارها چقدر باشند؟

2.       موها را خیس کنید. با اسپری مقداری آب روی موهایتان بپاشید. آن ها باید تقریبا نمدار باشند، نه خیس. دلیل این کار این است که دیگر نیازی نباشد تا زیاد موهایتان را بکشید.

3.       فرق تان را باز کنید. از جایی شروع کنید که می خواهید اولین نوار بافتتان از آنجا شروع شود. موهای دو طرف قسمتی که برای بافت انتخاب کرده اید را ببندید تا وارد رشته های بافت تان نشوند. سپس قسمت کوچکی از مو را که می خواهید ببافید بردارید.

·         نوار های مویتان را زیاد ضخیم نگیرید، به خصوص از خط رویش موها، زیرا موقع بافت مجبور می شوید موها را خیلی بکشید.

·         اولین نوار بافتتان را می توانید با کرم، مرطوب کنید.

 

بخش دوم: بافت اولین نوار

1.       نوار اول را به 3 قسمت تقسیم کنید.

2.       برای شروع، 2 حلقه اول بافت را به صورت معمولی ببافید. رشته ی سمت راست را از زیر به قسمت وسط آورده و رشته سمت چپ را هم به قسمت میانی بیاورید. دوباره رشته ی سمت راست را وسط آورده و قسمت سمت چپ را هم وسط بیاورید.

3.       بافت نواری را شروع کنید. 2 رشته سمت راست و چپ را کنار بزنید و مقداری مو به رشته وسط اضافه کنید. آن ها را طوری با هم یکی کنید که درست مانند یک رشته بشوند. بافت را با اضافه کردن مقداری مو به رشته وسط ادامه دهید و این کار را ادامه دهید تا به انتهای موها برسید.

·         وقتی به آخر نوار رسیدید، ادامه آن را به صورت معمولی ببافید.

4.       از یک گیره، سنجاق، پنس مو، کش یا هر چیز دیگری که بعدا به راحتی باز شود استفاده کنید.

5.       شروع به بافت نوار بعدی کنید. از کنار نوار اول، یک قسمت را جدا کنید. دقت کنید که اندازه آن دقیقا مثل نوار اول باشد. این قسمت را با کرم، مرطوب کرده و ابتدا 2 حلقه بافت معمولی زده و بقیه را تا نوک موها مثل نوار اول ببافید و در آخر انتهای آن را ببندید.

6.       بقیه ی موها را هم به همین صورت ببافید. دقت کنید که تمام نوارها به صورت مساوی از سمت پیشانی تا پشت گردن بافته شوند.

 

بخش سوم: مراقبت از بافت ها

1.       شب ها موقع خواب یک روسری سرتان کنید تا بافت ها شل نشوند. بافت نواری (آفریقایی) معمولا یک هفته یا بیشتر روی سر می ماند.

2.       هر چند روز یک بار موهایتان را بشویید. از شامپوی رقیق شده با آب استفاده کرده و موهایتان را بشویید و سپس آب بکشید. در آخر نرم کننده رقیق یا روغن مو را روی موهایتان اسپری کنید.

3.       مراقب آفتاب باشید. به دلیل اینکه موهایتان به صورت نواری می باشند و پوست کف سرتان پوشیده نیست، ممکن است دچار آفتاب سوختگی شود. بنابراین حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کرده و یا کلاه سرتان کنید.

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: