شنبه 01 اردیبهشت 1397 - 15:00:57

کاربرد تونر مو چیست

از بین بردن زردی مو با تونر
تثبیت رنگ مو با تونر مو


 

 

تثبیت رنگ مو با تونر مو

رنگ کردن موها پروسه شیمیایی پیچیده ای است که گاهاً نتیجه دلخواه را نمی دهد. یکی از علل این موضوع نیز باقی ماندن رنگ های پایه روی موست که با رنگ موی جدید ترکیب شده و در نهایت نتیجه دلخواه را به وجود نمی آورد. به طور مثال پس از دکلره کردن، موها کمی زرد شده یا به رنگ کاه در می آیند. به همین دلیل پس از قرار دادن رنگ موی دیگر روی موهای دکلره شده، رنگ زرد و رنگ موی جدید با هم ترکیب شده و رنگ جدیدی ایجاد می کنند که ممکن است دلخواه فرد نباشد. این مشکل به سادگی با تونر قابل حل است. در این مقاله از سایت آرایشی رژلب،  کاربرد تونر مو چیست و مزایای استفاده از آن بررسی می شود.

 

 

تونر مو چیست؟

تونر مو محصولی است که می تواند زردی و نارنجی بودن موهای دکلره شده را گرفته و نتیجه بهتری در رنگ کردن موها به وجود آورد. تونر معمولا بیس بنفش یا آبی دارد و برای به دست آوردن بلوند خاکستری یا پلاتینیوم به کار می رود. با کمک تونر، موها سالم تر و زیباتر به نظر رسیده و درخشش بیشتری خواهند داشت.

 

نکات مهم در مورد تونر مو

تونر مو، زیرتوناژ رنگ مو را تغییر داده ولی رنگ اصلی موها را عوض نمی کند. به همین دلیل نیز تنها روی موهای دکلره شده اثر کرده و روی موهای تیره هیچ تاثیری ندارد.


 تونر می تواند رنگ موی دکلره شده را به رنگ دلخواه شما در آورد و رنگ موها را سردتر و یا گرم تر نشان دهد.


از تونر می توان روی کل موها استفاده کرد و یا تنها روی قسمت هایی از مو تونر زد. به طور مثال اگر فردی هایلایت بخواهد، می توان تنها روی هایلایت ها تونر زده و بقیه قسمت ها را رها کند.


 هرچه موها بیشتر شسته شوند، بیشتر باید از تونر روی آن ها استفاده کرد که این کار در خانه و یا در  سالن های زیبایی ممکن است.


 سه نوع محصول را می توان به عنوان تونر مو به کار برد: شامپو تونر با زیرتوناژ رنگ بنفش، تونرهای آمونیا دار و رنگ موهای با بیس آبی یا بنفش

 

 

تونر مو 

 

 

 

از چه تونر مویی باید استفاده کرد؟

 

تونر مو با بیس آمونیا

این تونر ها باید هنگامی که موها بلوند شده اند به کار روند. برای استفاده از آن ها نیز باید چند روز از دکلره کردن موها گذشته و سپس تونر به کار رود  و معمولا با اکسیدان 20 به کار رفته و رنگ اصلی مو را تغییر نمی دهند.

 

شامپو تونر بنفش

پس از دکلره کردن موها، می توان مستقیم از این شامپوها استفاده کرد. زیرا این شامپوها آمونیا نداشته و مضرات کمتری برای موها دارند.
شامپو تونر بنفش باید 2 تا 3 بار در هفته روی موها به کار روند و هر بار 5 تا 10 دقیقه روی موها بمانند.

 

تونر رنگ موی بنفش

پس از دکلره کردن موها از این رنگ مو استفاده می شود.
این رنگ موها باید به مدت 15 تا 30 دقیقه روی موها بمانند.

 

 

 چه موقع باید از تونر مو استفاده کرد؟

همان طور که گفته شد، تونرمو  باید پس از دکلره کردن موها به کار رود تا رنگ های زیرتوناژ مو را از بین ببرد. تونر،  رنگ مو ها را به بلوند دلخواه درآورده و آسیب وارده به مو را کاهش می دهد.

در صورتی که از تونر مو استفاده شود، می توان بازه رنگ کردن موها را افزایش داد. 

 

چند بار میتوان از تونر مو استفاده کرد؟

بستگی به عادت هایی که فرد در شستشوی موهای خود دارد، باید از تونرمو استفاده کند. اما به طور کلی تونر باید هر 2 تا 8 هفته روی موها زده شود تا رنگ مو زیبایی خود را حفظ کند. لازم به ذکر است که هر چه موها کمتر شسته شوند، نیاز کمتری به تونر خواهد بود. به همین دلیل نیز توصیه می شود که به جای هر روز شستن موها، آن ها را یک روز در میان و یا هفته ای سه بار شست. از آن جایی که رنگ مو و آمونیا باعث آسیب دیدن و خشکی موها می شوند، بهتر است به طور مرتب روی آن ها از کاندیشنر استفاده شود تا با حفظ رطوبت مو، زیبایی موها حفظ شود.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

یکشنبه 03 تیر 1397 - 10:39:34
ممنون بخاطر اطلاعاتی که در اختیارمون میزارید . خیلی مفید هستن . ممنون از شما
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: