دوشنبه 06 شهریور 1402 - 16:58:44

کربوکسی تراپی چیست؟ عوارض، مزایا و کاربرد های آن

 

از بین بردن ترک پوست با کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی

 

کربوکسی تراپی یک روش غیر تهاجمی است که در آن گاز استریل پزشکی یا همان کربن دی اکسید به پوست تزریق میشود. کربن دی اکسید گازی است که به صورت طبیعی هنگام بازدم از بدن خود خارج میکنیم و بنابراین تاثیر مخرب و آلرژی زایی برای بدن ندارد. برای مثال هنگام عمل لاپاراسکوپی از دوز بالای این گاز استفاده میشود که کاملا بی خطر بوده و هیچ ضرر و زیانی برای بدن ندارد. در این مقاله از سایت آرایشگری رژلب نحوه عملکرد و تاثیرات کربوکسی تراپی تشریح شده است.

 

کربوکسی تراپی برای از بین بردن خطوط کشیدگی پوست، تولید کلاژن و الاستین جواب داده است. کربوکسی تراپی موجب سفت شدن و روشن شدن پوست میشود و از این رو در درمان پف و تیرگی زیر چشم و درمان غدد چربی انباشته شده نیز به کار میرود.

در دهه سی زندگی اکسیژن دریافتی پوست تا 25 درصد افت میکند و این عدد تا سن چهل  سالگی به 50 درصد میرسد و دلیل این امر این است که حداکثر اکسیژن توسط ارگان های داخلی مصرف میشود. به علت کمبود اکسیژن سلول های پوستی به سختی خود را بازسازی میکنند و از این رو روند ساخت کلاژن و الاستین با مشکل مواجه میشود و به این ترتیب روند پیری پوست رخ میدهد.

 

تاریخچه کربوکسی تراپی

این عمل از دهه 30 میلادی در مراکز ماساژ و جکوزی فرانسه به کار میرفته. به این ترتیب که مقادیر زیادی گاز کربن دی اکسید به آب تزریق میشده تا روند بهبود زخم و اسکار را در مراجعان تسریع کند. 20 سال بعد در دهه 50 میلادی کربوکسی تراپی در درمان مشکلات قلب و عروق به کار میرفت و افرادی که مشکل گردش خون یا چربی خون بالا داشتند تحت درمان کربوکسی تراپی قرار میگرفتند. طی این درمانها و تزریق کربن دی اکسید متوجه تغییراتی در پوست محل تزریق شدند. کیفیت پوست محل تزریق  به وضوح افزایش پیدا کرده بود و پوست شفاف تر و روشن تر شده بود. تا سال 1993 کربوکسی تراپی تبدیل به یک روش شایع برای درمان مشکلات پوستی شد.

با تزریق کربن دی اکسید به زیر پوست محیط اسیدی زیر پوست به وجود می آید. بدن برای بهبود این شرایط اکسیژن موجود در بدن را به منطقه فرا میخواند و به این صورت محل اکسیژنه شده و روند درمانی که بالاتر توضیح دادیم رخ میدهد. تا 7 روز بعد از تزریق اکسیژن در محل تزریق حضور دارد و در حال ترمیم و بهبود آن ناحیه است و یک میکروسیرکل کامل جدید در ناحیه تزریق شکل خواهد گرفت.

 

روش کربوکسی تراپی

برای کربوکسی تراپی پوست متخصص توسط یک سوزن بسیار نازک حجم معینی از گاز استریل را به لایه اولیه زیر پوست یا لایه  چربی تزریق میکند. مراجع دردی خفیف را به مدت 2 الی 4 دقیقه حس میکند و محل تزریق در لحظه قرمز و برجسته میشود. 5 دقیقه بعد از تزریق تمام کربن دی اکسید تزریق شده به بدن با اکسیژن جایگزین میشود. بلافاصله بعد از تزریق مراجع میتواند به فعایلت معمول بپردازد و دوران نقاهتی وجود ندارد.

 

رفع ترک شکم با کربوکسی تراپی

 

کربوکسی تراپی در چه مواردی کاربرد دارد؟

 

  درمان کبودی و گودی زیر چشم

با تزریق کربن دی اکسید به ناحیه زیر چشم که ممکن است به صورت ژنتیکی یا بر اثر افزایش سن گردن خون و اکسیژن در آن کم شده باشد افزایش خواهد یافت به این ترتیب از شدت پف و گودی زیر چشم کاسته میشود. به علاوه همانطور که بالاتر توضیح داده شد رسیدن اکسیژن به پوست موجب روشن شدن پوست میشود و به این ترتیب رنگ تیره اطراف چشم از بین میرود. برای رسیدن به بهترین  نتیجه سالی دو مرتبه باید کربوکسی تراپی انجام شود.

 

از بین بردن خطوط کشدگی پوست

خطوط کشیدگی پوست در نواحی مختلف پوست به ویژه در اطراف شکم، ران و بازو به علت کاهش وزن و حاملگی  ایجاد میشود. تزریق کربن دی اسید موجب افزایش تولید الاستین و کلاژن در ناحیه کشیدگی میشود. در حقیقت علت به وجود آمدن این خطوط کمبود الاستین و کلاژن پوست است.

 

کربوکسی تراپی میتوانید به عنوان یک درمان همراه درمان های دیگر پوستی مانند پیلینگ، مزوتراپی و لیزر برای افزایش تاثیر و سرعت بخشیدن به روند درمان انجام شود.

 

آموزش دوره های پوست و مو و زیبایی ویژه بیوتی تراپیستها توسط" آقای دکتر جورقانیان"برای بهره مندی ازخدمات ایشان با شماره زیر تماس بگیرید


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: