چهارشنبه 20 مرداد 1395 - 13:08:52

فرچه های آرایشی

راهنمای کامل فرچه های آرایشی

 فرچه های آرایشی

لوازم آرایشی

 

 

لوازم آرایشی



داشتن اطلاعات کافی در مورد فرچه های آرایشی یکی از ابتدایی ترین اصول انجام آرایش بوده و هر آرایشگری باید در مورد این فرچه ها اطلاعات کافی داشته باشد. اما از آن جایی که این فرچه ها تنوع زیادی دارند، بسیاری از افراد ترجیح می دهند که به جای استفاده از آن ها از یک یا دو فرچه پرکاربرد خود استفاده کنند که نتیجه این امر یک آرایش غیر حرفه ای و کاملا مبتدی خواهد بود. به منظور بالا بردن سطح اطلاعات در مورد فرچه ها در این مقاله از سایت رژلب  به معرفی انواع فرچه های آرایشی و کاربرد آن ها پرداخته شده است.

 

جنس موهای فرچه های آرایشی
به طور کلی موهای فرچه ها به سه دسته طبیعی، مصنوعی و ترکیبی تقسیم می شود.

موهای طبیعی
این نوع مو در برس ها، آن ها را برای استفاده در مواقعی که هدف رنگ دادن به پوست با پودر باشد، مناسب هستند اما نمی توان از آن ها برای زدن کرم و یا هر نوع مایعی استفاده کرد.

موهای مصنوعی
از آن جایی که موهای مصنوعی جذب بسیار کمی دارند می توان با کمک آن ها محصولات کرمی را روی پوست زد.

موهای ترکیبی
این نوع موها معمولا روی فرچه هایی دیده می شوند که از ترکیب موی حیوانات و موهای مصنوعی تولید شده اند. مورد کاربرد آن ها هم در ترکیب آرایش است.

 

فرچه های آرایشی مخصوص آرایش چشم
1. برس زاویه دار

برس زاویه دار



از این برس برای کشیدن خط چشم مایع و یا برای زدن سایه استفاده می شود.برخلاف اسمش، این برس لبه دارد ولی از آن جایی که سر آن انحنا دار است برای کشیدن خط چشم، سایه و یا حتی پر کردن ابروها می توان از این برس استفاده کرد.
 

2. فرچه خط چشم

فرچه خط چشم



این برس برای کشیدن خط چشم های دقیق تر و باریک تر به کار می رود.
سر نازک و کشیده این برس آرایشی باعث شده است که بتوان از آن برای کشیدن خط چشم های دقیق تر و یا هر گونه طراحی دیگر در آرایش استفاده کرد.

 

3. فرچه پخش کردن سایه

فرچه سایه



این برس آرایشی برای محو کردن سایه و یا پخش کردن آن به کار می رود.موهای کوتاه و محکم این فرچه باعث می شود که زدن سایه و پخش آن ساده تر بوده و این فرچه به خصوص برای آرایش دودی چشم کاربرد دارد.
 

4. فرچه ترکیبی

فرچه ترکیبی

 


این فرچه برای ترکیب و ملایم تر کردن سایه به کار می رود.سر نرم این برس به گونه ای طراحی شده است که تنها رنگ ها را با هم ترکیب کرده و برای زدن کرم و یا سایه نمی توان از این فرچه استفاده کرد. با کمک  این فرچه می توان قسمت هایی از سایه که تیز و بد حالت شده اند را هم به زیبایی محو کرد.
 

5. فرچه سایه

فرچه سایه چشم



این فرچه برای زدن سایه به کار می رود.با کمک این فرچه آرایشی می توان سایه را به بهترین شکل ممکن روی چشم ها زده و از آن جایی که این فرچه سر نرمی دارد، تمام سایه روی خود را به پوست منتقل می کند.
 

6. اسفنج سایه

اسفنج سایه



این فرچه خاص برای سایه های پررنگ به کار می رود.این فرچه برای کسانی مناسب است که ترجیح می دهند سایه پررنگ تری داشته و از آن جایی که سر آن اسفنجی است پودرهای سایه در حین آرایش روی صورت نمی ریزد.
 

فرچه های آرایشی مخصوص لب و ابرو
1. اسپولی

فرچه ابرو



این فرچه برای حالت دادن و مرتب کردن ابروها به کار می رود.درست است که این فرچه مانند  سر ریمل است ولی از آن برای ابروها استفاده می شود. به خصوص هنگامی که فردی بخواهد با استفاده از ژل ابرو، ابروها را در جای خود ثابت کند. به علاوه با کمک این فرچه می توان ابروها را به صورت رنگ کرده و یا ریمل های اضافی را از روی مژه ها برداشت.
 

2. برس ابرو و مژه

برس ابرو



این برس دو طرفه می تواند ابروها را شانه کرده و ریمل های اضافی را از روی چشم بردارد.از دیگر کاربرد های این برس این است که می توان به کمک آن ابروها را هم رنگ کرد.
 

3. فرچه ابرو زاویه دار

فرچه ابرو



برای مرتب کردن ابروها از این فرچه آرایشی می توان استفاده کرد.این فرچه مشابه فرچه آرایشی سایه زدن است با این تفاوت که موهای آن بیشتر و محکم تر هستند و به همین دلیل می توان موهای ابروها را بهتر حالت داده و یا رنگ کرد.

 

4. فرچه لب

 

فرچه لب


این فرچه برای زدن رژلب و خط لب به کار می رود.سر تیز این فرچه به دقیق تر کشیدن خط لب و یا زدن رژلب کمک کرده و باعث می شود رژلب به صورت طبیعی تری روی لب ها قرار گیرد. البته برای زدن رژلب بهتر است همیشه از مرکز لب ها شروع شود.
 

فرچه های آرایشی مخصوص صورت
1. فرچه کانسیلر

فرچه کانسیلر



برای زدن کانسیلر روی پوست از این برس آرایشی استفاده می شود.سر محکم و تراکم زیاد موهای این فرچه به آن کمک می کند تا برای زدن محصولات کرمی بهتر بتوان از آن استفاده کرد. همچنین می توان از این فرچه برای زدن کانسیلر در زیر چشم ها و برای پوشاندن لکه ها کمک گرفت.
 

2. فرچه کانتورینگ

فرچه کانتورینگ


این فرچه آرایشی برای زدن رژگونه و یا کرم های برنزه و هایلایت استفاده می شود.سر این فرچه آرایشی محکم است و می توان از آن برای به وجودآوردن سایه روشن هایی روی پوست استفاده کرد.
 

3. فرچه هایلایت

فرچه هایلایت



این فرچه برای زدن هایلایت و یا پودرهای آرایشی به کار می رود.سر این فرچه نرم است و همین موهای نرم باعث می شود که پودرهای آرایشی به سادگی روی پوست قرار گیرند.
 

4. فرچه پودری

فرچه پودری



این فرچه برای زدن پودرها و یا پاک کردن اضافات از روی صورت به کار گرفته می شود.سر این فرچه بزرگ تر از بقیه برس های آرایشی است و سر نرم آن برای زدن و یا پاک کردن پودرها مناسب است. البته قبل از زدن این فرچه باید پودرهای آن با چند ضربه گرفته شود.


5. فرچه کرم


 

فرچه کرم

 


این فرچه برای زدن رژگونه و یا کرم پودرهای کرمی به کار برده می شود.معمولا سر این فرچه کمی نرم تر از بقیه قسمت های آن است و به همین دلیل برای زدن و پخش کردن کرم های مختلف می توان از آن کمک گرفت. البته قبل از زدن کرم باید آن را به صورت نقطه ای روی صورت زده و سپس پخش کرد
.

6. فرچه کرم پودر

فرچه کرم پودر



برای زدن کرم پودر از این برس آرایشی استفاده می شود.از این برس آرایشی هم برای زدن کرم پودر کمک گرفته می شود. به خصوص می توان با کمک این فرچه کرم پودر را در نقاط فرو رفته ای مانند زیر چشم ها، اطراف بینی، دهان و سایر قسمت های صورت به کار برده و سپس از برس کرم که در بالا ذکر شد برای پخش کردن آن استفاده کرد.
 

7. فرچه رژگونه

فرچه رژگونه



از این فرچه آرایشی برای زدن رژگونه استفاده می شود.سر این فرچه آرایشی نرم  است و از آن برای زدن رژگونه استفاده می کنند زیرا پودر را به خوبی پخش رده و خط مشخصی به جا نمی گذارد.
 

8. فرچه پایان کار

فرچه پایان کار



این فرچه برای ترکیب آرایش و هماهنگ کردن آن ها به کار می رود.برخلاف اسم این فرچه از آن برای زدن کرم پودر و یکسان کردن آرایش استفاده می شود. سر این فرچه به گونه ای طراحی شده که برای زدن کرم ها، پودرها و هر نوع ماده آرایشی دیگری مناسب است.
 

9. فرچه بادبزنی

فرچه بادبزنی



از این فرچه برای زدن سایه های کم رنگ و یا کمی پودر استفاده می شود.این فرچه آرایشی برای زدن رژگونه های پودری و سایه های دیگری که نیاز به یک فرچه بزرگ تر دارند به کار می آید. همچنین می توان از آن برای پاک کردن پودرهای اضافی هم استفاده کرد.
 

10. فرچه کابوکی

فرچه آرایشی

 

 


برای یکسان کردن پودر، برنزه، رژگونه و یا پنکک از این فرچه استفاده می شود.این فرچه سر بسیار نرمی دارد و به از بین بردن خطوط آرایش کمک می کند.
 

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: