پنجشنبه 25 مرداد 1397 - 23:53:02

آموزش ماساژ سر


ماساژ سر برای افزایش رشد مو
افزایش رشد موها با ماساژ سر


 


ماساژ سر با افزایش گردش خون در کف سر موجب افزایش رشد و ضخامت مو شده و از ریزش مو جلوگیری میکند. ماساژ سر همچنین به درمان میگرن، سینوزیت و استرس کمک میکند. برای آموزش روش صحیح ماساژ سر این مقاله از سایت آرایشگری رژلب را دنبال کنید.

قبل از هر کاری ابتدا باید یک نوع روغن طبیعی را که با مو شما سازگاری دارد انتخاب کنید ( اگر طبع شما سرد است روغن نارگیل، زیتون و کرچک و اگر طبع شما گرم است بهتر است مقداری روغن بنفشه یا مورد به این ترکیب اضافه کنید.) سپس ظرف روغن را در یک کاسه حاوی آب گرم قرار دهید.

 

مرحله اول ماساژ سر


  در همین زمان موی خود را با شانه یا برس چوبی به خوبی شانه بزنید. برای ماساژ دادن سر باید زمان کافی اختصاص دهید و این کار را با حوصله و در زمان کافی به انجام برسانید. بهترین زمان برای ماساژ سر قبل از خواب است.
کار را با ماساژ پیشانی شروع کنید. با انگشت (ناخن با پوست برخورد نکند) نقطه مرکز دو ابرو را ماساژ دهید. ماساژ باید با فشار ملایم انگشت باشد. انگشت خود را به صورت دورانی حرکت دهید.
سپس با سه انگشت آخر هر دو دست مرکز پیشانی را به صورت عمودی فشار دهید و به سمت محل رویش مو بروید.
مرکز دو ابرو را به آرامی به سمت بالا فشار دهید.
در این مرحله 8 انگشت از ابرو بالاتر بروید و روی مرکز سر (جایی که معمولا تل سر قرار میگیرد) را با انگشتی که از قبل با روغن چرب شده ماساژ دهید. ماساژ این ناحیه باید با هر دود دست و به صورت دورانی باشد.

 

 

درمان میگرن با ماساژ سر

 

 

مرحله دوم ماساژ سر


بار دیگر از بالای ابرو 12 انگشت به سمت مرکز سر بالا بروید. این نقطه از سر مرتفع ترین محل بدن انسان است و به طبع کمترین میزان گردش خون را در سطح پوست تجربه میکند. بسیار از اشکال ریزش مو از همین نقطه سر آغاز میشود.
باز هم دست را مقداری چرب کنید و این محل را هم به همان روش قبل با فشار کمی ماساژ دهید.
موهای پشت سر را از وسط باز کنید. از آخرین نقطه رویش مو در پشت گردن 4 انگشت بالا بروید و این منطقه را با هر دو دشت تا جلوی سر با حرکات دورانی ماساژ دهید.
با کمی روغن پشت گوش را از بالا تا پایین ماساژ دهید.
در آخر با انگشت شصت شقیقه ها را 20 بار در دو جهت به صورت دورانی ماساژ دهید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: